futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 października 2020, 18:40

autor: Michał Kułakowski

PS5 wystartuje bez pełnego wsparcia Tempest 3D AudioTech

Sony potwierdziło, że aby doświadczyć technologii dźwięku przestrzennego Tempest 3D AudioTech na PS5, musimy koniecznie zaopatrzyć się w słuchawki. Mocno promowane przez producenta przestrzenne audio, mające zwiększyć imersję w grach, usłyszymy z głośników telewizora dopiero w bliżej niesprecyzowanej przyszłości.

W najnowszym wpisie na blogu PlayStation Sony sprecyzowało informacje na temat użytej przez firmę technologii dźwięku przestrzennego Tempest 3D AudioTech, która od samego początku jest jedną z najbardziej promowanych zalet PlayStation 5. Okazuje się, że w dniu premiery konsoli z jej dobrodziejstw skorzystają jedynie posiadacze headsetów, i to nie wszystkich (o czym dalej). Wsparcie dla dźwięku 3D (virtual surround sound) w głośnikach telewizorów oraz systemach kina domowego ma nadejść w bliżej niesprecyzowanym jeszcze terminie.

Na razie fani PlayStation trójwymiarowe audio usłyszą więc jedynie w słuchawkach. Tu pojawia się jednak dla wielu z nich spory problem. Bowiem dźwięk w technologii Tempest 3D nie będzie transmitowany za pośrednictwem kabla HDMI. Oznacza to, że nie będą oni mogli skorzystać z portów słuchawkowych w telewizorach, monitorach lub w podłączonych do nich wzmacniaczach.

Ponieważ PlayStation 5 nie posiada już osobnego optycznego wyjścia Toslink, audiofile z drogimi przewodowymi zestawami słuchawkowymi są skazani na podłączenie ich do wejścia mini jack zamontowanego w gamepadzie. Będzie ono jednak za słabe, by zapewnić optymalną moc modelom z wyższej, a nawet średniej półki. Nie wiadomo też, jakie słuchawki będą tak naprawdę kompatybilne z dźwiękiem przestrzennym konsoli.

Nie dziwne więc, że Sony usilnie promuje swoje własne słuchawki Bluetooth, w tym warty kilkaset złotych dedykowany headset do PlayStation 5 o nazwie Pulse 3D, mający według producenta zapewnić najlepsze wrażenia z rozrywki. Na razie wiemy, że wsparcie dla technologii Tempest 3D AudioTech pojawi się w wybranych grach, takich jak Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Marvel's Spider-Man Remastered, Astro’s Playroom, Gran Turismo 7, Returnal, Destruction AllStars, Demon's Souls, Ratchet & Clank: Rift Apart, Sackboy: A Big Adventure, Horizon: Forbidden West oraz Resident Evil Village.

  1. Oficjalna strona marki PlayStation