Polski zespół The Parasight pracuje nad projektem BLACKTAIL. Będzie to przygodowa gra akcji, stanowiąca nietypową wariację na temat baśni o Babie Jadze.
Krakowskie studio The Parasight zapowiedziało BLACKTAIL, czyli przygodową grę akcji FPP, która zaoferuje świeżą interpretację słowiańskich baśni o Babie Jadze. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Nie podano planowanej daty premiery. Wiemy za to, że tytuł zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
W BLACKTAIL pokierujemy Yagą – szesnastoletnią dziewczyną, którą oskarżono o czary i wygnano z wioski. Podczas przygody spróbujemy odkryć prawdę o zaginionych przyjaciołach i ostatecznie stworzymy własną legendę, stając się opiekunką lasu i postrachem nieostrożnych dzieci.
W wyprawie towarzyszyć nam będzie tajemniczy głos, pomagając nie tylko w zdobyciu wielkiej mocy, ale również odzyskaniu utraconych wspomnień, z których każde będzie miało postać opowieści wykonanej w konwencji 2.5D.
Przygoda rozgrywana będzie z perspektywy pierwszoosobowej. Gracz ma eksplorować lokacje, zbierać zioła, polować oraz walczyć z wrogami. W potyczkach wykorzystamy głównie łuk oraz zaklętą rękawicę. Gra zaoferuje system craftingu pozwalający na wytwarzanie strzał i warzenie eliksirów. Rozgrywkę urozmaici odnajdywanie skarbów i fragmentów prastarych słowiańskich legend.
BLACKTAIL zaoferuje także system moralności, pozwalając nam decydować o losach mieszkańców krainy. Nasze wybory będą miały wpływ na przebieg historii oraz rozgrywkę. W grze nie zabraknie także mechaniki rozwoju, w ramach której będziemy kolekcjonowali zagubione karty prastarego Grymuaru oraz warzyli mikstury pozwalająca ulepszać nasze umiejętności.
Na koniec warto wspomnieć, że w serwisie Steam pojawiła już się karta poświęcona grze, dzięki czemu poznaliśmy jej wymagania sprzętowe.
Gracze
Steam
OpenCritic
17

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.