Zaledwie w tydzień od debiutu w Polsce Disney+ zgromadziło prawie 2 miliony widzów, tym samym wyraźnie górując nad konkurencją w postaci chociażby HBO Max, którego debiut w kraju nad Wisłą nie był równie spektakularny.
Źródło: Disney+
Według ostatnich doniesień firmy analitycznej Nielsen, włodarze Disneya mogą otwierać szampana. Disney+ bowiem osiągnął znaczny sukces na polskim rynku. Platforma w krótkim czasie zdeklasowała bezpośrednią konkurencję i w pierwszym tygodniu zgromadziła przed ekranami aż 1,9 miliona widzów.
Powyższa liczba robi szczególne wrażenie, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że HBO Max w równym czasie zebrało 1,2 miliona oglądających, abstrahując nawet od faktu, że część klientów platformy stanowili dawni użytkownicy HBO GO.
Może Cię zainteresować:
Według raportu większość widzów z Polski, bo aż 1,2 miliona, ogląda treści Disney+ na telewizorach. Wielu korzysta również z komputerów (430 tys.) i telefonów (373 tys.). Trzeba przyznać, że powyższe liczby nie są zbyt zaskakujące, jako że podczas oglądania filmów oraz seriali jakość i wielkość ekranu zdają się być na ogół ważniejsze niż mobilne zalety, jakie oferują telefony i tablety.
Liczba widzów, którzy oglądali treści Disney+ na danym urządzeniu:
Bogata biblioteka treści od Disneya najwyraźniej dość skutecznie absorbuje naszą uwagę. Analiza firmy Nielsen wykazuje bowiem, że użytkownicy spędzają na platformie średnio 1 godzinę i 13 minut. W tym zestawieniu wygrywają jednak komputery, na których widzowie oglądali treści średnio przez 1 godzinę i 32 minuty.
Średni czas, który widzowie spędzali na oglądaniu treści Disney+:
Warto wspomnieć, że wymienione liczby przedstawiają wyniki platformy zaledwie po pierwszym tygodniu, niewykluczone więc, że liczba subskrybentów mogła od tego czasu znacznie wzrosnąć.
W ramach przypomnienia – abonament Disney+ (w cenie 28,99 zł za miesiąc i 289,90 zł za rok) oferuje dostęp do ponad 800 filmów i 1800 seriali. W stale rozrastającej się bibliotece platformy znajdziemy m.in. produkcje z uniwersum Marvela, Gwiezdnych wojen, a także treści od National Geographic, Star i Pixara.
Jesteście subskrybentami Disney+? Jeżeli tak, co sądzicie o tej platformie?
4