Auro – niekonwencjonalny „rogalik” debiutuje na kolejnych urządzeniach mobilnych

Na iPhonie i iPadzie zadebiutowała gra Auro: A Monster-Bumping Adventure. Tytuł studia Dinofarm Games jest nietypowym przedstawicielem gatunku. Powodem tego jest niekonwencjonalna mechanika walki, sprowadzająca starcia do spychania przeciwników do wody otaczającej losowo generowaną arenę zmagań.

Piotr Doroń

Fanom „rogalików” i dungeon crawlerów pragniemy zwrócić uwagę na Auro: A Monster-Bumping Adventure. Dzieło studia Dinofarm Games, znanego z udanego 100 Rogues, od października jest dostępne na smartfonach i tabletach z Androidem, a dziś pojawiło się w ofercie App Store. Dobrze oceniany tytuł został udostępniony w modelu premium, w wersji pozbawionej mikropłatności – jego cena ustalona została na poziomie około 12 złotych.

Na pierwszy rzut oka Auro przedstawia się bardzo klasycznie i przywodzi na myśl znakomite Hoplite. Gra posiada dwuwymiarową szatę graficzną z ładnymi animacjami, zmagania odbywają się w stosunkowo niewielkich, losowo generowanych komnatach, które zostały podzielone na heksagonalne pola, a sama walka przebiega w systemie turowym. Twórcy wprowadzili jednak do mechaniki zabawy pewną modyfikację, która diametralnie zmienia charakter bitew.

Starcia sprowadzają się nie do szlachtowania wrogów, a do spychania ich z planszy wprost do wody, pod którą znalazła się duża część zamku należącego do 12-letniego księcia Auro i jego Ojca. Gracz dokonuje tego z wykorzystaniem magicznej laski oraz dziewięciu czarów, pozwalających opracować skuteczną taktykę walki. Celem rozgrywki jest odparcie inwazji mrocznych sił i oczyszczenie podziemi ze wszelkiego plugastwa.

Niekonwencjonalna mechanika rozgrywki – koniec końców zbliżająca grę do łamigłówki  – może początkowo sprawiać pewne problemy. Doskonale zdawali sobie z tego sprawę sami twórcy, dlatego też przygotowali samouczek składający się z 31 predefiniowanych poziomów. Skutecznie objaśniają one zawiłości modelu walki. Opracowanie skutecznej strategii to już jednak kwestia typowo indywidualna i wymagająca poświęcenia grze kilku godzin.

Auro: A Monster-Bumping Adventure

Auro: A Monster-Bumping Adventure

Mobile
po premierze

Data wydania: 22 września 2014

Informacje o Grze
OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl