Intel wycofał się ze wsparcia bibliotek DirectX9 dla swoich dedykowanych oraz zintegrowanych układów graficznych. Zamiast nich, przedsiębiorstwo przygotowuje emulację opartą na DirectX12.
Tech
Kamil Cuber
15 sierpnia 2022 21:23
Deweloperzy ze studia Grinding Gear Games poinformowali we wpisie na swoim forum, że wraz z kolejną aktualizacją hack’n’slash Path of Exile przestanie wspierać systemy operacyjne Windows XP i Windows Vista oraz API graficzne DirectX 9.
gry
Bartosz Świątek
29 stycznia 2019 14:37
Kolejna zmiana w procesie produkcji ogromnego symulatora kosmicznego Star Citizen. Microsoftowska technologia DirectX zostanie zastąpiona przez Vulkan, najnowsze API od twórców OpenGL.
gry
Krzysztof Sobiepan
20 marca 2017 08:36
Studio Croteam zapowiedziało rezygnację ze wsparcia bibliotek DirectX9 w grach z serii Serious Sam na rzecz technologii Vulkan. Zmiana będzie jedną z wielu nowości, które odświeżą pierwsze trzy odsłony. Ponadto zapewniono, że wciąż trwają prace nad czwartą częścią cyklu.
gry
Jakub Błażewicz
13 lutego 2017 11:43
Firma AMD ogłosiła w czasie konferencji na targach CES, że Battlefield 4 z obsługą Mantle będzie działał nawet o 45% szybciej niż na tym samym komputerze z najnowszymi bibliotekami DirectX. Patch wprowadzający obsługę Mantle w strzelaninie studia EA DICE zostanie udostępniony w tym miesiącu.
gry
Marcin Skierski
7 stycznia 2014 10:50
Amerykański koncern Microsoft ujawnił szczegóły dotyczące bibliotek DirectX 11.2. Ich najnowsza wersja ma być wyposażona w technologie tiled resources, która umożliwiać będzie kartom grafiki korzystanie z zasobów systemowej pamięci RAM.
Tech
Michał Marian
27 czerwca 2013 22:31
Wiceszef działu sprzedaży AMD stwierdził, że jego firma nie spodziewa się, by w przewidywalnej przyszłości Microsoft zdecydował się na udostępnienie bibliotek DirectX 12. Tak więc, poza dotychczasowymi wersjami DirectX, kolejne generacje kart graficznych AMD będą wspierać także zupełnie nowe technologie.
Tech
Michał Kułakowski
6 kwietnia 2013 20:30
XNA, zbiór narzędzi do tworzenia gier przeznaczonych dla systemu Windows, konsoli Xbox 360 i urządzeń mobilnych opartych o Windows Phone, nie będzie dalej rozwijane. Podobny los nie ma spotkać DirectX.
pozostałe
Marcin Pietruszewski
3 lutego 2013 16:40