Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2020, 13:37

autor: Bartosz Świątek

Bannerlord – zobacz płonące strzały i bitwę z udziałem 2500 wojowników

Mount & Blade II: Bannerlord intensywnie się rozwija, a gracze znajdują sporo sposobów na umilenie sobie zabawy. W efekcie powstają mody dodające do gry nowe funkcje i możliwości – np. płonące strzały – a także nagrania z wielkich bitew z udziałem tysięcy modeli.

Bannerlord – zobacz płonące strzały i bitwę z udziałem 2500 wojowników - ilustracja #1
Ogniste strzały w Mount & Blade II: Bannerlord.

W SKRÓCIE:

  1. mod do M&B2 dodaje do gry ogniste strzały, które prezentują się bardzo ładnie w czasie nocnych starć;
  2. jeden z graczy opublikował też film przedstawiający wielką bitwę z udziałem 2,5 tys. żołnierzy.

Mount & Blade II: Bannerlord zadebiutowało we wczesnym dostępie zaledwie dwa tygodnie temu, ale gracze zdążyli już stworzyć sporo modów dedykowanych tej produkcji, a także różnego rodzaju imponującej zawartości. Jeden z najlepszych przykładów stanowi modyfikacja dodająca do gry ogniste strzały, dzięki którym nocne bitwy prezentują się bardzo urokliwie. Doniesienia o niej pojawiają się w licznych wątkach na forum Reddit.

Bannerlord – zobacz płonące strzały i bitwę z udziałem 2500 wojowników - ilustracja #2
Ogniste strzały sprawiają, że nocne bitwy wyglądają naprawdę ładnie.

Co prawda ogniste strzały nie były powszechnie używane w średniowiecznych bitwach, ale niewątpliwie dodają nocnym starciom klimatu. Jeśli chcecie sprawdzić mod, udajcie się pod ten adres. Proces instalacji jest wyjątkowo prosty – wystarczy wgrać ściągnięte pliki do katalogu Modules, a następnie aktywować modyfikację w Launcherze.

Bitwa jak w filmie – 2,5 tys. żołnierzy na ekranie

Powyższy mod nie jest jedynym przejawem ciekawej twórczości graczy powiązanej z Mount & Blade II: Bannerlord. Przykładowo jeden z użytkowników opublikował na platformie YouTube film przedstawiający olbrzymią bitwę, w której wzięło udział 2,5 tys. wojowników. Trzeba przyznać, że materiał robi wrażenie i momentami prezentuje się zaskakująco autentycznie. Widać na nim chaos typowy dla tego typu starć.

Niestety, przy takiej liczbie modeli trzeba pogodzić się z pewnymi problemami z płynnością i to pomimo znaczącego ograniczenia poziomu detali. Zastosowany w grze silnik graficzny po prostu nie radzi sobie z wyświetlaniem takiej armii żołnierzy w jednym momencie – był projektowany z myślą o liczbie trzykrotnie mniejszej. Kluczowe znaczenie ma tutaj wydajność procesora.

Mount & Blade II: Bannerlord jeszcze bardziej polega na CPU niż Warband. Setki postaci, bardziej złożone animacje, system kinematyki odwrotnej, indywidualna SI, SI formacji, kalkulacje bitwy (które nie zmieniają się w zależności od odległości lub widoczności jednostek względem kamery) oraz wiele innych wymagań mocno zwiększają obciążenie CPU i właśnie dlatego większość naszych wysiłków kierujemy w celu zoptymalizowania jego wykorzystania. (…)

Obecnie 60 – 70% klatek jest obliczane w pełni równolegle, co oznacza, że gra będzie wykorzystywać wszystkie rdzenie bieżącej i następnych generacji procesorów w przewidywalnej przyszłości (stary silnik wykorzystywał 1 – góra 2 rdzenie). Oznacza to, że gdy tyko pojawią się nowe procesory zawierające więcej rdzeni, Bannerlord będzie skalował się względem nowego sprzętu, co pozwoli graczom na doświadczanie jeszcze większych i gęstszych bitew. Obecnie naszym celem dla bieżącej generacji procesorów jest 800 postaci przy 60 klatkach na sekundę – powiedział główny programista silnka gry, Murat Türe.

  1. Mount & Blade II: Bannerlord – strona oficjalna
  2. Mount & Blade II: Bannerlord – poradnik
  3. Wszystko o Mount & Blade II: Bannerlord