Trzeci sezon Last Epoch poradził sobie bardzo dobrze, choć gorzej niż poprzedni. Niektórzy gracze są jednak niezadowoleni z nowej zawartości.
gry
Marcin Bukowski
25 sierpnia 2025 13:10
Czytaj Więcej
Jeśli mogę się wypowiedzieć to jak sam Redaktor zauważył te wyniki nie są miarodajne ponieważ Diablo IV trafiła na Steam jakoś rok po premierze więc kto miał kupić to kupił wcześniej. Chociaż mogę się mylić bo takie D3 w przeciągu 10 lat sprzedało się jakoś ok 65mln egzemplarzy ale mimo wszystko wiodąca platforma dla Diablo to BN.
PoE2 cały czas w EarlyAccessie i do tego płatne więc zanim będzie wersja 1.0 i będzie bezpłatne to też liczba graczy się zmieni.
A w Last Epoch właśnie zaczął się sezon więc stąd takie różnice.
Jest taki serwis activeplayer.io i tam mamy statsystki ile ludzi gra na różnych platformach:
przykładowo w Diablo IV gra: ok 200 tys ludzi w przeciągu doby a miesiącznie ok 3mln i to jest stała publika fanów którzy od lat grają w Diablo.
https://activeplayer.io/diablo-4/
Natomiast PoE2 narazie jest przed sezonem więc trzeba czekać na start potęrznego contentu w 0.3.0.
Ale płętując tę wypowiedź to czemu nie grać we wszystkie tytuły? Tak jak robią to Content Creatorzy: na każdy start sezonu streamują inną grę i robią content do każdej gry :-)
EDIT:
Ogólnie to Diablo 3 miało stabilną publikę w wysokości ok 3mln graczy a reszta to gracze którzy przychodzimi o odchodzili. Tutaj przy Diablo IV jest podobnie 3mln stałych graczy mimo, że na premierę grało 6 czy 8 mln.
Tutaj dokłądnie ile ludzi jest na serwerach w Diablo IV:
Last 30 Days 3,320,178
Daily Player: 896,448.00 - czyli ok 1mln dziennie gra ludzi a to 200tys to aktualna liczba.
Fatalny clickbaitowy artykuł. Sezon ogólnie poradził/radzi sobie fatalnie i każdy wie, że w sezonowych arpg liczą się tylko pierwsze tygodnie od league/sezon startu i ewentualnie retencja graczy w tym czasie. Last epoch w tym sezonie, ma połowę graczy z poprzedniego sezonu, coraz gorsze opinie, oraz już zalicza powolny spadek graczy, a każdy wie jak to się potoczy od piątku - startu nowej ligi poe2.
Mimo, że autor podaję część tych informacji, to są one wplecione w artykuł który na starcie sugeruję jakby to było dobrze jak obecnie radzi sobie nowy sezon. Nie ma tu obecnie za dużo zaskoczenia - ilość nowości jest co najmniej nie zadowalająca, a dodatkowo testing i łatanie już starych błędów idzie wprost fatalnie, a nowych problemów wciąż przybywa.
Spędziłem sporo czasu w LE i szczerze mówiąc mimo ogólnie negatywnego odbioru przejęcia przez Krafton, ja tutaj akurat widzę szanse na przynajmniej wyprowadzenie tego projektu na prostą. Choć każdy domyśla się jaka będzie tego cena.
Sam zauważyłem, że w wielu przypadkach (dobry/lepszy, nierzadko oryginalny samodzielny klient) steam'owe statystyki są niewiele warte.
Są warte bardzo wiele, tylko trzeba wiedzieć jak z nich korzystać, jak z każdej innej statystyki.
> Sam zauważyłem, że w wielu przypadkach (dobry/lepszy, nierzadko oryginalny samodzielny klient)
> steam'owe statystyki są niewiele warte.
Są warte bardzo wiele, tylko trzeba wiedzieć jak z nich korzystać, jak z każdej innej statystyki.
To, kiedy/z_której części jakiejś całości nie korzystać (owe przypadki) jest jednym z krytycznych komponentów: "wiedzy jak z czegoś korzystać"... Także nie powiedziałeś tutaj nic.
Wy też macie zamiar iść wydeptaną ścieżką ścieku jakim jest PPE? Tutaj też przyjdzie nazywanie wszystkiego rywalem wszystkiego i nie będzie się dało znaleźć newsa o danej grze, bo wszystko będzie rywalem najbardziej komercyjnego produktu, w tym przypadku Diablo 4?
Nie przedłużę abonamentu po czymś takim.
Blizzard w żaden sposób nie udostępnia liczb graczy. Jak i większość gier online. Liczby z activeplayer.io to są estimates brane z dupy.
Każdy tracker tego typu ma totalnie inne cyferki do zaprezentowania na temat tej samej gry. Co świadczy o tym, że mają dane z dupy. No i swego czasu jak sprawdzałem to activeplayer nie dawał nawet dobrej liczby graczy dla gier, które były TYLKO na steamie, gdzie w tym przypadku mamy steamdb dla konkretnej liczby do porównania.
Więc nie, nie jest to "dokłądnie ile ludzi jest na serwerach w Diablo IV:"
ciężko powiedzieć czego dotyczą statystyki z activeplayer.io. Ja opieram się na tym co oni podają a czego one dotyczą tego nie wiem. Kiedyś w SC2 podawali statystki ilości graczy w tym dla całego BN. Może to są statystyki dla całego BN i nawet nie zdziwiłbym się jakby tak było. Przykładowo kiedyś jak sprawdzałem w SC2 to grających na całym BN było 3mln zalogowanych więc może to tak wygląda.
Co do statystyk acvieplayer.io i gier tylko na Steam to tak to wygląda:
CS2:
STEAM: 1,093,403-1,392,601
AP.IO: 1,026,637-1,418,651
DOTA2:
STEAM: 566,223-762,313
AP.IO: 521,376-776,880
CIV VI:
STEAM: 32,049- 43,066
AP.IO: 30,230-43,723
Więc wyniki są bardzo zbliżone. Więc jeśli oni podają jakieś wyniki to z jakimś tam niewielkim marginesem można przyjąć, że takie są.
A idąc dalej w Battlenet:
W 2024 roku gracze spędzili łącznie ponad 8,34 miliarda godzin w grach Blizzard Entertainment, wysyłając ponad 378 milionów wiadomości na platformie Battle.net i zabijając 1,7 biliona demonów w Diablo 4. Społeczność World of Warcraft pokonała 4,5 miliarda przeciwników, a w Hearthstone zagrano 3,9 miliarda stronników Murloków. Liczba zgonów graczy w Diablo Immortal wyniosła 480 milionów, a w Overwatch 2 gracze spędzili łącznie ponad 203 lata na nowych mapach.
Statystyki poszczególnych gier:
- World of Warcraft: Społeczność pokonała ponad 4,5 miliarda pająków i Nerubianów.
- Hearthstone: W trybie Ustawki zagrano 3,9 miliarda stronników Murloków.
- Diablo 4: Gracze zabili ponad 1,7 biliona demonów.
- Diablo Immortal: Odnotowano 480 milionów zgonów graczy.
- Overwatch 2: Gracze spędzili ponad 203 lata na nowych mapach w trybie Starcie.
Te dane zostały opublikowane w grudniu 2024 roku przez Blizzard i ilustrują skalę zaangażowania społeczności w ich gry.
EDIT:
I żeby nie było, bo ja uważam, że dopóki sama firma nie poda statystyk to nie ma za bardzo co opierać się o jakieś serwisy które mają statystki nie do końca potwierdzone. Więc to są tylko szacunkowe dane jeśli chodzi o AP.IO.
O to widzę ze steamem się poprawili, ale twoje ostatnie zdanie to właśnie to do czego dążę. Popatrzeć można, ale trzeba brać z przymrużeniem oka.