Assassin's Creed sprzed 11 lat wciąż ma lepsze animacje niż nowe odsłony. Fani zastanawiają się co poszło po drodze nie tak

Nowe Asasyny wyglądają waszym zdaniem gorzej niż poprzednie odsłony? Jeśli tak, to nie jesteście jedyni – gracze doszukują się możliwych przyczyn takiego zjawiska.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Assassin's Creed sprzed 11 lat wciąż ma lepsze animacje niż nowe odsłony. Fani zastanawiają się co poszło po drodze nie tak, źródło grafiki: Ubisoft.
Assassin's Creed sprzed 11 lat wciąż ma lepsze animacje niż nowe odsłony. Fani zastanawiają się co poszło po drodze nie tak Źródło: Ubisoft.

Jako w zasadzie „pełnoletnia” już seria, Assassin’s Creed zdołała przejść przez wszelkiego rodzaju ewolucje graficzne. Widzimy to chociażby porównując pierwszą część z najnowszym AC: Shadows – bo choć powodów do krytyki nigdy nie brakuje, lokacje osadzonej w XVI-wiecznej Japonii grze zdecydowanie robią wrażenie.

Z drugiej strony nie wszystko złoto, co się świeci. Choć pod względem szaty graficznej Asasyny mają się dobrze, gracze regularnie zwracają uwagę na pogarszające się animacje.

„Gdzie popełniliśmy błąd?”

Temat wadliwych animacji w najnowszych grach z serii Assassin’s Creed powrócił w ramach jednej z ostatnich dyskusji na redditowym forum, która początkowo chwaliła graficzną stronę AC: Unity. Odsłona z 2014 roku zabierała graczy do czasów Rewolucji Francuskiej, szczycąc się najnowszą – jak na tamten czas – technologią przygotowaną z myślą o ówczesnej generacji konsol.

Dialog internautów szybko zboczył ze wspominkowego toru, przenosząc się na szlak pełen pretensji względem Ubisoftu. Gracze zaczęli porównywać jedenastoletnie Unity z nowszymi częściami (w tym wydanym dwa lata temu AC: Mirage), zauważając że studio coraz gorzej radzi sobie z animacjami postaci, szczególnie w kwestii ich mimiki.

Jezusie, to wygląda o wiele lepiej niż Mirage. Gdzie popełniliśmy błąd?

- Afterlast1

W weekend po raz pierwszy zagrałem w Mirage i w ciągu pierwszych 30 minut natrafiłem na NPC-a dziecka wyższego od Basima.

- DMM4138

Warto oczywiście nadmienić, że AC: Unity było jak to opisują internaucizbyt ambitne jak na swoje czasy, co przyczyniło się do problemów z płynnością. Dziś konsole pokroju PlayStation5 nie mają z tak szczegółową oprawą problemów, dzięki czemu francuski Asasyn odzyskał godność w oczach społeczności kosztem młodszego rodzeństwa, które zastępuje go w ogniu krytyki.

Zmiana na gorsze nie jest jednocześnie spowodowana wyłącznie przez dawną ambicję Ubisoftu. Jak zauważył fan w jednym ze starszych wątków, studio zrezygnowało z mocapu po premierze Origins na rzecz czystej animacji. Miało to na celu zaoszczędzenie czasu i pieniędzy podczas prac nad zadaniami pobocznymi i nielinearnymi dialogami – samo Mirage dodatkowo miało o wiele mniejszy budżet.

Myślicie, że animacje w najnowszych Asasynach rzeczywiście zmieniły się na gorsze? A może nie zauważyliście zbytniej różnicy podczas zabawy?

Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2014

Informacje o Grze
7.1

GRYOnline

6.6

Gracze

7.8

Steam

7.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
  • Różności
Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl