Diablo 4 i Path of Exile 2 nie podołały Last Epoch, ale niezależny hack'n'slash ma problemy w 3. sezonie
Jeśli mogę się wypowiedzieć to jak sam Redaktor zauważył te wyniki nie są miarodajne ponieważ Diablo IV trafiła na Steam jakoś rok po premierze więc kto miał kupić to kupił wcześniej. Chociaż mogę się mylić bo takie D3 w przeciągu 10 lat sprzedało się jakoś ok 65mln egzemplarzy ale mimo wszystko wiodąca platforma dla Diablo to BN.
PoE2 cały czas w EarlyAccessie i do tego płatne więc zanim będzie wersja 1.0 i będzie bezpłatne to też liczba graczy się zmieni.
A w Last Epoch właśnie zaczął się sezon więc stąd takie różnice.
Jest taki serwis activeplayer.io i tam mamy statsystki ile ludzi gra na różnych platformach:
przykładowo w Diablo IV gra: ok 200 tys ludzi w przeciągu doby a miesiącznie ok 3mln i to jest stała publika fanów którzy od lat grają w Diablo.
https://activeplayer.io/diablo-4/
Natomiast PoE2 narazie jest przed sezonem więc trzeba czekać na start potęrznego contentu w 0.3.0.
Ale płętując tę wypowiedź to czemu nie grać we wszystkie tytuły? Tak jak robią to Content Creatorzy: na każdy start sezonu streamują inną grę i robią content do każdej gry :-)
EDIT:
Ogólnie to Diablo 3 miało stabilną publikę w wysokości ok 3mln graczy a reszta to gracze którzy przychodzimi o odchodzili. Tutaj przy Diablo IV jest podobnie 3mln stałych graczy mimo, że na premierę grało 6 czy 8 mln.
Tutaj dokłądnie ile ludzi jest na serwerach w Diablo IV:
Last 30 Days 3,320,178
Daily Player: 896,448.00 - czyli ok 1mln dziennie gra ludzi a to 200tys to aktualna liczba.
Fatalny clickbaitowy artykuł. Sezon ogólnie poradził/radzi sobie fatalnie i każdy wie, że w sezonowych arpg liczą się tylko pierwsze tygodnie od league/sezon startu i ewentualnie retencja graczy w tym czasie. Last epoch w tym sezonie, ma połowę graczy z poprzedniego sezonu, coraz gorsze opinie, oraz już zalicza powolny spadek graczy, a każdy wie jak to się potoczy od piątku - startu nowej ligi poe2.
Mimo, że autor podaję część tych informacji, to są one wplecione w artykuł który na starcie sugeruję jakby to było dobrze jak obecnie radzi sobie nowy sezon. Nie ma tu obecnie za dużo zaskoczenia - ilość nowości jest co najmniej nie zadowalająca, a dodatkowo testing i łatanie już starych błędów idzie wprost fatalnie, a nowych problemów wciąż przybywa.
Spędziłem sporo czasu w LE i szczerze mówiąc mimo ogólnie negatywnego odbioru przejęcia przez Krafton, ja tutaj akurat widzę szanse na przynajmniej wyprowadzenie tego projektu na prostą. Choć każdy domyśla się jaka będzie tego cena.
Sam zauważyłem, że w wielu przypadkach (dobry/lepszy, nierzadko oryginalny samodzielny klient) steam'owe statystyki są niewiele warte.