Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2016, 07:30

autor: Adrian Werner

Dead by Daylight - ruszył darmowy weekend asymetrycznego sieciowego horroru

Studia Behaviour Digital i firma Starbreeze zorganizowały darmowy weekend Dead by Daylight, pozwalający bez płacenia wypróbować ten multiplayerowy horror. Przy okazji cena gry została czasowo obniżona o 30%.

W serwisie Steam ruszył darmowy weekend Dead by Daylight, czyli asymetrycznej gry multiplayer zainspirowanej filmowymi horrorami typu slasher. Zabawa dobiegnie końca jutro wieczorem.

Dead by Daylight - ruszył darmowy weekend asymetrycznego sieciowego horroru - ilustracja #1

Jak to zwykle w przypadku darmowych weekendów bywa, twórcy, czyli ludzie ze studia Behaviour Digital, zorganizowali również promocję gry. Cena została obniżona o 30% do 13,99 euro (ok. 62 zł) za wydanie standardowe i do 20,99 (ok. 93 zł) za tzw. Edycję Deluxe, oferującą kilka cyfrowych bonusów, takich jak artbook, soundtrack oraz dwie specjalne maski do wykorzystania w PayDay 2. Oferta pozostanie ważna do 19 grudnia.

Przypomnijmy, że Dead by Daylight to przedstawiciel zaskakująco popularnego ostatnio typu gier akcji, które w formie multiplayerowych potyczek odtwarzają scenariusze typowe dla klasycznych horrorów typu slasher. Wygląda to tak, że jeden gracz wciela się w potężnego mordercę, a reszta uczestników zabawy kontroluje zwykłych ludzi będących potencjalnymi ofiarami.

Studiu Behaviour Digital udało się pokonać konkurencję w wyścigu na rynek i Dead by Daylight jako pierwsze trafiło do sprzedaży. Prawdziwa walka rozegra się jednak dopiero w przyszłym roku, kiedy to zadebiutują oparte na podobnym pomyśle gry Last Year oraz Friday the 13th: The Game.

Bycie pierwszymi na rynku opłaciło się twórcom. Dead by Daylight ukazało się czerwcu tego roku i po tygodniu sprzedaż przekroczyła 270 tysięcy egzemplarzy, co wystarczyło, aby pokryć koszty produkcji i tym samym gra zaczęła przynosić twórcom zyski. Dwa miesiące później produkcja mogła się już pochwalić ponad milionem sprzedanych egzemplarzy.

Po premierze autorzy zajęli się dalszym rozwojem gry, głównie poprzez wypuszczanie dużych dodatków, z których każdy oferuje nową lokację i jednego dodatkowego mordercę. Pierwszy z tych DLC, czyli The Last Breath Chapter, został udostępniony za darmo. Kolejne dwa, czyli oparty na popularnej filmowej licencji The Halloween Chapter oraz wydany w tym miesiącu Of Flesh and Mud, były już płatne.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Dead by Daylight w Steam
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.