Studio Team Colorblind wypuściło nowy zwiastun Aztez, czyli gry, która połączy walkę w stylu chodzonych bijatyk z mechaniką podboju wzorowaną na turowych strategiach. Ponadto ogłoszono, że produkcja trafi do sprzedaży latem tego roku.
Na Aztez, czyli hybrydę chodzonej bijatyki i strategii, czekamy już bardzo długo. Teraz prace wydają się jednak wreszcie zmierzać ku końcowi. Twórcy wypuścili właśnie zwiastun informujący, że premiera nastąpi latem tego roku. Termin ten dotyczy wyłącznie wersji pecetowej.
Autorzy mają w planach również wydania na konsole Xbox One, PlayStation 4 oraz PlayStation Vita, ale one ukażą się w późniejszym terminie. Studio Team Colorblind ma także autoryzację na wydanie swojego dzieła na Wii U, ale najpewniej te plany zostaną porzucone na rzecz edycji na Nintendo Switch.

Cykl deweloperski gry był wyjątkowo wyboisty. Zapowiedziano ją na początku 2012 roku, tylko na PC, i początkowo premiera miała nastąpić dwa lata później. W 2014 roku twórcy poinformowali, że pracują również nad wersjami na konsole. Pomimo opóźnień prace wydawały się postępować w dosyć szybkim tempie, ale potem na początku 2015 roku o produkcji zrobiło się cicho. Deweloperzy przestali wypuszczać jakiekolwiek materiały graficzne i wiele osób zaczęło podejrzewać, że projekt może w ogóle się nie ukazać. Na szczęście rzeczywistość okazała się inna.
Długi cykl produkcyjnie nie jest aż tak dużym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że gra jest dosyć ambitna, a mimo to studio Team Colorblind liczy tylko dwie osoby. Opracowały one własnoręcznie całą zawartość Aztez za wyjątkiem muzyki, którą skomponował LORN.
Warto na koniec wspomnieć, że gra dostała już stronę w serwisie Steam, dzięki czemu poznaliśmy jej wymagania sprzętowe:
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.