Sieć McDonald’s potwierdziła, że w przyszłym roku zacznie wykorzystywać w swojej działalności generatywną AI. Może to oznaczać m.in. większą automatyzację w okienkach drive-through.
Przeciętny konsument ze sztuczną inteligencją ma obecnie kontakt głównie za pośrednictwem różnego rodzaju czatbotów oraz generatorów treści. Wkrótce jednak, będzie mógł sprawdzić możliwości tej technologii w zupełnie inny sposób, np. podczas zamawiania posiłku w jednym z lokali znanej sieci fast-food. McDonald’s zapowiada bowiem, że od przyszłego roku zacznie wykorzystywać ją w prowadzonej działalności.
Z opublikowanego komunikatu wynika, ze sieć nawiązała współprace z koncernem Google, której celem jest wdrożenie generatywnej AI do swoich lokali, pod postacią usprawnień sprzętu oraz oprogramowania. Sieć chce wykorzystać ją m.in. w kioskach do składania zamówień, a także mobilnej aplikacji, a posłuży przede wszystkim do optymalizacji operacji. Firma zaznacza, że jednym z widocznych efektów zastosowania technologii Google Distributed Cloud, będą „świeższe i bardziej gorące posiłki” serwowane klientom.
Sieć nie wyjaśnia co może to dokładnie oznaczać, jednak można założyć, że chodzi o większą automatyzację zadań, zwłaszcza w przypadku okienek drive-through. McDonald’s wprawdzie nie wspomina nic o zastępowaniu ludzi sztuczną inteligencją, jednak sugeruje, że technologia „ograniczy zakłócenia w działalności oraz zmniejszy złożoność pracy załogi, dzięki czemu obsługa będzie mogła skupić się na zapewnianiu klientom nowych, ekscytujących doświadczeń”. Firma twierdzi również, że zmiany zaowocują „bardziej świadomymi testami i zautomatyzowanymi rozwiązaniami, usprawniającymi działanie restauracji”.
Nie można więc wykluczyć, że wdrożenie sztucznej inteligencji, będzie wiązało się z zastąpieniem AI przynajmniej w części obecnie zatrudnionych pracowników, choć oczywiście są to na razie jedynie spekulacje. Czy nowa technologia, zgodnie z zapowiedzią firmy, rzeczywiście poprawi jakość świadczonych usług, przekonamy się dopiero wówczas, gdy zmiany zostaną już wdrożone i klienci będą mogli z nich korzystać.
0

Autor: Marek Pluta
Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.