Czyżby tajemnicza gra MMORPG od Blizzard Entertainment zaczynała nabierać kształtów? Po pierwszych doniesieniach o jej produkcji wprost z oficjalnego forum firmy, tym razem mamy dla Was wieści z Dalekiego Wschodu.
gry
Przemysław Zamęcki
1 lutego 2008 10:10
Czytaj Więcej
heh a wow tylko 10 mln :P
Tylko tam pisze zarejestrowanych. WoW ma chyba więcej zarejestrowanych (bo to liczą się trale i konta nieaktywne)
Najwięcej osób grających jednocześnie w Westward Journey to około 600 000.
Liczba zarejestrowanych kont to ponad 80 milionów.
W lipcu 2006r. było zarejestrowanych w tej grze 83 mln. graczy. Teraz jest pewno ze 100 mln. Blizzard robi po prostu dużo szumu wokół WoW'a i ludzie myślą, że te 10 mln. to absolutny rekord. Zresztą z tych 10 mln. połowa to chińczycy więc na prawdę nie ma się czy podniecać, a już na pewno w porównaniu do Westward Journey.
Blizzard robi po prostu dużo szumu wokół WoW'a i ludzie myślą, że te 10 mln. to absolutny rekord.
Pafun, rzecz nie w tym ile osob ma zalozone konta, w jakiejs grze, ale ile osob ma zalozone konta w grze w ktorej co miesiac trzeba placic abonament i w tej kategorii WoW jest ewenementem.
Z tego co ja wiem to te 10 mln. to właśnie suma wszystkich kont. Kont aktywnych jest oczywiście mniej, a co za tym idzie mniej jest osób co miesiąc płacących abonament. Gdyby aktywnych i płacących abo było faktycznie 10 mln. to by Blizzard potrzebował ok. 4 tysięcy serwerów by to obsłużyć (oczywiście wiem, że nie ma tak, że wszyscy grają jednocześnie). Jeśli coś pokręciłem to bym prosił link do stronki gdzie Blizzard twierdzi, że ma 10 mln. aktywnych (płacących co miesiąc abonament) kont. Może to ja jestem w błędzie, nie twierdzę, że mam 100% racji.
Jasne ze kont aktywnych jest znacznie mniej, powiedzmy ze 40% - 4 miliony ludzi placacych blizzardowi co miesiac. Dawno nie widzialem zadnych statystyk tego segmentu rynku, ale jako ze sam gram w Guild Wars, wiem ze przez prawie 3 lata ta gra z dodatkami sprzedala sie w ~4 milionach egzemplarzy wlasnie. GW zajmuje dosc wysokie miejsce w rankingach popularnosci, ale luka ktora dzieli ja od WoWa?! Toz to przepasc.
O tym, czy WoW jest (?) merytorycznie tak bardzo lepszy, mozna by dlugo dyskutowac, ze odniosl nieporownywalny sukces - raczej nie.
No i właśnie dochodzimy tu do sedna sprawy. Większość ludzi myśli, że te 10 mln. to liczba graczy płacących za grę. Już nie raz widziałem posty w których to obliczano (według wzoru 10 000 000 * 15$ na miesiąc) ile to Blizzard kasiory kroi. W świadomości większości graczy właśnie wykreowano taki obraz WoW'a i przynoszących przez grę profitów.
Tak swoją drogą to ciekawy jestem czy powstanie StarCraft MMO? Większość wróżb mówiła o tym nieznanym produkcie, że to będzie Diablo III. Ciekawe jak będzie na prawdę.
Coz, wiekszosc ludzi ogolnie nie ma pojecia o czym mowi, a kiedy kilku takich zbierze sie w kolku wzajemnej adoracji, to nic tylko baki ze smiechu zrywac ;)
Przy okazji - wie ktos ile wynosi miesieczny abonament WoWa w chinach? Kiedys cos mi o tym w ucho wpadlo i az wierzyc mi sie nie chcialo, ze Blizzard zgadza sie na takie dysproporcje w oplatach ...mhm, moze gdyby Polakow gralo z milion tez wywalczylibysmy sobie jakies znizki? ;)
Widzę, że ludzie to nawet nie potrafią czytać tekstów ze zrozumieniem, więc może postaram się napisać to bardzo czytelnie i zrozumiale. Są to takie informacje, które podaje Blizzard... więc uwaga, dla mających ze zrozumieniem czytania:
Te 10.000.000 konto to KONTA AKTYWNE, czyli takie, gdzie CO MIESIĄC KAŻDY PłACI 12.99 EURO (czy tam dolarów itp.).
Mam nadzieje, że teraz niektóre osoby to zrozumieją :) O kontach nieaktywnych Blizzard nic nie wspomina.
Niestety, nie mogłem już edytować posta :/ Oto oficjalne info ze strony www.blizzard.com
January 22, 2008
World of Warcraft Reaches 10 Million Players
World of Warcraft's community continues to grow, recently hitting a new high of 10 million subscribers around the world. In the three years since the game was first released, the way it has been embraced around the world has far surpassed our expectations, and we're grateful to all of the players who made that possible. We just wanted to take a moment to share the news, welcome the many new and returning players who entered the game over the holidays, and thank all of you for your ongoing support and enthusiasm.
TobiAlex ekhmm blizz tez nie wspomina ,ze chodzi o ludzi placacych i aktywnych . Samo subscribers moze sobie blizz podpasowac pod siebie,pod swoja kampanie promocyjna i tak naprawde niewiadomo o jakie konta chodzi . Wazne ,ze 10 mln ladnie brzmi w reklamach ;] .
Sprawdź znaczenie słowa Subscribers :) W skrócie jest to osoba coś opłacająca. Po drugie jaki byłby sens chwalenia się taką ilością, skoro jest o wiele więcej gier, gdzie ta liczba już dawno została przekroczona (i to nawet kilkakrotnie)... tylko, że w przypadku tych gier kont aktywnych jest o wiele, wiele mniej.