Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 października 2023, 14:22

Cities: Skylines 2 w starciu z Cities: Skylines, oto czego zabraknie w dwójce na premierę

Cities: Skylines 2 już niedługo trafi w ręce graczy. Jest to więc idealna pora, by odpowiedzieć sobie na pytanie, jak prezentuje się tytuł w starciu z Cities: Skylines.

Źródło fot. Colossal Order
i

Wielkimi krokami zbliża się premiera Cities: Skylines 2. Jeśli zastanawiacie się, jak najnowsza produkcja studia Colossal Order wygląda na tle poprzedniej odsłony cyklu, to tutaj znajdziecie porównanie obu gier.

Lista nowości w Cities: Skylines 2

Cities: Skylines 2 ma zaoferować szereg nowości, które w poprzedniej grze albo nie były dostępne, albo pojawiły się dopiero w DLC. Ich lista prezentuje się następująco:

  1. Dynamicznie zmieniające się okresy roku – twórcy zadbali o to, byśmy w każdym mieście mogli doświadczyć pełnego cyklu pór roku. Oczywiście zmiany wynikające z następujących po sobie sezonów będą wpływały na gospodarkę.
  2. Usprawnione tworzenie dzielnic – produkcja pozwoli nam zdecydować, jaki dokładnie rodzaj zabudowy znajdzie się w danym obszarze. Niestety nadal będziemy mogli wybrać tylko dwa style architektoniczne – europejski oraz amerykański.
  3. Bardziej zaawansowane usługi – pojawi się między innymi możliwość ulepszania budynków.
  4. Życie mieszkańców będzie bardziej złożone – nie tylko będą oni jeździć do pracy, ale również aktywnie spędzać czas wolny. Dodatkowo mogą oni stracić swój dom w wyniku problemów finansowych.

Cities: Skylines vs Cities: Skylines 2

Nie ma co ukrywać, Cities: Skylines 2 zaoferuje wiele usprawnień względem poprzedniczki. Deweloperzy postawili sobie za cel zwiększyć realizm symulacji.

Ulepszona symulacja miasta

W Cities: Skylines 2 obywatele będą zachowywać się w bardziej złożony sposób. Będą oni mieli pewnego rodzaju rutynę – przykładowo o określonych porach dnia będą podróżować do i z pracy. Nie będą oni również zainteresowani spędzaniem wolnego czasu w domu. Będą więc udawać się do okolicznych punktów rozrywkowych.

Ułatwienia budowania

Ulepszeń doczekało się również budowanie. Tyczy się to zarówno dróg, jak i budynków. Twórcy zdecydowali się ułatwić konstruowanie miast, tak jak to tylko możliwe. Dlatego też w Cities: Skylines 2 będzie można automatycznie stworzyć gotowy układ dróg.

Udostępniono też możliwość dopasowania kształtu wybranych obszarów – przykładowo pola uprawne i wysypiska śmieci dopasujemy do krzywizn okolicznej drogi. Cities: Skylines nie oferowało takiej opcji, więc obszary rolne często składały się z szeregów prostych ulic przecinających się pod kątem prostym. Dodatkowo pojawi się opcja, którą można kojarzyć z SimCity 2013, czyli ulepszenia budynków.

Optymalizacja

Wątpliwości budzi również optymalizacja Cities: Skylines 2. Dość słabe działanie gry na oficjalnych materiałach oraz opóźnienie wersji konsolowych sugeruje, że największa bolączka poprzedniej części nie została naprawiona. Możemy się więc spodziewać, że większe miasta ponownie pochłaniać będą ogromne ilości pamięci RAM, a sam gameplay będzie się toczył w mniej więcej 30 fps-ach.

Cities: Skylines na modach vs Cities: Skylines 2

Cities: Skylines 2 nie wydaje się czerpać zbyt dużych inspiracji z najbardziej rozchwytywanych modów do poprzedniczki. Po opublikowanych do tej pory materiałach widać, że popularne fanowskie rozwiązania nie trafią do gry.

Zarządzanie ruchem

Cities: Skylines doczekało się obszernego moda Traffic Manager: President Edition. Wprowadził on do gry szereg rozwiązań, które znacznie ułatwiają zarządzanie ruchem. W ten sposób mogliśmy ustalać ścieżki jazdy z poszczególnych pasów czy też tworzyć skrzyżowania z bardziej zaawansowaną sygnalizacją świetlną.

Materiały, które do tej pory udostępnili twórcy wskazują, że podstawowa wersja Cities: Skylines 2 nie będzie posiadać tak zaawansowanych narzędzi. Owszem, doczekamy się lepszej symulacji ruchu ulicznego, która między innymi uwzględnia godziny szczytu, ale na start to pewnie wszystko.

Swobodne przesuwanie obiektów

Jedną z popularniejszych modyfikacji do Cities: Skylines jest Move It. To obszerne narzędzie, którego największą zaletą jest możliwość przesuwania obiektów w dowolne miejsce, niezależnie od siatki. Oprócz tego pozwalała ona między innymi na kopiowanie wybranych obszarów i wklejanie ich w inne miejsce. Chociaż jest to wygodne rozwiązanie, to deweloperzy nie zdecydowali się go od razu zaimplementować w Cities: Skylines 2.

Dodatkowo zabraknie również możliwości szybkiego tworzenia kształtów z drzew i krzewów. Podstawowa wersja, podobnie jak poprzednia część, oferuje jedynie możliwość pojedynczego stawiania roślin. Dlatego też Cities: Skylines na przestrzeni lat doczekało się kilku modyfikacji dodających tę funkcję.

Cities: Skylines z DLC vs Cities: Skylines 2

Twórcy zdecydowali się również zaimplementować część funkcji, które w Cities: Skylines były dostępne dopiero po zakupie DLC.

  1. DLC Snowfall wprowadziło pokryte śniegiem mapy. W tym przypadku klimat jednak pozostawał niezmieniony. Cities: Skylines 2 już w podstawowej wersji wprowadzi dynamiczny system pogodowy. Na każdej mapie będą więc stale zmieniać się pory roku. Nie zabraknie również katastrof naturalnych.
  2. W podstawowej wersji gry pojawią się również tramwaje. W Cities: Skylines były one dostępne dopiero po zakupie DLC Snowfall.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej