Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 28 stycznia 2022, 18:14

autor: Dawid "Dawid Wanat" Wanat

RTX 3050 przetestowany pod kątem wydajności w grach

Wczoraj premierę miał GeForce RTX 3050 – kolejny budżetowy układ graficzny Nvidii. W sieci pojawiły się już testy wydajności nowej karty od „zielonych”, które wyglądają przyzwoicie. Wszystko świetnie – tylko cena zwala z nóg.

Wczoraj odbyła się oficjalna premiera nowej karty graficznej od Nvidii. GeForce RTX 3050 to budżetowy układ, którego sugerowany koszt wynosi ok. 1400 złotych, choć znalezienie go za taką kwotę graniczy z cudem. Aktualnie ceny zaczynają się od 2400 złotych w górę, ale na pocieszenie lepiej jest z dostępnością. W sieci pojawiły się już niezależne testy pokazujące wydajność nowej karty „zielonych”.

Karty graficzne firmy Nvidia kupisz tutaj

Specyfikacja RTX 3050 w porównaniu z konkurentami

 

RTX 3050

RTX 2060

GTX 1660 SUPER

RX 6500 XT

Architektura

Ampere

Turing

Turing

RDNA 2

GPU

8 nm

12 nm

12 nm

6 nm

Zegar bazowy / boost

1552 MHz / 1777 MHz

1365 MHz / 1680 MHz

1530 MHz / 1785 MHz

2310 MHz / 2815 MHz

Pamięć

8 GB GDDR6

6 GB GDDR6

6 GB GDDR6

4 GB GDDR6

Szyna pamięci

128-bit

192-bit

192-bit

64-bit

Przepustowość

224 GB/s

336 GB/s

336 GB/s

144 GB/s

Współczynnik TGP

130 W

160 W

125 W

107 W

Cena startowa

249 USD

349 USD

229 USD

199 USD

Testy w grach

Wszystkie wyniki testów pochodzą z kanału RandomGamingHD. Ustawienia graficzne zostały wybrane tak, aby zapewnić średnio co najmniej 60 klatek na sekundę. W niektórych tytułach, np. Battlefield 2042 w 1080p czy Fortnite w 1440p, miały miejsce duże spadki płynności, do około 30 fps. Platforma testowa wyposażona była w procesor Intel Core i5 10400F oraz 16 GB pamięci DDR4 (2 x 8GB o taktowaniu 2666 Mhz)

Testy w rozdzielczości 1080p

 

Średnia liczba klatek na sekundę

1% low

0,1% low

Cyberpunk 2077

70

56

50

Far Cry 6

69

56

47

God of War

70

63

52

Battlefield 2042

71

52

33

GTA V

125

92

69

Fortnite

102

44

30

RDR 2

86

66

61

Forza Horizon 5

74

61

54

Ustawienia graficzne w grach dla 1080p

Cyberpunk 2077 – ustawienia średnie,

Far Cry 6 – ustawienia wysokie, TAA, bez tekstur HD,

God of War – ustawienia wysokie,

Battlefield 2042 – ustawienia wysokie (wynik to średnia z trzech rozgrywek multiplayer),

GTA V – ustawienia bardzo wysokie, MSAA wył.,

Fortnite – ustawienia wysokie,

Red Dead Redemption 2 – ustawienia odpowiadające tym z Xboxa One X, według Digital Foundry,

Forza Horizon 5 – ustawienia ultra.

Testy w rozdzielczości 1440p

 

Średnia liczba klatek na sekundę

1% low

0,1% low

Cyberpunk 2077

57

46

42

Far Cry 6

60

49

42

God of War

63

48

44

Battlefield 2042

62

49

43

GTA V

112

84

67

Fortnite

70

32

30

RDR 2

63

51

46

Forza Horizon 5

63

53

50

Ustawienia graficzne w grach dla 1440p

Cyberpunk 2077 – ustawienia niskie,

Far Cry 6 – ustawienia średnie, TAA, bez tekstur HD,

God of War – ustawienia oryginalne,

Battlefield 2042 – ustawienia średnie (wynik to średnia z trzech rozgrywek multiplayer),

GTA V – ustawienia bardzo wysokie, MSAA wył.,

Fortnite – ustawienia wysokie,

Red Dead Redemption 2 – ustawienia odpowiadające tym z Xboxa One X, według Digital Foundry,

Forza Horizon 5 – ustawienia ultra.

Testy w rozdzielczości 1440p z DLSS

 

Średnia liczba klatek na sekundę

1% low

0,1% low

Cyberpunk 2077

83

55

33

God of War

83

69

57

Battlefield 2042

73

50

33

Fortnite

88

62

34

RDR 2

70

55

45

Ustawienia graficzne w grach dla 1440p z DLSS

Cyberpunk 2077 – ustawienia niskie, DLSS wł. (jakość),

God of War – ustawienia oryginalne, DLSS wł. (jakość),

Battlefield 2042 – ustawienia średnie, DLSS wł. (jakość) (wynik to średnia z trzech rozgrywek multiplayer),

Fortnite – ustawienia wysokie, DLSS wł. (jakość),

Red Dead Redemption 2 – ustawienia odpowiadające tym z Xboxa One X, według Digital Foundry, DLSS wł. (jakość).

Testy ray tracingu – 1080p

 

Średnia liczba klatek na sekundę

1% low

0,1% low

Fortnite

30

18

13

Fortnite + DLSS

56

30

18

Far Cry 6

60

49

33

Ustawienie graficzne ray tracingu – 1080p

Fortnite – ustawienia wysokie + RT max,

Fortnite + DLSS wł. (zrównoważony) + RT max,

Far Cry 6 – ustawienia średnie, TAA, bez tekstur HD, RT max.

Porównania na tle konkurencyjnych konstrukcji

RTX 3050 przetestowany pod kątem wydajności w grach - ilustracja #1
Far Cry 6 w 1080p i wysokich ustawieniach. Źródło: Linus Tech Tips
RTX 3050 przetestowany pod kątem wydajności w grach - ilustracja #2
CS: GO w 1080p i bardzo wysokich ustawieniach. Źródło: Linus Tech Tips
RTX 3050 przetestowany pod kątem wydajności w grach - ilustracja #3

Zapraszamy Was na nasz kanał na YouTube – GRYOnline Technologie, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.