Valve zarabia majątek na skrzynkach w CSGO, to dosłownie żyła złota

Youtuber obliczył, ile Valve zarabia na skrzynkach w CSGO. Suma okazała się gigantyczna - to setki milionów rocznie.

cooldown.pl

Alina Partytska

1
Valve zarabia majątek na skrzynkach w CSGO, to dosłownie żyła złota, źródło grafiki: Valve.
Valve zarabia majątek na skrzynkach w CSGO, to dosłownie żyła złota Źródło: Valve.

Znany youtuber o pseudonimie Anomaly3 postanowił przeanalizować, ile Valve zarabia na skrzynkach w Counter-Strike: Global Offensive. Okazało się, że mowa o prawdziwym majątku, a konkretne liczby mogą przyprawić o zawrót głowy.

Kura znosząca złote jaja

Anomaly3 opublikował na swoim kanale film, w którym przyjrzał się bliżej rynkowi skrzynek w CSGO. Jego analiza została oparta na obliczeniach użytkownika pod pseudonimem Fjedjik na Reddicie.

Post opublikowany dwa miesiące temu na stronie CSGO Market Forum, zawiera informacje o liczbie rozpakowanych skrzynek od maja 2021 roku do stycznia 2023 roku. Okazało się, że co miesiąc rozpakowywano mniej więcej 20 mln skrzynek. Ich łączna liczba we wspomnianym okresie zamknęła się zaś w oszałamiającym wyniku 458 milionów.

Anomaly3 postanowił wykorzystać obliczenia Fjedjika i przeanalizować liczbę otwartych skrzynek pod kątem zarobków Valve. Wziął on pod uwagę prawdopodobieństwo otwarcia poszczególnych rodzajów case’ów i zastosował kilka kreatywnych rozwiązań, które są zbyt złożone, by opisywać je w tym miejscu (wszystkie szczegóły znajdziecie w filmie youtubera).

My przejdźmy zaś do konkretów. Anomaly3 stwierdził, że Valve może zarabiać 1 786 271 dolarów dziennie i 54 355 263 dolarów miesięcznie. Rocznie to zaś nawet oszałamiające 651 989 078 dolarów. Powiedzmy to jeszcze raz – aż 651 milionów dolarów rocznie. Oczywiście mówimy przy tym JEDYNIE o zarobkach ze sprzedaży kluczy do CSGO. Jest to więc tylko część ogólnych dochodów Valve.

Jak słusznie zauważył youtuber – pula nagród na ostatnich Majorach wygląda przy tym naprawdę blado. W 2022 roku znalazło się w niej bowiem 2,25 miliona dolarów, co stanowi zaledwie 0,34% dochodów ze sprzedaży kluczy w tym samym roku. Najwyraźniej firma nie przepada za dzieleniem się pieniędzmi.

4

Jeden dev zrobił kosmiczne Mount and Blade, zbiera pochwały na Steamie

Następny
Jeden dev zrobił kosmiczne Mount and Blade, zbiera pochwały na Steamie

Avatar: Istota wody zrzucił Titanica z 3. miejsca wśród najlepiej zarabiających filmów

Poprzedni
Avatar: Istota wody zrzucił Titanica z 3. miejsca wśród najlepiej zarabiających filmów

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl