Wczoraj premierę miał GeForce RTX 3050 – kolejny budżetowy układ graficzny Nvidii. W sieci pojawiły się już testy wydajności nowej karty od „zielonych”, które wyglądają przyzwoicie. Wszystko świetnie – tylko cena zwala z nóg.
Dawid Wanat
Wczoraj odbyła się oficjalna premiera nowej karty graficznej od Nvidii. GeForce RTX 3050 to budżetowy układ, którego sugerowany koszt wynosi ok. 1400 złotych, choć znalezienie go za taką kwotę graniczy z cudem. Aktualnie ceny zaczynają się od 2400 złotych w górę, ale na pocieszenie lepiej jest z dostępnością. W sieci pojawiły się już niezależne testy pokazujące wydajność nowej karty „zielonych”.
Karty graficzne firmy Nvidia kupisz tutaj
RTX 3050 | RTX 2060 | GTX 1660 SUPER | RX 6500 XT | |
Architektura | Ampere | Turing | Turing | RDNA 2 |
GPU | 8 nm | 12 nm | 12 nm | 6 nm |
Zegar bazowy / boost | 1552 MHz / 1777 MHz | 1365 MHz / 1680 MHz | 1530 MHz / 1785 MHz | 2310 MHz / 2815 MHz |
Pamięć | 8 GB GDDR6 | 6 GB GDDR6 | 6 GB GDDR6 | 4 GB GDDR6 |
Szyna pamięci | 128-bit | 192-bit | 192-bit | 64-bit |
Przepustowość | 224 GB/s | 336 GB/s | 336 GB/s | 144 GB/s |
Współczynnik TGP | 130 W | 160 W | 125 W | 107 W |
Cena startowa | 249 USD | 349 USD | 229 USD | 199 USD |
Wszystkie wyniki testów pochodzą z kanału RandomGamingHD. Ustawienia graficzne zostały wybrane tak, aby zapewnić średnio co najmniej 60 klatek na sekundę. W niektórych tytułach, np. Battlefield 2042 w 1080p czy Fortnite w 1440p, miały miejsce duże spadki płynności, do około 30 fps. Platforma testowa wyposażona była w procesor Intel Core i5 10400F oraz 16 GB pamięci DDR4 (2 x 8GB o taktowaniu 2666 Mhz)
Średnia liczba klatek na sekundę | 1% low | 0,1% low | |
Cyberpunk 2077 | 70 | 56 | 50 |
Far Cry 6 | 69 | 56 | 47 |
God of War | 70 | 63 | 52 |
Battlefield 2042 | 71 | 52 | 33 |
GTA V | 125 | 92 | 69 |
Fortnite | 102 | 44 | 30 |
RDR 2 | 86 | 66 | 61 |
Forza Horizon 5 | 74 | 61 | 54 |
Cyberpunk 2077 – ustawienia średnie,
Far Cry 6 – ustawienia wysokie, TAA, bez tekstur HD,
God of War – ustawienia wysokie,
Battlefield 2042 – ustawienia wysokie (wynik to średnia z trzech rozgrywek multiplayer),
GTA V – ustawienia bardzo wysokie, MSAA wył.,
Fortnite – ustawienia wysokie,
Red Dead Redemption 2 – ustawienia odpowiadające tym z Xboxa One X, według Digital Foundry,
Forza Horizon 5 – ustawienia ultra.
Średnia liczba klatek na sekundę | 1% low | 0,1% low | |
Cyberpunk 2077 | 57 | 46 | 42 |
Far Cry 6 | 60 | 49 | 42 |
God of War | 63 | 48 | 44 |
Battlefield 2042 | 62 | 49 | 43 |
GTA V | 112 | 84 | 67 |
Fortnite | 70 | 32 | 30 |
RDR 2 | 63 | 51 | 46 |
Forza Horizon 5 | 63 | 53 | 50 |
Cyberpunk 2077 – ustawienia niskie,
Far Cry 6 – ustawienia średnie, TAA, bez tekstur HD,
God of War – ustawienia oryginalne,
Battlefield 2042 – ustawienia średnie (wynik to średnia z trzech rozgrywek multiplayer),
GTA V – ustawienia bardzo wysokie, MSAA wył.,
Fortnite – ustawienia wysokie,
Red Dead Redemption 2 – ustawienia odpowiadające tym z Xboxa One X, według Digital Foundry,
Forza Horizon 5 – ustawienia ultra.
Średnia liczba klatek na sekundę | 1% low | 0,1% low | |
Cyberpunk 2077 | 83 | 55 | 33 |
God of War | 83 | 69 | 57 |
Battlefield 2042 | 73 | 50 | 33 |
Fortnite | 88 | 62 | 34 |
RDR 2 | 70 | 55 | 45 |
Cyberpunk 2077 – ustawienia niskie, DLSS wł. (jakość),
God of War – ustawienia oryginalne, DLSS wł. (jakość),
Battlefield 2042 – ustawienia średnie, DLSS wł. (jakość) (wynik to średnia z trzech rozgrywek multiplayer),
Fortnite – ustawienia wysokie, DLSS wł. (jakość),
Red Dead Redemption 2 – ustawienia odpowiadające tym z Xboxa One X, według Digital Foundry, DLSS wł. (jakość).
Średnia liczba klatek na sekundę | 1% low | 0,1% low | |
Fortnite | 30 | 18 | 13 |
Fortnite + DLSS | 56 | 30 | 18 |
Far Cry 6 | 60 | 49 | 33 |
Fortnite – ustawienia wysokie + RT max,
Fortnite + DLSS wł. (zrównoważony) + RT max,
Far Cry 6 – ustawienia średnie, TAA, bez tekstur HD, RT max.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Ktoś podmienił RAM jeszcze w magazynie; gracz kupił pamięć DDR5, a dostał zamaskowaną DDR4
8