Alan Wake 2 otrzymał duży patch z ponad 200 poprawkami, w tym graficznymi

Duża aktualizacja gry Alan Wake 2 uwzględnia ponad dwie setki poprawek i usuniętych błędów m.in. w rozgrywce, grafice oraz w dialogach i misjach.

Jakub Błażewicz

Alan Wake 2 otrzymał duży patch z ponad 200 poprawkami, w tym graficznymi, źródło grafiki: Remedy Entertainment..
Alan Wake 2 otrzymał duży patch z ponad 200 poprawkami, w tym graficznymi Źródło: Remedy Entertainment..

Alan Wake 2 otrzymał pierwszą dużą aktualizację. Po dotychczasowych skromnych łatkach patch 1.0.8 (na PC; numeracja na konsolach to 1.00.08 dla PS5 i 1.0.0.8 dla XSX/S) wprowadza do gry ponad 200 pojedynczych poprawek, aczkolwiek studio Remedy streściło je na potrzeby listy zmian opublikowanej na oficjalnej stronie tytułu.

  1. Chwalimy Alana Wake'a 2 i Ghostrunnera 2, narzekamy na Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1

Choć w wielu punktach twórcy nie wdali się w szczegóły, nawet ta skondensowana lista jest całkiem spora. Oprócz ogólnych poprawek związanych z rozgrywką, interfejsem i grafiką (w tym poprawionym oświetleniem oraz usuniętym błędem w animacjach postaci) oraz różnymi wersjami językowymi:

  1. usunięto przypadki blokowania postępów w grze przez błędy kwestii dialogowych;
  2. poprawiono działanie funkcji automatycznego celowania w niektórych sytuacjach;
  3. usunięto błąd na pecetach powodujący resetowanie ustawień graficznych przy uruchamianiu gry oraz brak kursora myszy w menu głównym;
  4. rozwiązano problemy w różnych rozdziałach, w tym w Zaproszeniu (Invitation), Casey oraz Zgrzycie (Scratch), w tym usterki mogące skutkować wypadnięciem postaci poza mapę oraz dziwny błąd z hotelem Lobby Echo (za który zresztą twórcy przeprosili graczy; aczkolwiek nie jest pewne, czy kwestia ta faktycznie została naprawiona, via Reddit).
Alan Wake 2

Alan Wake 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 27 października 2023

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

7.6

Gracze

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

10

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2023-11-02
16:13

dwrrr Pretorianin

Komentarz: dwrrr
2023-11-02
17:33

Last_Redemption Senator

Last_Redemption

Generalnie to gra jak dla mnie ma tylko błedy graficzne, czasem cienie jakoś dziwnie padają itp pierdoły a tak to luz blues

Komentarz: Last_Redemption
2023-11-02
17:47

dzony85 Generał

dzony85
😁

Od kilku dni śmiga już ta gierka w necie, ale poczekam do pobrania, bo zawsze są kolejne wstawki z poprawkami wiec ogram pozniej i szacun za brak Denuvo to się szanuje

Komentarz: dzony85
2023-11-02
18:09

TraxPL Konsul

Link

Jaki jest sens tych wszystkich magicznych efektów, dynamicznych cieniów i tak dalej w tak statycznej grze jak ta? Tutaj w 90% wystarczyło by statyczne wypalone z góry oświetlenie i trochę dynamicznego cieniowania o latarki i innych źródeł światła. Dwa po co te Mesh Shaders i inne sposoby zwiększania szczegółowości skoro jednocześnie korzystają z wymuszonego opóźnionego renderowania i technik rekonstrukcji klatek(TAA, DLAA, FSR) które rozmywają obraz i pozbywają go tych drobnych szczegółów podczas procesu rekonstrukcji klatki który wygładza krawędzi obiektów? To jest dodawania detali który po prostu nie będzie widać w we większości przypadków. Tak samo odbicia gra zawsze nawet bez RT korzysta z odbić generowanych w czasie rzeczywisty co znacząco pogarsza wydajność, jednocześnie cały świat gry jest statyczny. Te odbicia mógłby również być statyczne i nikt by nie zobaczył różnicy. To jest cały problem z tą grą połowa rzeczy które dali dałoby się ogarnąć wymagający znacznie mniejszej mocy obliczeniowej statycznymi efektami i 99% przypadków nie byłoby widać różnicy. Ludzi nie obchodzi jak coś technologicznie działa i czy jest turbo realistyczne, tylko finalny artystyczny efekt.

Komentarz: TraxPL
2023-11-04
20:52

Gandzicoch Legionista

Podczas misji "film Zane'a" wypadłem z sali kinowej do zaułku bez odpowiedniego "scenariusza" nie moge wrócić żeby go odblokować wysłuchując echa,super pomysł że gracz mógł tam pójść bez odpowiedniego przygotowania,ale wykluczyć możliwość wspięcia się z powrotem dopiero wzbudza podziw dla pomysłowości twórców

Komentarz: Gandzicoch

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl