74. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 74. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Tetris (1987)
Zręcznościowe 11 sierpnia 1987
Pierwsza, komercyjna wersja legendarnej gry Tetris, wydana na Zachodzie w 1987 roku. Za wydanie programu odpowiedzialny jest koncern Spectrum Holobyte, który klasyczny pierwowzór wyposażył przede wszystkim w ładną oprawę wizualną i lepszy interfejs.

Super Tetris
Zręcznościowe 10 lutego 1991
Super Tetris to odświeżona wersja legendarnej gry zręcznościowo-logicznej, którą dla koncernu Spectrum Holobyte przygotowało studio Sphere. Już na pierwszy rzut oka widać sporo zmian – zarówno w oprawie audiowizualnej jak i ogólnej koncepcji.

South Park: Chef's Luv Shack
Zręcznościowe 26 listopada 1999
South Park: Chef's Luv Shack to gra towarzyska, stanowiąca połączenie quizu oraz zręcznościowych mini-gier. Wcielając się w Erica Cartmana, Kenny'ego McCormicka, Kyle'a Broflovskiego lub Stana Marsha gracz musi odpowiadać na pytania związane z serialem South Park, a także grać w proste mini-gierki. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską Acclaim Studios Austin.

Star Wars: Rebel Assault
Zręcznościowe 12 kwietnia 1993
Star Wars: Rebel Assault to jeden z niewielu powodów, dla których warto było w 1993 roku zaopatrzyć się w odtwarzacz płyt CD. Chociaż ten zrealizowany z wielkim rozmachem „rail shooter” trudno nazwać programem wybitnym, trzeba uczciwie przyznać, że niegdyś szokował, zwłaszcza tym co można było zobaczyć na ekranie.

Kirby & the Amazing Mirror
Zręcznościowe 2 lipca 2004
Dwuwymiarowa platformówka z tytułową maskotką Nintendo w roli głównej. Nasz bohater zostaje poćwiartowany na cztery równe części i zanim kolejny raz pokona zło będzie musiał połączyć się ponownie w całość. Gra kładzie nacisk na tryb multiplayer dla maksymalnie czterech osób, choć umożliwia też samotną zabawę.

Barbie Super Model
Zręcznościowe 11 stycznia 1993
Barbie Super Model to gra zręcznościowa, której główną bohaterką jest tytułowa Barbie – najsłynniejsza lalka na świecie, produkowana nieprzerwanie od 1959 roku przez firmę Mattel. Ze względu na swój wyjątkowy charakter, jest to program skierowany głównie do żeńskiej części społeczności graczy.

Rocky Mountain Trophy Hunter
Zręcznościowe 1 sierpnia 1999
Rocky Mountain Trophy Hunter jest grą łowiecką, w której gracze mogą ruszyć na polowanie w górzystych terenach Alaski, Kolorado i Kanady. Deweloperzy z firmy WizardWorks zadbali o realizm łowów, w tym naturalnie zachowujące się zwierzęta oraz zmienne warunki pogodowe. Do dyspozycji wirtualnych myśliwych oddano zróżnicowany arsenał broni, w którym oprócz tradycyjnych strzelb znaleźć można m.in. łuk i rewolwer.

Super Princess Peach
Zręcznościowe 27 lutego 2006
Vendetta najsłynniejszego hydraulika świata, wydaje się nie mieć końca. Super Princess Peach to produkcja z gatunku gier platformowych sygnowana znakiem japońskiego giganta branży elektronicznej, koncernu Nintendo. Tym razem jednak, pierwszoplanową postacią nie jest sympatyczny kanalarz, a księżniczka Peach, którą to już gracz wielokrotnie miał okazję ratować z opresji.

Mr Moskeeto
Zręcznościowe 12 marca 2002
Mister Mosquito jest grą dającą możliwość wcielenia się w komara. Jako owad musisz naprzykrzać się rodzinie państwa Yamada i wysysać z nich krew.

Garfield: The Search for Pooky
Zręcznościowe 20 grudnia 2004
Garfield - The Search For Pooky to klasyczna, pozbawiona przemocy platformówka, pełna za to abstrakcyjnego humoru charakterystycznego dla kota Garfielda. Tę grę, o jednym z najsłynniejszych komiksowych postaci, wyprodukowała firma Interactive Vision.

Blazing Trails
Zręcznościowe 30 czerwca 1999
Blazing Trails to fanowska przeróbka programu Trailblazer, stworzonego w 1986 roku przez Gremlin Graphics na komputery Commodore 64. Zadanie gracza (zarówno w oryginale jak i remake’u) jest bardzo proste: musi on przetoczyć kulkę po długim, pełnym pułapek torze.

CyberGroove
Zręcznościowe 13 lutego 2004
Gra taneczna, która początkowo trafiła na rynek tajwański. Główną atrakcją jest dołączana do zestawu specjalna mata podłączana przez port USB (brak możliwości zakupienia samej gry).

Last Action Hero
Zręcznościowe 13 lipca 1994
Last Action Hero to zręcznościówka, luźno oparta o fabułę filmu pod tym samym tytułem. Gracz wcieli się w rolę Jacka Slatera, którego głównym zadaniem jest uratować dzieci, przetrzymywane w portowym magazynie.

Operation Blockade
Zręcznościowe 2 października 2003
Nieskomplikowany shooter, w którym jesteśmy jednoosobową armią przeciwstawiającą się setkom żołnierzy wroga. Przedstawione wydarzenia osadzono w fikcyjnych realiach, które jednak są mocno zbliżone do II Wojny Światowej. Umiejscowieni jesteśmy na niewielkiej wysepce i stamtąd atakujemy wrogie linie zaopatrzeniowe.

Drill Dozer
Zręcznościowe 6 lutego 2006
Drill Dozer jest przedstawicielem gatunku dwuwymiarowych gier platformowych. Tytułowy Drill Dozer to pojazd, za którego sterami zasiada kierowana przez nas postać. Jej zadanie polega na odzyskaniu czerwonego diamentu skradzionego przez gang Skullera.

HitBlock
Zręcznościowe 25 września 2003
Hit the Block to gra zręcznościowo-logiczna, będąca PeCetową przeróbką programu Crillion, który największe tryumfy święcił w zamierzchłych latach osiemdziesiątych na Commodore 64.

Litil Divil
Zręcznościowe 23 maja 1993
Hybryda zręcznościówki i gry logicznej, stworzona przez studio Gremlin Interactive. Głównym bohaterem gry Litil Divil jest Mutt — diabeł, którego celem jest opuszczenie piekielnych otchłani i przedostanie się na Ziemię. By zrealizować swoje marzenie, musi przejść przez najeżony pułapkami i innymi niebezpieczeństwami labirynt. Rozgrywka została podzielona na dwa segmenty.

Exploman
Zręcznościowe 15 lutego 2001
Jest to trójwymiarowa gra akcji, w której musisz pomóc Explomanowi odzyskać wolność przeprowadzając go przez 20 wymagających, pełnych przeciwników i nieprzyjemnych niespodzianek poziomów.

SlamTilt Resurrection
Zręcznościowe 6 lutego 2000
Symulator pinballa w realistycznej grafice 3D z możliwością gry na dwóch dopracowanych plastycznie stołach: Night of the Demon oraz The Pirate.

The Wild
Zręcznościowe 4 kwietnia 2006
The Wild jest platformówką z wyraźnie zaznaczonym wątkiem przygodowym, dostępną wyłącznie dla posiadaczy kieszonkowej konsoli Game Boy Advance i bazującą na animowanym filmie o tej samej nazwie (polski tytuł brzmi Dżungla).

Sega Classics Collection
Zręcznościowe 22 marca 2005
Sega Classics Collection to zbiór dziewięciu zróżnicowanych tytułów, które niegdyś królowały na automatach do gier. W skład pakietu wchodzą Monaco GP, Virtua Racer, Outrun, Alien Syndrome, Tant R & Bonanza Bros, Columns, Fantasy Zone, Golden Axe oraz Space Harrier.

Gry i zabawy dla dzieci: Mity na wesoło
Zręcznościowe 2 listopada 2004
Mity to kolejny już zestaw z serii Gry i zabawy dla dzieci, w skład którego wchodzą cztery ciekawe programy. Tym razem wszystkie przygotowane gierki związane są z najbardziej znanymi, mitycznymi opowieściami: o Herkulesie, wojnie Trojańskiej, przygodach Odyseusza oraz wyprawie po Złote Runo.

Arkanoid
Zręcznościowe 22 kwietnia 1988
Arkanoid to klasyczna gra zręcznościowa, w której za pomocą małej paletki i kulki, musimy zniszczyć mur z cegieł, zbudowany w rozmaitych konfiguracjach.

Pinball Dreams 2
Zręcznościowe 23 maja 1995
Kolejny symulator flipperów sygnowany logiem 21st Century Entertainment, tym razem w całości stworzony przez firmę Spidersoft, a nie jak dotychczas przez Digital Illusions, co też odbiło się niestety na jego jakości. Autorzy postanowili nie ingerować za bardzo w moduł odpowiedzialny za mechanikę gry i po prostu stworzyli nowe stoły w oparciu o istniejące rozwiązania, co wcale nie oznacza, że był to dobry pomysł.