Facebook planuje zmienić nazwę
Pojawiła się niepotwierdzona informacja, jakoby Facebook chciał dokonać rebrandingu. Jeśli to prawda, niedługo powinniśmy poznać więcej szczegółów. Może to mieć związek z rozwojem w kierunku metaverse.

- Facebook i zmiana nazwy? Wyobrażacie to sobie? Ale jak plotka głosi – to jest możliwe.
Pojawiła się niepotwierdzona informacja, jakoby Facebook planował zmianę nazwy swojej firmy. Rebranding ma być związany z ukierunkowaniem rozwoju na metaverse. Nowa nazwa mogłaby rzucić nowe światło na portal Facebook – pomóc w odebraniu go jako coś więcej niż tylko medium społecznościowe. Możliwe, że Mark Zuckerberg potwierdzi tę plotkę na nadchodzącej, corocznej konferencji Connect 28 października.
Metaverse to wirtualne światy, w których ludzie mają spędzać więcej czasu, a nawet w nich pracować. Obecnie jest to główny element planów Facebooka, który chce być jednym z filarów tworzenia tej rzeczywistości. Aby stało się to możliwe, gigant planuje zatrudnić 10 tys. osób w Europie (także w Polsce). Metaverse kładzie nacisk na rozszerzoną rzeczywistość, a producent zestawów VR Oculus to także marka Facebooka.
Przestaniemy być postrzegani jako firma zajmująca się przede wszystkim mediami społecznościowymi, a staniemy się firmą zajmującą się metaverse – Mark Zuckerberg.
Nowa nazwa, jeśli w ogóle istnieje, jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Serwis The Verge w swojej informacji domniemywa, że może ona mieć związek z platformą VR Horizon Worlds, tworzoną przez zespoły Facebooka i Oculusa. To jednak tylko przypuszczenia. Na potwierdzenie musimy poczekać jeszcze parę dni.
Może Cię zainteresować:
- Facebook pozwala VIP-om na znacznie więcej
- Facebook banuje twórcę Unfollow Everything, wtyczki pomagającej uzależnionym od serwisu
Nowa nazwa połączona ze zmianą kierunków rozwoju lub charakteru firmy nie jest niczym szczególnym. W 2015 roku Google zjednoczyło swoje spółki pod Alphabet Inc. Być może coś podobnego planuje Facebook – połączyć swoje pozostałe marki, jak Instagram, WhatsApp i Oculus, pod jedną wspólną nazwą. Rebranding bywa też dobrym sposobem rozmycia złego PR, którego ostatnio Facebookowi nie brakuje.
Wystarczy wspomnieć o aktualnej aferze związanej z osobą byłego pracownika portalu Frances Haugen i zarzutami o „zamiatanie pod dywan” problemów ze złym wpływem Instagrama na nieletnich, a także podsycanie negatywnych nastrojów społecznych. Facebook jest też na celowniku wielu organizacji antymonopolowych.
Komentarze czytelników
zanonimizowany1358673 Generał
Niesamowite, Facebook będzie tworzył rzeczywistość.
IIIIIIIIIIIIII Generał

A nie planuja zeby usunac juz ten facebook na zawsze? :D
grish_em_all Legend

Zmiana nazwy firmy wcale nie musi oznaczać zmiany nazwy portalu i odwrotnie. Gdy Solorz kupił Polkomtel, nie zmienił nazwy Plus, z drugiej strony teraz bez żadnych ruchów własnościowych, Cyfrowy Polsat zmienił nazwę na Polsat Box
ReznoR666 Generał

Jeśli faktycznie planują zmianę nazwy, to byłoby to typowe zachowanie. Gdy jakaś nazwa/marka zaczyna się już mocno negatywnie kojarzyć i zaczyna to mieć długotrwały wpływ na wyniki finansowe, to jakie jest standardowe rozwiązanie? Zmienia się jej nazwę... Nie ma nazwy, nie ma problemu! Czyste biurko, czysty umysł.
radonix Pretorianin

Zmiana nazwy na Paicebook? Siedlisko lewackiej zarazy...