Data premiery i pierwszy zwiastun Project CARS 3 na silniku gry

Zapowiedziano oficjalnie trzecią odsłonę wyścigowego cyklu Project CARS. Informacji tej towarzyszył pierwszy zwiastun produkcji na silniku gry. Project CARS 3 ukaże się latem tego roku na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Michał Kułakowski

Data premiery i pierwszy zwiastun Project CARS 3 na silniku gry - ilustracja #1Slightly Mad Studios zapowiedziało trzecią odsłonę wyścigowego cyklu Project CARS, o której istnieniu wiemy nieoficjalnie od ubiegłego roku. Gra ukaże się latem i trafi równocześnie na komputery PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Twórcy nie wspomnieli na razie nic o potencjalnych portach na PlayStation 5 i Xbox Series X. Informacji o premierze towarzyszy również pierwszy zwiastun produkcji, który został przygotowany w całości na jej silniku. Dystrybutorem Project CARS 3 jest firma Bandai Namco.

W Project CARS 3 gracze powinni spodziewać się odświeżonego i „ekscytującego” trybu kariery, a także nowego asynchronicznego modułu wieloosobowego o nazwie Rivals. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu, wybierzemy jeden spośród wielu konfigurowalnych poziomów trudności, co pozwoli bawić się z produkcją zarówno początkującym, jak i wymagającym weteranom symulatorów jazdy.

Na razie nie dysponujemy konkretnymi szczegółami na temat zawartości tytułu, takimi jak liczba dostępnych samochodów i torów. Wiemy jednak, że twórcy zaoferują przynajmniej dwie nowe trasy, jedną wytyczoną na ulicach Szanghaju, a drugą na brazylijskim torze Interlagos w Sao Paulo. W trakcie rozgrywki zasiądziemy za kierownicami setek aut wchodzących w skład dziesięciu klas pojazdów. Każdy z wehikułów będziemy mogli ulepszać i modyfikować według własnych potrzeb. Po raz pierwszy w serii pojawi się też kompleksowy edytor wyglądu karoserii, zbliżony do tego, który znany jest z np. serii Forza Horizon.

Jeżeli chodzi o kwestie techniczne, twórcy obiecują, że na wszystkich wspieranych platformach chcą zapewnić obraz w stabilnych 60 klatkach na sekundę. Dodatkowo chwalą się licznymi poprawkami w oprawie graficznej. Na uwagę zasługuje też implementacja nowego modelu jazdy przy użyciu gamepada, który znacząco uprzyjemni i ułatwi rozgrywkę z tym typem kontrolera.

  1. Oficjalna strona Slightly Mad Studios
  2. Oficjalna strona serii Project CARS
Project CARS 3

Project CARS 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 28 sierpnia 2020

Informacje o Grze
6.6

Gracze

5.4

Steam

7.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

35

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2020-06-04
07:25

Irvory Chorąży

😂

A to konsoli już nie robią? :D

Komentarz: Irvory
2020-06-04
07:26

AIDIDPl Legend

AIDIDPl

Ja też kupię na premierę prawdopodobnie. Specjalnie dla PC2 kupiłem kierownicę, pedały i drążek zmiany biegów oraz trackhat.

Komentarz: AIDIDPl
2020-06-04
07:30

Herr Pietrus Legend

Herr Pietrus

Tak jest!
Wyścigi na dwa lub trzy okrążenia, system xp, acziki, brak zmian pogody i zjazdów do boksów, nierealistyczne miejskie trasy, zbyt agresywne AI, dużo stłuczek i oderwany od rzeczywistości tuning.
Na to wszyscy czekali!

Może i Shift nie był zły, może był fajny, ale dekadę temu...

Komentarz: Herr Pietrus
2020-06-04
11:40

Juan Seba Bach Legionista

Mam nadzieję, że nie chcą znowu podejść do tematu symulacji. Mam nadzieję, że PC3 będzie leżało gdzieś między Forzą Motorsport a Gran Turismo. Ulepszanie pojazdów, duża ilość torów, ale również górskie drogi i trasy miejskie, model jazdy stworzony z myślą o grze na padzie, ale z dobrym wsparciem dla kierownicy. Przy okazji mam nadzieję, że dostaniemy więcej samochodów typowo drogowych jak jakieś miejskie toczydełka pierdzikółka, a mniej supersamochodów, które zapewniają najgorsze i najnudniejsze wyścigi online w każdej grze, w której się pojawiają. Jeśli chodzi o sam model jazdy, mam nadzieję, że skupią się na jego "upłynnieniu", bo wszystko na silniku Madness do tej pory zalatuje drewnem. Nie wiem, co jest przyczyną, ale szczególnie w ciasnych zakrętach nie ffb i model jazdy dają znać, że prowadzi się uproszczony model, a nie symulowany samochód. Coś czego nie odczuwam w RF2 lub AC/ACC. Najlepiej sobie z problemem poradziła Reiza w AMS2, ale wciąż czuć drewnem. Najgorzej, że braki w ffb dają o sobie znać najmocniej przy trailbrakingu, bo prawie nie czuć zmiany przyczepności i transferu masy. Dla mnie, czyli wielkiego fana samochodów turystycznych i drogowych o niskiej mocy jest to koszmar. Te samochody wymagają wykorzystania wszystkich sztuczek i technik dostępnych ludzkości, aby utrzymać jakąkolwiek prędkość, a transfer masy staje się w nich doktryną religijną.
Słowem podsumowania, co moim zdaniem powinno się znaleźć w PC3:
1) Nowy model jazdy i ffb, bardziej arcade'owy, ale bardziej "płynny"
2) System zmiennej pogody i stanu nawierzchni wbudowany w Madness (jest to jedyny powód, dla którego gram jeszcze od czasu do czasu w AMS2/PC2. Długi wyścig zaczynający się w nocy, z deszczem zaczynającym się około 3-go okrążenia i przechodzącym w ulewę, kończącym się chwilę przed wschodem słońca, by ścigać się na odbijającym światło schnącym asfalcie pełnym kałuż. Tego po prostu trzeba doświadczyć)
3) Sporo typowych samochodów drogowych, niewielka ilość super/hiper samochodów. Najlepiej cały wachlarz sportowych wozideł z lat 90.
4) Matchmaking, wyścigi minimum 6 okrążeń, zawody złożone z kilku wyścigów, opcja ustawienia reverse grid
5) Przynajmniej 4 samochody na klasę wyścigową, np. TCR, GT4 itp. GT3 może w ogóle nie być, są "daniem głównym" w gażdym simie od jakichś 10 lat, a i tak nie nie przebije ACC przez następne kilka lat.
6) Trasy
7) System ulepszeń inspirowany rzeczywistymi zawodami pozwalający stworzyć zarówno potwora do najszybszej klasy TA, jak i lekko zmodyfikowane daily do track dayów/wyścigów klubowych.

Komentarz: Juan Seba Bach
2020-06-04
20:04

ReznoR666 Generał

ReznoR666

Trochę tego się obawiałem. Project GRID 3.

Komentarz: ReznoR666

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl