Beyond Good & Evil 2 – nowe detale i grafiki koncepcyjne
Deweloperzy z firmy Ubisoft przeprowadzili kolejny stream z serii Space Monkey Report, dzięki któremu poznaliśmy garść nowych szczegółów na temat gry Beyond Good & Evil 2. Zaprezentowano też dużą liczbę grafik koncepcyjnych.
Bartosz Świątek

Deweloperzy Ubisoftu pracujący nad Beyond Good & Evil 2 – kontynuacją kultowej przygodowej gry akcji z 2003 roku – przeprowadzili niedawno piąty stream z serii Space Monkey Report, dzięki któremu poznaliśmy szereg nowych detali na temat wyczekiwanej produkcji. Przedstawiono także sporo grafik koncepcyjnych, które zdobią ten tekst.
Przeznaczenie czy wolna wola?
Jednym z centralnych tematów poruszanych w grze ma być kontrast pomiędzy wolną wolą a „predeterminacją”, czyli inaczej mówiąc przeznaczeniem. Jest to związane z faktem, że wszystkie postacie obecne w grze są klonami, które zostały wyhodowane w konkretnym celu przez korporację Chimera (w układzie gwiezdnym System 3, w którym toczy się akcja omawianej produkcji, nie istnieje już coś takiego, jak naturalny rozród).
Postacie często posiadają fragmenty kodu DNA zwierząt, dzięki czemu lepiej nadają się do swoich zadań (przykładowo, widoczne na poniższych grafikach hybrydy małp są świetnymi górnikami z powodu nadludzkiej zręczności). Warto odnotować, że gracze będą mogli wcielić się w człowieka albo hybrydę i stworzyć własną, unikalną historię – tylko nasze wybory zdecydują o tym, kim będzie kierowany przez nas bohater.



Naraka i trudne życie małpiego górnika
W grze znajdziemy diametralnie różniące się od siebie planety. Jedną z nich będzie niebezpieczna Naraka, której powierzchnia jest bombardowana przez meteoryty. To właśnie w tym miejscu wydobywana jest tajemnicza substancja zwana Diwalite – powstaje w momencie, gdy rozpędzone „gwiezdne skały” uderzają w złoża siarki.


Z uwagi na wysoką niestabilność chemiczną i brak trwałości pozyskiwanie tego zasobu jest niezwykle niebezpieczne – trzeba robić to w dużym pośpiechu, w czasie trwania deszczu meteorytów. Dlatego właśnie wykorzystuje się do tego celu wspomnianych powyżej małpich niewolników. Praca bardzo często kończy się dla nich tragicznie.



Kryjówka piratów i złowieszczo wyglądające AI
Ważną rolę w grze ma pełnić także sekretna kryjówka gwiezdnych piratów, zlokalizowana wewnątrz pasa asteroid – dostanie się do tego miejsca wymaga poznania dokładnych koordynat. Na stacji znajdziemy AI zwane Primera, którego fizyczna postać prezentuje się… dość niepokojąco. Sztuczna inteligencja ma być jednak bardzo przydatna – zna wiele sekretów na temat systemu gwiezdnego i piratów. Eksplorując świat gry możemy także zdobywać nowe informacje, które przekazujemy Primerze.




Nowy wygląd Mammago
Twórcy pokazali też nowy wygląd jednej z kluczowych postaci – członka rodziny Mammago. Klan będzie pełnił bardzo ważną rolę w życiu gwiezdnego pirata, z uwagi na to, że prowadzi sieć warsztatów, w których będzie można usprawniać i naprawiać statki kosmiczne.

Na koniec zaprezentowano również modele innych hybrydowych nosorożców. Co ważne, podobnie jak małpy, będą one grywalnymi postaciami.
- Ubisoft – strona oficjalna
- Przyziemny Ubisoft musi oderwać się od ziemi. Czas na więcej fantasy i sci-fi
- Wszystko o Beyond Good & Evil 2
- Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

- Ubisoft
- grafiki koncepcyjne
- Ubisoft Montpellier
- Michel Ancel
- Beyond Good & Evil (marka)
- E3 2019
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Butryk89 Senator

Wszystko pięknie ładnie brzmi na papierku, ale będzie to pusta wydmuszka z kiepskim gameplayem (sądząc po tym co już ukazali w gameplayach)
Ppaweł Senator

Wyczuwam wielką kupę multiplayerową. Niby wszystko fajnie ale trzeba pamiętać że to nie ten sam ubisoft co robił jedynkę
wytrawny_troll Generał

Jak jest tyle pomysłów to zachodzą solidne obawy o ich wykonanie. Jeżeli pójdą drogą AC Odyssey to raczej nie jestem zainteresowany. Co z tego, że setki godzin jak kompletnie bez sensu. Mam coraz mniej optymizmu dla tego tytułu.
Harry M Legend

Super. To teraz niech Ancel z ekipą się zastanowią nad tym cudem jakie chcą stworzyć, po czym niech wywalą te multiplayerowe elementy i skupią się na stricte singlowym doświadczeniu. Po tym może wyjdzie gra dziesięciolecia.
adrianus89 Chorąży
Jeżeli to zostanie wyłącznie multikiem to Ubi zmarnuje jeden z największych potencjałów tego wieku, jak można było do czegoś takiego dopuścić?