Alan Wake 2 otrzymał duży patch z ponad 200 poprawkami, w tym graficznymi
Duża aktualizacja gry Alan Wake 2 uwzględnia ponad dwie setki poprawek i usuniętych błędów m.in. w rozgrywce, grafice oraz w dialogach i misjach.

Alan Wake 2 otrzymał pierwszą dużą aktualizację. Po dotychczasowych skromnych łatkach patch 1.0.8 (na PC; numeracja na konsolach to 1.00.08 dla PS5 i 1.0.0.8 dla XSX/S) wprowadza do gry ponad 200 pojedynczych poprawek, aczkolwiek studio Remedy streściło je na potrzeby listy zmian opublikowanej na oficjalnej stronie tytułu.
Choć w wielu punktach twórcy nie wdali się w szczegóły, nawet ta skondensowana lista jest całkiem spora. Oprócz ogólnych poprawek związanych z rozgrywką, interfejsem i grafiką (w tym poprawionym oświetleniem oraz usuniętym błędem w animacjach postaci) oraz różnymi wersjami językowymi:
- usunięto przypadki blokowania postępów w grze przez błędy kwestii dialogowych;
- poprawiono działanie funkcji automatycznego celowania w niektórych sytuacjach;
- usunięto błąd na pecetach powodujący resetowanie ustawień graficznych przy uruchamianiu gry oraz brak kursora myszy w menu głównym;
- rozwiązano problemy w różnych rozdziałach, w tym w Zaproszeniu (Invitation), Casey oraz Zgrzycie (Scratch), w tym usterki mogące skutkować wypadnięciem postaci poza mapę oraz dziwny błąd z hotelem Lobby Echo (za który zresztą twórcy przeprosili graczy; aczkolwiek nie jest pewne, czy kwestia ta faktycznie została naprawiona, via Reddit).

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- Alan Wake (marka)
- survival horror
- Remedy Entertainment
- horror (gry)
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
Last_Redemption Senator

Generalnie to gra jak dla mnie ma tylko błedy graficzne, czasem cienie jakoś dziwnie padają itp pierdoły a tak to luz blues
dzony85 Generał

Od kilku dni śmiga już ta gierka w necie, ale poczekam do pobrania, bo zawsze są kolejne wstawki z poprawkami wiec ogram pozniej i szacun za brak Denuvo to się szanuje
TraxPL Konsul
Jaki jest sens tych wszystkich magicznych efektów, dynamicznych cieniów i tak dalej w tak statycznej grze jak ta? Tutaj w 90% wystarczyło by statyczne wypalone z góry oświetlenie i trochę dynamicznego cieniowania o latarki i innych źródeł światła. Dwa po co te Mesh Shaders i inne sposoby zwiększania szczegółowości skoro jednocześnie korzystają z wymuszonego opóźnionego renderowania i technik rekonstrukcji klatek(TAA, DLAA, FSR) które rozmywają obraz i pozbywają go tych drobnych szczegółów podczas procesu rekonstrukcji klatki który wygładza krawędzi obiektów? To jest dodawania detali który po prostu nie będzie widać w we większości przypadków. Tak samo odbicia gra zawsze nawet bez RT korzysta z odbić generowanych w czasie rzeczywisty co znacząco pogarsza wydajność, jednocześnie cały świat gry jest statyczny. Te odbicia mógłby również być statyczne i nikt by nie zobaczył różnicy. To jest cały problem z tą grą połowa rzeczy które dali dałoby się ogarnąć wymagający znacznie mniejszej mocy obliczeniowej statycznymi efektami i 99% przypadków nie byłoby widać różnicy. Ludzi nie obchodzi jak coś technologicznie działa i czy jest turbo realistyczne, tylko finalny artystyczny efekt.
Gandzicoch Legionista
Podczas misji "film Zane'a" wypadłem z sali kinowej do zaułku bez odpowiedniego "scenariusza" nie moge wrócić żeby go odblokować wysłuchując echa,super pomysł że gracz mógł tam pójść bez odpowiedniego przygotowania,ale wykluczyć możliwość wspięcia się z powrotem dopiero wzbudza podziw dla pomysłowości twórców