PS5 będzie miało własne DLSS 2.0 – tak sugeruje patent Sony

Patent zarejestrowany przez koncern Sony sugeruje, że konsola PlayStation 5 może wykorzystać zaawansowaną technikę rekonstrukcji obrazu, przypominającą DLSS 2.0 stworzony przez firmę Nvidia.

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

PS5 będzie miało własne DLSS 2.0 – tak sugeruje patent Sony - ilustracja #1
PS5 wykorzysta bardziej zaawansowaną metodę rekonstrukcji obrazu?

Patent zarejestrowany przez firmę Sony sugeruje, że PlayStation 5 może używać techniki rekonstrukcji obrazu działającej na podobnych zasadach, jak DLSS 2.0. W dużym uproszczeniu, chodzi tu o korzystanie z niższej rozdzielczości bazowej (np. 1080p lub 720p) i selektywne uzupełnianie klatek animacji detalami zaobserwowanymi w wyższej „rozdziałce” – za dokonywanie tej operacji odpowiada specjalnie przeszkolony algorytm AI.

Efektem jest obraz o porównywalnej ostrości i szczegółowości, ale wymagający znacznie mniej mocy obliczeniowej do wygenerowania. Potencjalny zysk z korzystania z podobnej technologii na PS5 jest oczywisty – DLSS 2.0 w większości sytuacji radzi sobie lepiej od tzw. checkerboardingu, który jest powszechnie stosowany w grach na PlayStation 4 Pro. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w poniższym filmie serwisu Digital Foundry.

  1. PlayStation 5 – strona oficjalna serii
Podobało się?

41

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2020-07-29
11:39

zanonimizowany1305675 Konsul

Jeśli konsola będzie fizycznie renderować w 1080p i 60 fps, a jakimś skalerem/chipem/AI czy czymś tam innym będzie wyświetlać w 4K i 60 fps to ja taka konsole chce.

PS5 będzie wydajne, ale tylko do 1080p, maks do 1440p, to wciąż jest o połowę za słabe do 4K i 60 fps.

Już dzisiaj pokazuje Metro Exodus odpalone w 4K na ultra z raytracingiem i czego potrzebuje, żeby te 60 fps utrzymać nawet podczas zadymy i wybuchów.
Konsola dałaby radę w 1080p spokojnie, a skalar załatwiłby resztę (w tym aliasing).
Zobaczymy jak będzie. Marnotrastwo mocy obliczeniowej GPU na liczenie obrazu w 4K mówię na dzień dzisiejszy NIE.
Moc GPU dzisiajeszych kart graficznych musiałaby się podwoić w każdym przedziale cenowym, żeby się opłacało iść w 4K.

Ja itak bym poczekał z nextgenami do końca 2022 roku i wydał je na ZEN4 i z RDNA 3.0 i 32 GB GDDR6. To już by 4K ogarniało, miało lepszy raytracing i pewnie dopracowane DLSS.
Obecne nextgeny już za rok będą przestarzałe technologicznie.

Źródło:
https://www.purepc.pl/amd-zen-4-w-5-nm-oraz-rdna-3-jeszcze-przed-koncem-2021-roku

Komentarz: zanonimizowany1305675
2020-07-29
11:52

Kashimpl Legionista

Co raz więcej info o Ps5. To bedzie ciekawa generacja. Coś na wzór dlss2... Super sprawa. Jeśli będzie to dobrze wykonane. Ps5 pomimo mniejszej mocy w tf może sie okazać wydajniejszym potworkiem. Łykam niebieskich jak pelikan szprotki?? Z kolei wymienne panele fajna sprawa... Na dobrą sprawę drukarka 3d i można robić własne z grawerem graficznym zamiast np malowania... Megaaaaaaa. No i jak potwierdzi się że bedzie mozna z sava grę odpalić... Sztosssss. Mają moją kapustę, zielone, dukaty, talary i jadeitowy posążek ?????? o gry sie nie martwie bo obecna generacja pokazała ile mozna wycisnac z 1.8 tf mocy. Pierwsze co robię to po ogloszeniu premiery ps5 klepie urlop. Biore parę tytułów z ps4 i zapewne Godfall. Znikam na tydzien w mojej jaskinii zwanej domowym kinem?? Redzi błagam zróbcie łatkę aby z Wiesiek 3 wygladał nareszcie jak na Pc... Macie moją kasę drugi raz ????

Komentarz: Kashimpl
2020-07-29
12:03

Sasori666 Senator

Sasori666

Przypomnę tylko,że pierwsza wersja DLSS była do bani, kolejne poprawki niewiele dały. dopiero 2.0 jest spoko.
To kilka lat doświadczenia, więc nie spodziewam się, że AMD nagle skoczy na poziom DLSS 2.0.
Może minąć pół generacji, zanim to zadziała.

Komentarz: Sasori666
2020-07-29
12:23

zanonimizowany1225506 Generał

Niektórzy to chyba nie wiedzą że:
Potężny sprzęt nie równa się 60 klatek.
To wszystko zależy od dewelopera.
Na PS4 też wszystkie gry mogłyby działać w 60 klatkach, ale to grafika robi lepszy marketing niż płynność.
Większość gier na PS5 i XSX będzie działać w 4K i 30 klatach. 60 to będzie przy niektórych FPS-ach i grach multi.
Nie da się mieć 4K, 60FPS i Ray Tracingu, lol. To jest sprzęt za pewnie jakieś 500$, normalne że muszą być granice.

Komentarz: zanonimizowany1225506
2020-07-29
18:34

zanonimizowany1341339 Legionista

Mogli by do wszystkich gier zacząć robić tryby Performance i Quality, a nie oferować tylko * grafikę i 30fps. Ja rozumiem, ze Cinematic Experience u Sony to nic nowego, ale jednak możliwość wyboru 60fps zamiast 30 z RT, byłaby spoko. W takim Hellblade czy Forzie Horizon 4 cos takiego było i było spoko.

Komentarz: zanonimizowany1341339

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl