Crysis Remastered zaoferuje opcjonalny ray tracing w konsolowym wydaniu. Programowa implementacja technologii dostępna będzie na mocniejszych sprzętach – Xboksie One X i PlayStation 4 Pro.

Firma Crytek we współpracy z ekipą Digital Foundry przygotowała materiał wideo, który prezentuje nam technologię ray tracingu w konsolowej wersji Crysis Remastered. Poniższe nagranie przedstawia działające na Xboksie One X śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Ray tracing będziemy mogli włączyć opcjonalnie w ustawieniach gry tylko na mocniejszych wersjach konsol (Xbox One X i PS4 Pro).
Gdy włączymy opcję śledzenia promieni, gra działać będzie w maksymalnie 30 klatkach na sekundę i w dynamicznej rozdzielczości, z maksymalnie osiągalnym 1080p na Xboksie One X (na PS4 Pro rozdzielczość ma być niższa). Z uwagi na niedostateczną moc konsol tej generacji, śledzenie ograniczone będzie do znajdujących się w bliskim zasięgu statycznych elementów gry, w maksymalnej rozdzielczości odbić 540p.
Niemiecka firma rozwija w swoim silniku CryEngine programową implementację ray tracingu, tzw. SVOGI (w skrócie – śledzenie odbić promieni świetlnych w czasie rzeczywistym). To właśnie z niej korzysta Crysis Remastered, oferując podstawową implementację także na konsoli Nintendo Switch. Najlepszą jakość ray tracingu zobaczymy oczywiście na pecetach, o ile posiadamy sprzęt spełniający wymagania systemowe.
Więcej:Kultowe Return to Castle Wolfenstein z nową mapą survivalową dzięki RealRTCW 5.3
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
22

Autor: Paweł Musiolik
Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.