Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 czerwca 2022, 16:50

Nowe plany rozwoju Bannerlorda; premiera w tym roku niepewna

Mount & Blade II: Bannerlord doczeka się wkrótce wielu poprawek. Mimo to premiera gry w tym roku wydaje się coraz bardziej niepewna.

W SKRÓCIE:
  • Twórcy Bannerlorda podzielili się planami dalszego rozwoju gry.
  • Tytuł otrzyma cutscenki, a duże zmiany dotkną AI, co wpłynie na bitwy oraz oblężenia.
  • Coraz bardziej niepewna jest zaś tegoroczna premiera gry.

Twórcy Mount & Blade II: Bannerlord podzielili się z fanami planami dalszego rozwoju gry. Z opublikowanego na forum gry postu dowiadujemy się, jakich nowości oraz zmian możemy oczekiwać w najbliższej przyszłości.

Kolejne aktualizacje skupią się m.in. na licznych poprawkach sztucznej inteligencji oraz rozwiązaniach, dzięki którym bitwy będą bardziej efektowne i angażujące.

Jak zmienia się Bannerlord

Lista zapowiedzianych przez twórców zmian i innych nowości jest naprawdę długa. Poniżej znajdziecie najciekawsze pozycje, które weszły w jej skład:

  1. W grze pojawią się cutscenki, które mają nadać odpowiednią wagę przedstawianym wydarzeniom.
  2. Oblężenia przejdą spory lifting. Pomóc mają w tym poprawki AI, dzięki którym nasi wirtualni wrogowie chętniej zaangażują się w walkę. Nie będą już bezcelowo patrolowali mapy lub głodowali na uboczu.
  3. Zmiany dotkną również standardowe starcia. Nasze posiłki nie będą teraz pojawiać się w środku bitwy w przypadku, gdy toczy się ona na terenie spawnu. Zamiast tego będą musiały poświęcić czas, by dotrzeć na miejsce potyczki.
  4. Zbroje staną się zdecydowanie bardziej efektywne.
  5. Walka będzie opierać się w większym stopniu na naszych umiejętnościach. Twórcy postanowili pozbyć się z niej aspektu losowości.
  6. Do gry trafi sporo dodatkowych przedmiotów, dzięki którym zmodyfikujemy nasz ekwipunek na wiele nowych sposobów.
  7. Twórcy szykują także wiele zmian spod znaku komfortu rozgrywki (tzw. quality of life).

Kompletna lista jest jeszcze dłuższa i obejmuje wiele mniejszych nowinek. Mimo to przedstawia jedynie częściowy plan rozwoju gry. Deweloperzy ze studia TaleWorlds wyznali, że przed nimi jeszcze wiele pracy. Kolejnymi informacjami będą dzielić się z nami, gdy uda im się dopracować wymienione powyżej elementy.

Co z premierą gry?

Co ciekawe, opublikowany przez twórców post nie zdradza żadnych informacji na temat daty premiery. W poprzednich artykułach tego rodzaju deweloperzy parokrotnie zapewniali, że Mount & Blade II zadebiutuje na rynku w pełnej wersji w tym roku.

Nasz redakcyjny ekspert w temacie Bannerlorda, Damian Gacek, spekuluje, że może to oznaczać, iż ów termin najprawdopodobniej jest już nierealny. Wskazuje na to nie tylko nagłe milczenie twórców w tej kwestii, ale również to, jak dużo pracy jeszcze ich czeka.

Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że opóźnienie nie będzie zbyt duże lub – wbrew przewidywaniom – że twórcy poradzą sobie z rozwojem gry i zdążą wydać ją przed sylwestrem.

  1. Gram w Bannerlord i mam do twórców pytanie: co wyście robili przez 10 lat?!

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej