Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 maja 2019, 11:20

autor: Bartosz Świątek

Activision bez stoiska na E3 2019. Firma będzie obecna na imprezie

Koncern Activision wybiera się na E3 2019, ale nie będzie miał na imprezie własnego stoiska. Stawia to pod znakiem zapytania formę, w jakiej zobaczymy tam nową odsłonę Call of Duty (jeśli w ogóle). Źródłem informacji są plany prezentujące rozlokowanie stanowisk poszczególnych firm w targowych halach.

AllegroGG Wszystko dla Graczy
Activision nie przygotuje własnego stoiska na E3 2019. - Activision bez stoiska na E3 2019. Firma będzie obecna na imprezie - wiadomość - 2019-05-17
Activision nie przygotuje własnego stoiska na E3 2019.

W SKRÓCIE:

  1. Activision nie będzie miało własnego stanowiska na E3 2019;
  2. koncern mimo to będzie obecny na imprezie;
  3. źródłem informacji są plany ukazujące zagospodarowanie przestrzeni w czasie targów E3.

Jako gracze jesteśmy przyzwyczajeni do traktowania E3 jako wielkiego święta branży, ale w praktyce – z biegiem lat – coraz więcej firm rezygnuje z udziału w imprezie. Taką strategię od pewnego czasu przyjmuje Electronic Arts, przygotowując w czerwcu eventy EA Play. W listopadzie dowiedzieliśmy się, że w tym roku do grona wielkich nieobecnych dołączy Sony. Portal ShackNews donosi, że swoją obecność na imprezie ograniczy także kolejny gigant – Activision. Firma pojawi się na E3, ale nie planuje otwarcia własnego stoiska.

Co ciekawe, koncern nie przedstawił żadnego oficjalnego stanowiska w tej sprawie. Źródłem informacji są ujawnione wczoraj plany, przedstawiające rozmieszczenie poszczególnych stanowisk w halach, w których odbędzie się impreza. Na obrazkach (zamieszczonych poniżej) widzimy miejsca zarezerwowane przez takie podmioty, jak Epic Games, 2K, Ubisoft, Square Enix, Warner Bros. czy Bethesda – ale nie Activision. Warto odnotować, że w zeszłym roku firma miała własną przestrzeń na imprezie.

Plany E3 2019.

Wieści tak naprawdę nie są zaskoczeniem. W dzisiejszych czasach wielkie targi nie są już potrzebne, by dotrzeć do klienta z zapowiedziami nowych gier i często można osiągnąć lepszy rezultat organizując własne wydarzenie, albo po prostu korzystając z dobrodziejstw Internetu. Nintendo od lat robi to skutecznie, przedstawiając nowe tytuły w czasie streamów Nintendo Direct, które zawsze gromadzą liczną widownię (swoją drogą, to dość zabawne, że to akurat wspomniana japońska korporacja poszła w tym względzie z duchem czasu, mimo że w wielu innych obszarach nadal ma problem z dociągnięciem swoich usług do standardu Anno Domini 2019). Podobną strategię przyjęli inni.

Ciekawe, czy w kolejnych latach inne firmy również zdecydują się na ograniczenie swojej obecności na E3, albo nawet całkowitą rezygnację z udziału w imprezie. Wydaje się, że targi powoli, ale nieubłaganie odchodzą w zapomnienie – lub przynajmniej zmieniają się w coś trochę innego. Jak sądzicie, jak będzie wyglądała przyszłość E3?

  1. E3 – strona oficjalna
  2. Activision – strona oficjalna