futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 lipca 2021, 12:02

autor: Adrian Werner

BMW wymyśliło własny fotel dla graczy

BMW zaprezentowało The Rival Rig, czyli koncept futurystycznego fotela dla graczy.

Firma BMW postanowiła spróbować sił w projektowaniu foteli dla graczy. Owocem tego jest koncept nazwany The Rival Rig, który opracowany został w ramach Rivalworks, czyli inicjatywy koncernu koncentrującej się na wykorzystywaniu nowoczesnych technologii. Pełni ona również rolę tzw. wirtualnej fabryki, wymyślającej ciekawe nowe produkty, które niekoniecznie muszą zostać skierowane do produkcji.

Tak najpewniej będzie z The Rival Rig. BMW zaprezentowało jedynie koncepcję fotela i nie podało daty jego premiery ani ceny. Możliwe więc, że jest to tylko prezentacja pomysłów, ale mimo to koncept jest intrygujący, zwłaszcza że zawarte w nim rozwiązania mogą później znaleźć zastosowanie w przyszłych produktach.

Fotel wygląda futurystycznie, ale najciekawsze rzeczy kryją się w jego środku. The Rival Rig oferuje kontrolę mikroklimatu i adaptujące się do ciała gracza poduszki oraz oparcia, tak aby zapewnić komfort i wygodę użytkowania. Wszystkim tym steruje AI, dokonująca zmian w ustawieniach na podstawie odczytów z wielu sensorów. W sumie ma to zapewnić mebel, który idealnie dopasuje się do naszych potrzeb.

Do tego dochodzą światełka LED, które mają współgrać z tym, co dzieje się na ekranie, zwiększając immersję. Ponadto The Rival Rig zaprojektowano tak, aby możliwe było swobodne modyfikowanie oprogramowania fotelu, co pozwoli np. zmieniać sposób jego działania, czy montować akcesoria innych producentów.

Warto wspomnieć, że to nie pierwszy raz, gdy BMW próbuje sił w branży gier. Dwa lata temu wspólnie z firmą ASUS koncern samochodowy zaprezentował koncept laptopa ROG Face Off. Ostatecznie urządzenie nigdy nie trafiło do sprzedaży, ale część z jego rozwiązań wykorzystano w notebooku Strix G. W przypadku The Rival Rig najpewniej będzie podobnie.

  1. Oficjalna strona BMW Designworks

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej