Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 października 2023, 15:45

Blizzard znowu wstrzymał handel przedmiotami w Diablo 4, przyczyną jest nowy-stary exploit

„Cud” rozmnażania złota i przedmiotów ponownie zawitał do Diablo 4. Blizzard na czas naprawy uciążliwego błędu wstrzymał opcję handlu.

Źródło fot. Blizzard Entertainment
i

Diablo 4 nie ma ostatnio dobrej passy. W zeszłym tygodniu graczy przywitały dwa wydarzenia: start drugiego sezonu, a także rozpoczęcie sprzedaży „Diabełka” na Steamie. Zarówno pierwsze, jak i drugie nie należało do miażdżących sukcesów.

Sezon krwi nie zmienił znacząco odbioru gry, która również osiągnęła dość mizerne wyniki przy okazji steamowej premiery. Jakby tego było mało, do Diablo 4 powrócił błąd pozwalający na duplikowanie złota oraz przedmiotów.

Nowy-stary błąd

Po raz pierwszy o możliwym nadużywaniu podobnego błędu dowiedzieliśmy się w sierpniu tego roku. Wówczas gracze w swoim posiadaniu mogli mieć absurdalne kwoty, sięgające nawet miliardów sztuk złota.

Zarówno z sierpniowym problemem, jak i obecną sytuacją Blizzard radzi sobie podobnie – poprzez tymczasowe wyłączenie handlu. Jak możemy przeczytać w deweloperskim wpisie na oficjalnym forum Diablo 4:

Zawiesiliśmy handel w Diablo IV do odwołania z powodu exploita polegającego na duplikowaniu przedmiotów i złota. Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu i poinformujemy was, gdy tylko przywrócimy możliwość handlu. Będziemy nadal monitorować tę aktywność, aby zapewnić wszystkim dobre wrażenia z gry.

Każde konto, które angażuje się w duplikowanie złota i przedmiotów, zostanie potraktowane zgodnie z naszą Umową licencyjną użytkownika końcowego.

Dziękujemy za zgłoszenie tego exploita i cierpliwość.

Ostatnim razem Blizzard poradził sobie z naprawieniem błędu w jeden dzień. Jak pójdzie teraz? Handel został wyłączony kilkanaście godzin temu; jeśli deweloperzy utrzymają tempo sprzed kilku miesięcy, może jeszcze dziś wieczorem uporają się z problemem.

Niewykluczone jest jednak, że tym razem poczekamy nieco dłużej, bo twórcy będą chcieli się upewnić, iż problem się już nie powtórzy.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej