Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 kwietnia 2012, 18:10

autor: Michał Kułakowski

750 tysięcy nowych kont w Aion od czasu premiery jego wersji F2P

Po niecałym miesiącu od przejścia gry MMORPG Aion na model rozgrywki free to play, jego europejski wydawca podzielił się pierwszymi danymi dotyczącymi liczby nowych graczy oraz popularności tytułu.

750 tysięcy nowych kont w Aion od czasu premiery jego wersji F2P - ilustracja #1

28 lutego, gra MMORPG Aion, stworzona przez koreańskie studio Ncsoft, przeszła na Starym Kontynencie na model rozgrywki free to play, rezygnując z wymogu opłacania abonamentu przez graczy. Europejski wydawca tytułu, niemiecka firma Gameforge podała nieco danych, wskazujących na to jak duży wpływ na jego popularność miała decyzja o porzuceniu stałych opłat.

Z opublikowanych informacji wynika, że od czasu premiery wersji F2P założono 750 tysięcy nowych kont. Co więcej, codziennie przybywać ma ich około 20 tysięcy. Drastycznemu, bo pięciokrotnemu wzrostowi uległa też aktywna liczba graczy. Aby podtrzymać ten zwyżkowy trend, zespół sprawujący kontrolę nad grą pracuje w tej chwili na implementacją nowego rozszerzenia, oznaczonego numerem 3.0. Ma ono wprowadzić wyższe limity poziomu doświadczenia, nowe lokacje i instancje, a także system domostw oraz kolejne wierzchowce. Gameforge zapowiada, że drogą Aiona pójdą wkrótce nowe tytuły, które zaproponuje wydawca. Warto dodać, że klienta Aion można pobrać z naszych serwerów, w dziale darmowych gier.

W ostatnich latach możemy zauważyć znaczący wzrost popularności modelu free to play w grach MMO. Kolejne tytuły, które do tej pory funkcjonowały dzięki opłatom abonamentowym, rezygnują z tego rozwiązania i otwierają się na nowych graczy. Przyczyną takiego staniu rzeczy są przede wszystkim zyski jakie zapewnia system mikrotransakcji. Często tytuły są zaprojektowane lub zmieniane w ten sposób, by ściągnąć od graczy jak największą sumę pieniędzy na niezbędne wyposażenie i inne wirtualne przedmioty. Oczywiście spore sumy wydaje zazwyczaj mały procent uczestników zabawy, jednak i tak najczęściej zapewnia to producentowi większe dochody niż abonament.