futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 8 października 2021, 11:47

Google i YouTube odetną od monetyzacji twórców negujących zmiany klimatu

Google i YouTube zaczną zwalczać kolejne antynaukowe treści. Tym razem padło na materiały negujące zmiany klimatu spowodowane działalnością człowieka.

Wygląda na to, że Google poważnie podchodzi do walki z dezinformacją. Tydzień temu poinformowano, że w serwisie YouTube należącym do giganta z Mountain View banowane będą treści rozpowszechniające fałszywe informacje na temat szczepień na COVID-19. Teraz polityka walki z dezinformacją rozszerzona została na kolejny temat.

Google ogłosiło bowiem, że od metod monetyzacji odcięci zostaną wszyscy twórcy, którzy odpowiadają za treści negujące zmiany klimatu spowodowane działalnością człowieka. Tyczyć się to będzie osób korzystających z Google Ads, wydawców oraz kanałów w serwisie YouTube. Twórcy rozpowszechniający informacje, według których zmiany klimatu to spisek lub zwykłe oszustwo, zostaną więc odcięci od dopływu środków, jakie zapewniały im produkowane treści.

W opublikowanym oświadczeniu Google poinformowało, że nowe zasady zostaną wprowadzone w życie przy pomocy automatycznych algorytmów. Poszczególne treści sprawdzać będą jednak ręcznie także odpowiedni pracownicy firmy. Ma to zapobiec sytuacji, w której od możliwości monetyzacji odcinani byliby twórcy, którzy jedynie komentują fałszywe stwierdzenia na temat zmian klimatu.

Według dokumentu opublikowanego przez firmę, nowe zasady wejdą w życie w listopadzie tego roku.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej