Niedawno został upubliczniony patent Apple dotyczący streamingu gier poprzez sieć 5G. Według niego gra ma być wykonywana na serwerze, a mobilne urządzenie ma tylko wyświetlać przesłany obraz.

Nowy patent zgłoszony przez Apple proponuje rozwiązania, które pozwolą efektywnie wykorzystać sieć 5G do przesyłania obrazu z rozgrywki. Według firmy z Cupertino nowa technologia wprowadzana przez operatorów komórkowych wymaga dodatkowych zabiegów, aby zapewnić odpowiednią jakość i responsywność streamingu z gier. Czy posiadacze iPhone 12 (i innych urządzeń Apple obsługujących 5G) będą mogli grać w najnowsze tytuły z PC i konsol na swoim telefonie?
Źródłem tej wiadomości jest informacja w serwisie Patently Apple. Opis usługi, która jest tematem patentu przytaczam w tym komentarzu:
Gra jest przechowywana, wykonywana i renderowana na zdalnym serwerze, a wyniki wideo są przesyłane strumieniowo bezpośrednio do urządzenia komputerowego. Pozwala to użytkownikom na dostęp do gier bez względu na możliwości urządzenia komputerowego użytkownika, ponieważ zdalny serwer jest odpowiedzialny za przechowywanie, wykonywanie i renderowanie gry.
Nieco dalej w opisie pada dość ciekawe stwierdzenie:
Obecny system 5G nie ma możliwości świadczenia interaktywnych usług w zakresie renderowania gier w chmurze (streamowania? – dop. autor) w sposób efektywny i optymalny.

Według źródłowego materiału, patent Apple ma zniwelować „nieefektywność” opisywaną w cytacie. Dzięki temu granie w chmurze poprzez sieć 5G ma cechować lepsza jakość obrazu i szybsze reakcje na komendy gracza. Po szczegóły zapraszam do informacji źródłowej (link wyżej) a także do samego patentu.
Więcej:Po 5 latach Samsung żegna się ze swoim znaczącym smartfonem; to koniec pewnej ery
8

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.