Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 maja 2021, 18:02

BioShock 4 powstaje na silniku Unreal Engine 5

Nowy BioShock wykorzysta Unreal Engine 5. Potwierdza to oferta pracy opublikowana przez studio Cloud Chamber.

W SKRÓCIE:
  • Oferta pracy opublikowana przez Cloud Chamber zdradziła, że BioShock 4 skorzysta z Unreal Engine 5.
  • Jest to zmiana względem wcześniejszych planów, które uwzględniały poprzednią wersję silnika.

Już od 2019 roku wiemy, że BioShock 4 (aktualnie jest to tytuł roboczy) powstaje. Brakuje nam jednak jakichkolwiek oficjalnych informacji, które zdradziłyby, jak będzie wyglądać gra. Niektóre detale pojawiają się w ofertach pracy publikowanych przez studio Cloud Chamber. W jednej z nich zdradzono, że kandydaci na stanowisko Senior Gameplay Programmera będą pracować na silniku Unreal Engine 5. BioShock 4 to jedyna gra produkowana przez zespół. Wnioski nasuwają się więc same.

Co ciekawe, jest to duża zmiana w stosunku do wcześniejszych informacji. Poprzednie oferty pracy zdradzały, że deweloperzy zamierzali tworzyć swoją grę przy użyciu silnika Unreal Engine 4. Jak widać, ostatnie miesiące sprawiły, że zmienili zdanie co do używanej technologii. Oznacza to jednak, że seria cały czas trzyma się znajomego środowiska. Poprzednie części również korzystały bowiem z silników tworzonych przez Epic Games.

Pozostaje mieć nadzieję, że inne elementy wymienione w poprzednich ofertach pracy pozostają aktualne. Zdradzały one, że BioShock 4 ma charakteryzować się złożonym, otwartym światem. Dodatkowo wypełniony byłby on zwalczającymi się frakcjami. Niestety twórcy nadal karmią nas tego rodzaju doniesieniami jedynie przy okazji publikacji kolejnych propozycji zawodowych. Na oficjalne zapowiedzi musimy jeszcze poczekać.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej