Counter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map

Ekscytacja CS2 jest potężna, a wraz z nią pojawiają się zapytania na jakich mapach będziemy mogli postrzelać. Na szczęście wiemy już o niektórych lokacjach, które trafią do gry.

cooldown.pl

Wiktor Szczęsny

Counter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map, źródło grafiki: Valve.
Counter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map Źródło: Valve.

Potwierdzenie przenosin Counter Strike’a na silnik Source 2 zrodziło całą falę pytań. Wśród nich jednymi z najczęściej padających są z pewnością te, tyczące się map. Jakie lokacje zostaną, które znikną, co się zmieni, a co pozostanie nietknięte, jakie będą nowe projekty – to pytania stawiane przez mnóstwo fanów CS-a. Na część z nich znamy już odpowiedź.

Mapy w CS2

Oto lista map, które zostały dostrzeżone w dotychczas opublikowanych materiałach Valve.

Czynna pula map (te, które są dostępne lub kiedyś były w meczach turniejowych):

  1. Dust II
  2. Mirage
  3. Train
  4. Nuke
  5. Overpass
  6. Inferno
  7. Ancient
  8. Cobblestone

Mapy z tej kategorii, które na razie nie zostały zaprezentowane i nie wiemy czy zostaną przeniesione do CS2:

  1. Cache
  2. Vertigo
  3. Anubis

Zauważone mapy do Deathmatchu i innych trybów pobocznych:

  1. Tuscan
  2. Italy
  3. Baggage

W tej kategorii niestety zabraknie całkiem sporo lubianych i popularnych miejscówek:

  1. Dust
  2. Office
  3. Agency
  4. Assault
  5. Aztec

Ideału nie trzeba poprawiać

Część miejscówek w CS2 jest przeniesiona żywcem z Global Offensive. Stało się tak ze względu na ich znany i lubiany projekt. Jedną z map, która jak żadna inna przyciąga uwagę zdecydowanej większości miłośników Counter Strike’a jest Dust II.

Gracze kochają tę lokacje między innymi właśnie za to, że deweloper nie ingeruje zbytnio w jej układ. Taką taktykę stosowano przy pojawieniu się CSGO i teraz, w przypadku CS2 obserwujemy podobną sytuację. Jedyne zmiany jakie się pojawiły dotyczą oświetlenia.

Mirage to również znana i lubiana miejscówka w CS-ie. W tym wypadku, podobnie jak z Dustem II – zmian praktycznie nie ma. Zajęto się jedynie oświetleniem. W tym samym położeniu jest Train – to kolejna lokacja, która ze względu na opinie graczy nie spotkała się z dużymi zmianami.

Mapy, które wymagały więcej zmian

Naturalnie nie wszystkie obszary walk zostały po prostu przeniesione z CSGO. Jedną z map, którą spotkały dość duże zmiany jest Nuke. Ta kultowa, bo debiutująca jeszcze na CS 1.6 miejscówka w swoim najnowszym wcieleniu dostanie między innymi zupełnie nowe tekstury. Programiści ponadto popracowali nad fizyką oświetlenia.

Bardzo podobnie wygląda los Ancienta, czyli duchowego spadkobiercę Azteca. Tu również przeprowadzone zostaną pewne zmiany graficzne, podobnie zaawansowane jak w Nuke’u.

Mapą, która zaliczy z kolei dużą przebudowę jest Overpass. Ta debiutująca w CSGO lokacja zyska nie tylko nowe tekstury oraz przeróbki oświetlenia. Ingerencje mają dotknąć całego projektu, co przełoży się na gameplay.

Kolejną mapą, która przejdzie duży lifting jest Inferno. Ta kultowa arena również zostanie objęta modernizacjami tekstur, oświetlenia i ogólnego projektu. Lokacja może zatem naprawdę mocno różnić się od wersji z Global Offensive.

Nieznany jest los Cobblesone’a. Lokacja najpewniej pojawi się w CS2, ale zakres zmian w jego projekcie jest na ten moment nieznany.

Lokacje do Deathmatchu i innych trybów

W drugiej sekcji map w CS2 tylko jedna zachowa sporo elementów z CSGO. Mowa tu o Baggage. Lokacja ta przejdzie jedynie zmiany tekstur, grafiki i oświetlenia, zostawiając tym samym projekt takim, jakim był w poprzedniej wersji Counter Strike’a.

Z kolei Tuscan i Italy czekają poważne modyfikacje. W ich przypadku nie obejdzie się bez dużych zmian, ingerujących w ogólny projekt. Modernizacji poddane zostaną także tekstury i oświetlenie. Czy tak radykalne poprawki w słynnych i pamiętających CS-a 1.6 mapach przypadną do gustu graczom? Na ten moment ciężko stwierdzić.

Można za to uznać, że lokacje w nowym CS2 przejdą gruntowne odświeżenie. Możliwe, że do czasu oficjalnej premiery Valve zaproponuje kolejne nowinki.

Podobało się?

3

Wiktor Szczęsny

Autor: Wiktor Szczęsny

Do zespołu GRYOnline.pl dołączył po nabraniu doświadczenia i obronie pracy licencjackiej na dziennikarskim kierunku studiów, zostając jednym z autorów wpisów w serwisie Cooldown.pl. Pierwsze teksty publikował na własnym fanpage'u jeszcze przed maturą. W wolnych chwilach chętnie ogrywa gry wyścigowe i bijatyki; bardzo często zagląda też do platformówek, zwłaszcza do Sonica. Miłośnik starych konsol, wśród których najbardziej ceni sobie Segę Mega Drive, przy której spędza wiele czasu. Nie jest mu obcy polski YouTube czy Twitch. Prócz gamingu, chętnie majsterkuje przy starych sprzętach audio Unitry. Interesuje się również francuską i japońską motoryzacją.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl