Data premiery i pierwszy zwiastun Project CARS 3 na silniku gry
Zapowiedziano oficjalnie trzecią odsłonę wyścigowego cyklu Project CARS. Informacji tej towarzyszył pierwszy zwiastun produkcji na silniku gry. Project CARS 3 ukaże się latem tego roku na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
Michał Kułakowski
Slightly Mad Studios zapowiedziało trzecią odsłonę wyścigowego cyklu Project CARS, o której istnieniu wiemy nieoficjalnie od ubiegłego roku. Gra ukaże się latem i trafi równocześnie na komputery PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Twórcy nie wspomnieli na razie nic o potencjalnych portach na PlayStation 5 i Xbox Series X. Informacji o premierze towarzyszy również pierwszy zwiastun produkcji, który został przygotowany w całości na jej silniku. Dystrybutorem Project CARS 3 jest firma Bandai Namco.
W Project CARS 3 gracze powinni spodziewać się odświeżonego i „ekscytującego” trybu kariery, a także nowego asynchronicznego modułu wieloosobowego o nazwie Rivals. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu, wybierzemy jeden spośród wielu konfigurowalnych poziomów trudności, co pozwoli bawić się z produkcją zarówno początkującym, jak i wymagającym weteranom symulatorów jazdy.
Na razie nie dysponujemy konkretnymi szczegółami na temat zawartości tytułu, takimi jak liczba dostępnych samochodów i torów. Wiemy jednak, że twórcy zaoferują przynajmniej dwie nowe trasy, jedną wytyczoną na ulicach Szanghaju, a drugą na brazylijskim torze Interlagos w Sao Paulo. W trakcie rozgrywki zasiądziemy za kierownicami setek aut wchodzących w skład dziesięciu klas pojazdów. Każdy z wehikułów będziemy mogli ulepszać i modyfikować według własnych potrzeb. Po raz pierwszy w serii pojawi się też kompleksowy edytor wyglądu karoserii, zbliżony do tego, który znany jest z np. serii Forza Horizon.
Jeżeli chodzi o kwestie techniczne, twórcy obiecują, że na wszystkich wspieranych platformach chcą zapewnić obraz w stabilnych 60 klatkach na sekundę. Dodatkowo chwalą się licznymi poprawkami w oprawie graficznej. Na uwagę zasługuje też implementacja nowego modelu jazdy przy użyciu gamepada, który znacząco uprzyjemni i ułatwi rozgrywkę z tym typem kontrolera.

Gracze
Steam
OpenCritic
- zapowiedź (gry)
- Slightly Mad Studios
- Project CARS (seria)
- trailery (gry)
- gry wyścigi
- Bandai Namco Entertainment
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
AIDIDPl Legend

Ja też kupię na premierę prawdopodobnie. Specjalnie dla PC2 kupiłem kierownicę, pedały i drążek zmiany biegów oraz trackhat.
Herr Pietrus Legend

Tak jest!
Wyścigi na dwa lub trzy okrążenia, system xp, acziki, brak zmian pogody i zjazdów do boksów, nierealistyczne miejskie trasy, zbyt agresywne AI, dużo stłuczek i oderwany od rzeczywistości tuning.
Na to wszyscy czekali!
Może i Shift nie był zły, może był fajny, ale dekadę temu...
Juan Seba Bach Legionista
Mam nadzieję, że nie chcą znowu podejść do tematu symulacji. Mam nadzieję, że PC3 będzie leżało gdzieś między Forzą Motorsport a Gran Turismo. Ulepszanie pojazdów, duża ilość torów, ale również górskie drogi i trasy miejskie, model jazdy stworzony z myślą o grze na padzie, ale z dobrym wsparciem dla kierownicy. Przy okazji mam nadzieję, że dostaniemy więcej samochodów typowo drogowych jak jakieś miejskie toczydełka pierdzikółka, a mniej supersamochodów, które zapewniają najgorsze i najnudniejsze wyścigi online w każdej grze, w której się pojawiają. Jeśli chodzi o sam model jazdy, mam nadzieję, że skupią się na jego "upłynnieniu", bo wszystko na silniku Madness do tej pory zalatuje drewnem. Nie wiem, co jest przyczyną, ale szczególnie w ciasnych zakrętach nie ffb i model jazdy dają znać, że prowadzi się uproszczony model, a nie symulowany samochód. Coś czego nie odczuwam w RF2 lub AC/ACC. Najlepiej sobie z problemem poradziła Reiza w AMS2, ale wciąż czuć drewnem. Najgorzej, że braki w ffb dają o sobie znać najmocniej przy trailbrakingu, bo prawie nie czuć zmiany przyczepności i transferu masy. Dla mnie, czyli wielkiego fana samochodów turystycznych i drogowych o niskiej mocy jest to koszmar. Te samochody wymagają wykorzystania wszystkich sztuczek i technik dostępnych ludzkości, aby utrzymać jakąkolwiek prędkość, a transfer masy staje się w nich doktryną religijną.
Słowem podsumowania, co moim zdaniem powinno się znaleźć w PC3:
1) Nowy model jazdy i ffb, bardziej arcade'owy, ale bardziej "płynny"
2) System zmiennej pogody i stanu nawierzchni wbudowany w Madness (jest to jedyny powód, dla którego gram jeszcze od czasu do czasu w AMS2/PC2. Długi wyścig zaczynający się w nocy, z deszczem zaczynającym się około 3-go okrążenia i przechodzącym w ulewę, kończącym się chwilę przed wschodem słońca, by ścigać się na odbijającym światło schnącym asfalcie pełnym kałuż. Tego po prostu trzeba doświadczyć)
3) Sporo typowych samochodów drogowych, niewielka ilość super/hiper samochodów. Najlepiej cały wachlarz sportowych wozideł z lat 90.
4) Matchmaking, wyścigi minimum 6 okrążeń, zawody złożone z kilku wyścigów, opcja ustawienia reverse grid
5) Przynajmniej 4 samochody na klasę wyścigową, np. TCR, GT4 itp. GT3 może w ogóle nie być, są "daniem głównym" w gażdym simie od jakichś 10 lat, a i tak nie nie przebije ACC przez następne kilka lat.
6) Trasy
7) System ulepszeń inspirowany rzeczywistymi zawodami pozwalający stworzyć zarówno potwora do najszybszej klasy TA, jak i lekko zmodyfikowane daily do track dayów/wyścigów klubowych.