AI pomaga opisywać wideo na YouTube
Google wykorzystuje technologię DeepMind AI, do tworzenia opisów filmów na YouTube Shorts. Pozwoli ona lepiej kategoryzować filmy oraz pozwoli znacznie lepiej dopasować wyniki wyszukiwania do potrzeb użytkowników.

YouTube Shorts przyciąga coraz więcej widzów, więc Google stara się, by serwis był maksymalnie przyjazny użytkownikom. Firma poinformowała właśnie o wykorzystaniu sztucznej inteligencji DeepMind oraz Google Brain, do generowania opisów dla publikowanych tam filmów, dzięki którym łatwej będzie znaleźć poszukiwane treści.
AI ułatwi znalezienie filmów
Firma uważa, że tworzone przez użytkowników filmy często nie zawierają opisów oraz pomocnych tytułów, co utrudnia znalezienie ich w wyszukiwarce. Dzięki zastosowaniu wizualnego modelu językowego Flamingo, stanie się to znacznie łatwiejsze. Technologia stworzy bowiem opis na podstawie analizy zawartości materiału, a oprócz tego sama treść będzie przechowywana jako meta dane, aby lepiej kategoryzować filmy i łatwiej dopasować je do zapytań.
Jak to dokładnie działa, wyjaśnia wideo opublikowane przez Google na Twitterze:
Należy tu wyjaśnić, że opisy generowane przez AI nie będą widoczne dla użytkownika, gdyż powstają wyłącznie dla systemów wyszukiwania treści. Firma obiecuje też, że tekst nie przedstawi filmu w złym świetle. Oczywiście nie można tego całkowicie wykluczyć, gdyż sztuczna inteligencja Google ma tendencję do wymyślania rzeczy lub oznaczania ich w błędny sposób. Koncern twierdzi jednak, że jest to mało prawdopodobne w tym przypadku.

Flamingo już funkcjonuje i według przedstawicieli Google, automatycznie generuje opisy dla świeżo publikowanych filmów. Przygotowało je również dla wielu już dostępnych treści, w tym najczęściej oglądanych.