Windows 10 z funkcjonalnością Windowsa 11; to może przyspieszyć działanie gier
Jedna z funkcji Windowsa 11, które stworzone zostały z myślą o graczach, pojawi się także na „dziesiątce”. Mowa tu o DirectStorage, które pomoże nam skrócić czas wczytywania.

- Z DirectStorage skorzystamy na Windowsie 10.
- Funkcja wymagać będzie posiadania aktualizacji 1909 lub nowszej.
- Zwiększy ona prędkość wczytywania się gier.
Windows 11 to system, który ma ułatwić życie graczy. Najważniejszymi środkami do osiągnięcia tego celu są funkcje Auto HDR oraz DirectStorage, z których pierwsza do tej pory występowała tylko na konsolach Microsoftu. Okazuje się jednak, że nie tylko posiadacze „jedenastki” będą mogli z nich skorzystać. Gigant z Redmond ogłosił bowiem, że druga z wymienionych technologii pojawi się również na Windowsie 10.
DirectStorage to funkcja, która wykorzystuje możliwości dysków NVMe SSD do szybkiego przenoszenia zasobów bezpośrednio do GPU. Rozwiązanie tego rodzaju przyspiesza dekompresję i pomaga zoptymalizować działanie CPU, dzięki pominięciu go w całym procesie. Oznacza to szybsze wczytywanie się tekstur i krótsze ekrany ładowania. Działanie DirectStorage ma być szczególnie korzystne w przypadku gier osadzonych w rozległych, otwartych światach.
Aby skorzystać z powyższej funkcji na „dziesiątce”, potrzebna nam będzie aktualizacja 1909 lub nowsza. Konieczne jest również posiadanie dysku NVMe SSD, ponieważ DirectStorage nie jest kompatybilne z wolniejszymi HDD. Jednocześnie Microsoft przyznał, że na starszym systemie technologia ta nie będzie działać tak dobrze, jak na Windowsie 11. Mimo wszystko nadal powinna oferować zadowalające wyniki i pozwalać na bezproblemowe przyspieszenie działania gier.
- Windows 10 czy Windows 11? Zobacz porównanie w 11 grach (m.in. RDR2 i BF5)
- Windows 11: aktualizacja z Windows 7 możliwa, ale czasochłonna
- Dlaczego Windows 11 potrzebuje TPM 2.0? Microsoft wyjaśnia
Więcej:ROG Xbox Ally i ROG Xbox Ally X vs. Steam Deck. Jak wypada handheld Microsoftu na tle sprzętu Valve
Komentarze czytelników
Cziczaki Legend

"Konieczne jest również posiadanie dysku NVMe SSD, ponieważ DirectStorage nie jest kompatybilne z wolniejszymi HDD."
Na innych portalach napisali także, że na szybkich dyskach SSD przez SATA nie będzie działać, dodatkowo gra musi korzystać z technologii DirectStorage.
mirko81 Legend

To że DS współpracuje tylko z NVME nie ma większego uzasadnienia, poza tym że ma wspierać nowe technologie.
Dyski NVME różnią się między sobą do tego stopnia, że większość z nich działa w grach [i nie tylko] na poziomie Samsungów SSD na sata. Nie pomoże żaden wpis w specyfikacji 2000 MB/s na odczycie , podobnie jak 500 MB/s najczęściej jest marzeniem dla SSD po sata.
Test nadchodzącej konsoli Steam może udowodni że wystaczy nadal XX MB/s do komfortowego grania z microSD.
Jeśli inwestujemy w jakikolwiek dysk warto iść w konkretny model z profesjonalnym buforem, szkoda że mało o tym się pisze i mówi, brak szerszej świadomości na temat prawdziwych osiągów dysków w naszych operacjach. Liczy się fikcyjna specyfikacja jak z reklam komputerów na ulotkach znanych sieci.
https://www.purepc.pl/test-samsung-ssd-970-evo-plus-nowe-pamieci-nowa-energia?page=0,15
Oczywiście wielu powie, że dochodzą krótkie bardzo szybkie doczytywania w trakcie gry, i może wtedy NVME pokazuje zalety. Może.
Po prostu chce zwrócić uwagę na zbytnie przecenianie tanich i średnich dysków NVME