Jeśli macie problem z pomieszczeniem swojej pokaźnej biblioteki gier na dysku umieszczonym w Waszym komputerze czy laptopie, to warto rozważyć wykorzystanie narzędzia CompactGUI. To bowiem prosty sposób na zredukowanie rozmiaru wielu różnorodnych tytułów.
Tech
Amadeusz Cyganek
20 lutego 2018
Czytaj Więcej
Ja tam korzystam z compact od dawna za pomocą wiersza poleceń ( max kompresja danego folderu i podfolderów ) :
compact /c /s /a /i /f /exe:lzx *.*
jeśli to to samo ( podejrzewam że tak choć nie sprawdzałem ) to fajna sprawa ale można zrobić sobie krzywdę ;]
Po zapisie do pliku on nie jest ponownie automatycznie compactowany ba jest on cały rozpakowywany ( w przypadku dużych plików to jest problem ) i zdarzało się że czekałem na wczytywanie gier wieki gdy ten process miał miejsce. Tak samo po update zmienione pliki nie zostaną scompactowane automatycznie a nawet zostaną w całości wypakowane np. zmiana 1B w 2GB pliku = jego wypakowaniu.
Ogólnie ta kompresja nie działa w czasie rzeczywistym i jest przeznaczona bardziej do archiwizacji już połatanych gier ;]
@wwad - dzięki z Twojego komentarza dowiedziałem się więcej niż z artykułu. Z nazwy wynika, że jest to nakładka graficzna na polecenie compact i tyle, a z artykułu, że to istny cud (kompresja bez wpływu na wydajność). A jak widać nie jest tak wspaniale. Na szczęście nie muszę z tego korzystać.
Dzięki niej zaoszczędzimy miejsce na dysku bez jakiejkolwiek straty w wydajności czy też prędkości odczytu lub zapisu.
Herezja jakich mało. Gdyby istniało coś takiego jak kompresja nie wpływająca na wydajność to byłoby standardem na poziomie firmware/sterowników dysków twardych, i po prostu wciskano by nam "większe" dyski.
Inna sprawa, że kompresja jest z definicji dość kosztownym procesem, i tak compact jest dość jej wydajna, wygodną i transparentną opcja, ale to dalej kompresja i musi kosztować, jak zresztą wspomniał @wwad.
To, że kompresja nie wpływa na wydajność gier, stwierdzają autorzy tego programiku - nie sprawdzałem tego narzędzia w praktyce, ale autorzy i użytkownicy udzielający się chociażby na Reddicie potwierdzają, że całość działa bez zarzutu i wpływu na FPS-y
Na FPSy nie wpływa, ponieważ na potrzeby gry pliki są wypakowywane. Natomiast taki model działania wpływa znacząco na czas uruchamiania gry choćby, oraz zdecydowanie wpływa na czasy zapisu i odczytu z dysku koniec końców.
Po prostu autor artykułu trochę nadinterpetował oryginalne wypowiedzi.
Bełkot.
Kompresowanie istnieje odkąd pamiętam :)
Już na Win 95 można było bawić się w oszczędzanie.
Niestety to zawsze wpływa na słabszą wydajność.
Coś za coś. W tym przypadku pewnie na gorszą wydajność lub brak dostępu do gry po kompresji. Jedno z dwojga.
Nie da się ukryć, że ostatnimi czasy popularność dysków HDD regularnie spada
Aha, i dlatego kupiłem sobie kolejny dysk HDD do komputera. SSD na system i programy wymagające dużej szybkości działania. Na gry w zupełności wystarczy zwykły HDD (kupiłem WD blue, nie widzę różnicy w działaniu gier zainstalowanych na nim a na SSD).
Czy to się czymś różni od zaznaczenia explorerem "Kompresuj ten folder żeby zaoszczędzić miejsce"?