Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 18 grudnia 2022, 08:59

autor: Adrian Werner

Fanowskie Company of Heroes: Stalingrad 42 już dostępne

Ukazała się modyfikacja Company of Heroes: Stalingrad 42. Projekt odtwarza starcia o tytułowe miasto oraz mocno zwiększa realizm rozgrywki.

Źródło fot. Halftrack
i

Do premiery Company of Heroes 3 pozostało już tylko trochę ponad dwa miesiące, ale fani serii ani myślą zaprzestać wydawania modyfikacji do wcześniejszych odsłon serii. Najnowszym tego owocem stał się debiut wyczekiwanego moda Stalingrad 42 do pierwszego CoH-a.

Projekt odtwarza walki o tytułowe miasto w trakcie II wojny światowej. Celem autorów było nie tylko dodanie nowej zawartości, w tym map oraz jednostek, ale również zapewnienie maksymalnego realizmu, na jaki pozwala silnik Company of Heroes.

  1. Stalingrad 42 – pobierz mod z naszego FTP (autorzy udzielili nam zgody na hostowanie mirrora)

Projekt oferuje dwadzieścia stalingradzkich map oraz cztery bonusowe scenariusze odtwarzające starcia na froncie leningradzkim. Towarzyszą im odpowiednie letnie i zimowe skórki dla armii. Podczas zabawy możemy używać tylko tych jednostek, które naprawdę brały udział w tych starciach.

Zwiększono także realizm walk. Prędkość poruszania się oraz zasięg widzenia jednostek zależą od pogody. Poszczególne typy broni mają znacznie większy zasięg niż w podstawowej wersji gry, a obrażenia nimi zadawane są poważniejsze. Armie zużywają paliwo oraz amunicję w oparciu o rzeczywiste historyczne wartości i muszą one być uzupełniane. Ponadto załogi pojazdów w miarę możliwości same naprawiają swoje maszyny. Twórcy mocno ulepszyli również oprawę graficzną, w tym zwłaszcza tekstury.

Warto na koniec wspomnieć, że projekt bazuje na rozwiązaniach klasycznej modyfikacji Eastern Front (musicie ją zainstalować przez Steam Workshop przed pobraniem Stalingrad 42), ale praktycznie wszystkie jej elementy zostały ulepszone i rozszerzone.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej