Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 maja 2019, 11:54

autor: Bartosz Świątek

Data premiery Quake 2 RTX – remake będzie częściowo darmowy

Firma Nvidia zaprezentowała grę Quake II RTX – nową wersję produkcji id Software z 1997 roku, wzbogaconą o obsługę ray tracingu. Gra zadebiutuje w czerwcu i wymaga do działania GPU ze sprzętowym wsparciem śledzenia promieni. Trzy poziomy dla pojedynczego gracza zostaną udostępnione za darmo.

Quake II RTX zapowiedziany. - Data premiery Quake 2 RTX – remake będzie częściowo darmowy - wiadomość - 2019-05-27
Quake II RTX zapowiedziany.

W SKRÓCIE:

  1. Quake II RTX zadebiutuje 6 czerwca;
  2. trzy poziomy będą darmowe dla wszystkich;
  3. dostęp do pełnej gry otrzymają posiadacze oryginału;
  4. gra wymaga do działania karty ze sprzętową obsługą ray tracingu.

W czasie konferencji na targach Computex 2019 firma Nvidia zaprezentowała Quake II RTX – odświeżoną wersję leciwej produkcji autorstwa studia id Software, która została wzbogacona o wsparcie dla technologii ray tracingu. Gra powstała we współpracy z wydawcą Bethesda Softworks (obecnym właścicielem id Software) i zostanie udostępniona 6 czerwca. Pokazano też trailer, który możecie zobaczyć poniżej.

Quake II RTX jest wyrazem naszej miłości i pasji do gier komputerowych. Dzięki zastosowaniu nowej generacji technik graficznych wykorzystujących ray tracing i użyciu API Vulkan, możemy podzielić się tą klasyczną grą komputerową z nową generacją graczy, którzy mogą ją pobrać i zagrać za darmo - powiedział Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie NVIDIA.

Produkcję będzie można pobrać ze strony Nvidii albo za pośrednictwem platformy Steam. Wszyscy zainteresowani będą mogli za darmo sprawdzić trzy poziomy dla pojedynczego gracza, zaś posiadacze oryginalnej wersji uzyskają dostęp do pełnego tytułu, wraz z trybem multiplayer (deathmatch oraz co-op).

Bardzo rzadko zdarza się, aby gra komputerowa miała taki wpływ na branżę i pozostawała tak długo w sercach graczy jak Quake II, a ponowne zobaczenie jej po 20 latach – wzbogaconej graficznie dzięki śledzeniu promieni – jest dla mnie czymś wyjątkowym. Równie szczególne są nasze relacje z firmą NVIDIA, z którą współpracujemy od wczesnych lat powstawania pierwszoosobowych strzelanek. Zobaczyć, jak NVIDIA zaimplementowała nowoczesne techniki w tej klasycznej grze, jest naprawdę ekscytujące – powiedział Tim Willits, dyrektor studia id Software i jeden z twórców oryginalnej serii Quake.

Quake II RTX powstał z wykorzystaniem narzędzia NVIDIA VKRay, umożliwiającego dodanie śledzenia promieni do każdej produkcji korzystającej z API Vulkan. Warto odnotować, że implementacja ray tracingu w omawianym tytule jest dość wymagająca – obejmuje wysoce dynamiczne światło dzienne liczone w czasie rzeczywistym, z wiernie odwzorowanym oświetleniem pośrednim, a także precyzyjne renderowanie powierzchni, które podlegają procesom fizycznym. Z tego powodu produkcję uruchomią wyłącznie posiadacze kart ze sprzętową akceleracją RTX (absolutne minimum to GeForce RTX 2060).

  1. Nvidia – strona oficjalna