Twórcy Mount & Blade II, firma TaleWorlds Entertainment, nie zwalniają tempa w procesie udoskonalania i łatania swojej produkcji. Wczoraj (20.04) wyszedł patch o numerze e1.1.2, który między innymi zmniejsza szansę na narodziny potomka.
W SKRÓCIE
Mount & Blade II: Bannerlord od swojej premiery we wczesnym dostępie, która odbyła 30 marca, jest ciągle wspierany przez deweloperów. Wystarczy napisać, że w ciągu ostatniego miesiąca otrzymał 18 patchów oraz hotfixów. Imponująca liczba, choć oczywiście gra jest wciąż daleka od ukończenia. Najświeższa łatka, oznaczona numerem e1.1.2, przyniosła ciekawą zmianę – zmniejszenie szansy na narodziny dziecka.

Problem z nadmierną liczbą dzieci musiał być zauważalny, skoro deweloperzy postanowili się do niego odnieść. W komentarzach możemy wyczytać:
ProperSavage:
Ta łatka była potrzebna, w pewnym momencie miałem/łam 20 dzieci.
Petachek:
>szanse na ciążę obniżone
Moja postać, wraz z żoną i 8 dzieci, chciałaby wam bardzo podziękować.
Zdaje się jednak, że przedstawione powyżej problemy nie dotykają wszystkich. Osobiście po prawie 60 godzinach grania mam tylko jednego potomka.

A po co w Mount & Blade II dzieci? Na tę chwilę ich główną funkcją jest to, że po śmierci naszej postaci możemy kontynuować rozgrywkę jedną z pociech. Dodatkowo gdy potomek podrośnie może służyć nam jako towarzysz lub dowódca własnej armii.
Aby mieć dziecko wystarczy wziąć ślub. W tym celu należy znaleźć odpowiednią partnerkę/ra, zaliczyć kilka testów perswazji i zapłacić przywódcy klanu, do którego należy nasza wybranka/ek. Nie oczekujcie jednak ceremonii – póki co posiadanie żony bądź męża nie jest żadnym wielkim wydarzeniem. Następnie należy poczekać. Niektóre poradniki polecają mieć swoją/ego żonę/męża w drużynie, aby „magia” mogła zadziałać. W moim przypadku jednak nic takiego nie było potrzebne. I nie mówcie mi, że to nie moje dziecko! Osoby zainteresowane tematem zaślubin odsyłam do live’a Heda, w którym to stara się znaleźć partnerkę.
Oczywiście to nie jedyna zmiana, którą wprowadził ostatni patch. Graczy z pewnością zaciekawi również fakt, że teraz szeregowi wojownicy będą lepiej posługiwali się bronią. Sprawi to, że bitwy staną się jeszcze niebezpieczniejsze. Pełną listę zmian możecie zobaczyć tutaj. Patrząc na „płodność” twórców oraz na ogrom pracy, jaki jest jeszcze przed nimi, kolejnych aktualizacji możemy się spodziewać niedługo.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
29

Autor: Damian Gacek
Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.