Apple patentuje własny streaming gier w sieci 5G

Niedawno został upubliczniony patent Apple dotyczący streamingu gier poprzez sieć 5G. Według niego gra ma być wykonywana na serwerze, a mobilne urządzenie ma tylko wyświetlać przesłany obraz.

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

Apple patentuje własny streaming gier w sieci 5G - ilustracja #1
Apple ma pomysł na mobilny streaming gier? Źródło: Screen Post

Nowy patent zgłoszony przez Apple proponuje rozwiązania, które pozwolą efektywnie wykorzystać sieć 5G do przesyłania obrazu z rozgrywki. Według firmy z Cupertino nowa technologia wprowadzana przez operatorów komórkowych wymaga dodatkowych zabiegów, aby zapewnić odpowiednią jakość i responsywność streamingu z gier. Czy posiadacze iPhone 12 (i innych urządzeń Apple obsługujących 5G) będą mogli grać w najnowsze tytuły z PC i konsol na swoim telefonie?

Źródłem tej wiadomości jest informacja w serwisie Patently Apple. Opis usługi, która jest tematem patentu przytaczam w tym komentarzu:

Gra jest przechowywana, wykonywana i renderowana na zdalnym serwerze, a wyniki wideo są przesyłane strumieniowo bezpośrednio do urządzenia komputerowego. Pozwala to użytkownikom na dostęp do gier bez względu na możliwości urządzenia komputerowego użytkownika, ponieważ zdalny serwer jest odpowiedzialny za przechowywanie, wykonywanie i renderowanie gry.

Nieco dalej w opisie pada dość ciekawe stwierdzenie:

Obecny system 5G nie ma możliwości świadczenia interaktywnych usług w zakresie renderowania gier w chmurze (streamowania? – dop. autor) w sposób efektywny i optymalny.

Apple patentuje własny streaming gier w sieci 5G - ilustracja #2
Jeden ze schematów patentu. Źródło: Patentscope

Według źródłowego materiału, patent Apple ma zniwelować „nieefektywność” opisywaną w cytacie. Dzięki temu granie w chmurze poprzez sieć 5G ma cechować lepsza jakość obrazu i szybsze reakcje na komendy gracza. Po szczegóły zapraszam do informacji źródłowej (link wyżej) a także do samego patentu.

Podobało się?

8

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Fanowski remake Bitwy o Śródziemie na osiemnastominutowym gameplayu

Następny
Fanowski remake Bitwy o Śródziemie na osiemnastominutowym gameplayu

Premiera i recenzje Mortal Shell – solidny kąsek dla fanów Dark Souls

Poprzedni
Premiera i recenzje Mortal Shell – solidny kąsek dla fanów Dark Souls

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl