Dlaczego laptop nie widzi WiFi? Opisujemy najczęstsze przyczyny
W niniejszym poradniku opisujemy krok po kroku najważniejsze czynności, które powinniśmy wykonać, jeśli nasz laptop przestanie wykrywać sieć Wi-Fi. Omawiamy zarówno sposoby na sprawdzenie routera oraz komputera, jak i proces resetu sieci.

Sieci bezprzewodowe mają to do siebie, że czasami potrafią nam sprawiać problemy. W tym artykule podpowiadamy, co warto zrobić w przypadku, gdy nasz komputer nie wykrywa sieci, z którą chcemy się połączyć.
Co zrobić, gdy komputer nie wykrywa WiFi?
W przypadku problemów z wykrywaniem sieci bezprzewodowej przez nasz komputer, można wykonać szereg czynności, by zdiagnozować problem i uporać się z nim.
- Na dobry początek warto spróbować przejść do innego pomieszczenia, aby znaleźć się jak najbliżej routera. Często bowiem słaby zasięg Wi-Fi może powodować, że nasz laptop nie jest w stanie wykryć sieci, z którą chcemy się połączyć.
Inne czynności, które powinniśmy wykonać w przypadku problemów z Wi-Fi, to przede wszystkim:
Sprawdzenie routera
- Jeżeli nasza sieć Wi-Fi nie jest widoczna na komputerze, powinniśmy sprawdzić czy przewody (zasilający i sieciowy) są podłączone do routera.
- Poza tym warto rzucić okiem na kontrolki reprezentujące jego stan, a zwłaszcza na diodę WLAN.
- Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą jeszcze sprawdzić czy router jest prawidłowo skonfigurowany, postępując zgodnie z informacjami zawartymi w instrukcji.
- Pozostali natomiast mogą wykonać reset routera, wyciągając przewód zasilania z gniazda lub wyłączając go przyciskiem i czekając co najmniej 10 sekund.
Sprawdzenie komputera
Jeżeli z naszych obserwacji wynika, że to nie router jest źródłem problemu, warto sprawdzić, czy wszystko jest w porządku z naszym komputerem. W tym celu musimy przede wszystkim:
- Sprawdzić, czy moduł Wi-Fi w komputerze jest aktywny. W Windowsie 10 zrobimy to, klikając w Centrum powiadomień („dymek” po prawej stronie paska zadań), a następnie w przycisk „Sieć”, z kolei w Windowsie 11 – klikając w ikonę sieci obok zegara na pasku zadań, a następnie w ikonę WiFi.

- Jeżeli to nie pomoże, warto wejść do Menedżera urządzeń (znajdując stosowne narzędzie przy pomocy wyszukiwarki systemowej) i sprawdzić, czy przy jednej z pozycji w obszarze „Karty sieciowe” nie widnieją ikony informujące o problemach. Aby zaś pozbyć się tych ostatnich, często wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy w kartę sieciową i wybrać opcję „Aktualizuj sterownik”.

- Powodem problemów z Wi-Fi może być również włączony tryb samolotowy. Aby go dezaktywować, należy wejść w „Ustawienia”, następnie przejść do sekcji „Sieć i Internet” i w obszarze „Tryb samolotowy” przestawić suwak na pozycję „Wyłączone”.

Reset sieci Wi-Fi
- Jeżeli natomiast wszystko inne zawiedzie, nie pozostaje nam nic innego, jak spróbować zresetować sieć. Jak można wyczytać w oficjalnym opisie tej opcji, „spowoduje to usunięcie i ponowne zainstalowanie wszystkich kart sieciowych oraz przywrócenie oryginalnych ustawień innych składników sieciowych”. Ponadto firma Microsoft ostrzega, że „po tej operacji może być konieczne ponownie zainstalowanie pozostałego oprogramowania sieciowego, np. klienta sieci VPN lub przełączników wirtualnych”.
Aby skorzystać z tej opcji, wpisujemy w wyszukiwarkę systemową „Resetowanie sieci” i klikamy w „Zresetuj teraz”. Po wszystkim komputer zostanie uruchomiony ponownie.

Jeśli zaś i to zawiedzie, ostatnią deską ratunku będzie nasz dostawca Internetu, z którym powinniśmy się skontaktować, by zgłosić awarię.