
Data wydania: 29 lipca 2010
Wizardry: The Legacy of Oblivion to wyprodukowana przez studio Suzak gra cRPG, stanowiąca element projektu Wizardry Renessaince, mającego na celu wskrzeszenie legendarnej marki. Gracze przejmują kontrolę nad drużyną złożoną z 6 bohaterów i kierując ich poczynaniami eksplorują pełne niebezpieczeństw lochy. Gra wykorzystuje możliwości techniczne konsoli Nintendo DS, w tym dodatkowy wyświetlacz urządzenia.
Wizardry: The Legacy of Oblivion znane w Japonii jako Wizardry: Boukyaku no Isan, to kolejna odsłona z długiej serii klasycznych RPGów wydawanych w Kraju Kwitnącej Wiśni. The Legacy of Oblivion to trzecia część Wizardry wydana na konsolę Nintendo DS; wraz z jej poprzednikiem Wedge of Life wchodzą w skład projektu zatytułowanego Wizardry Renessaince, czyli szeregu gier i innych mediów stanowiących odświeżenie kontynuowanej przez długie lata serii. Legacy wyszło ze stajni dwóch japońskich firm; Suzak w roli producenta oraz Genterprise w roli wydawcy, które wcześniej współpracowały ze sobą przy wydawaniu wielu pomniejszych gier na DSiWare znanych pod wspólną nazwą G.G. Series.
Legacy kontynuuje klasyczną rozgrywkę znaną z niemal wszystkich poprzednich odsłon; kierujemy grupą sześciu śmiałków przedzierając się przez wypełnione różnorodnymi stworami korytarze i eksplorując zakamarki lochów w typowym dla gatunku stylu. Mechanika gry wykorzystuje te same funkcje DS-a co Wedge of Life - na dolnym ekranie widzimy właściwą rozgrywkę, górny zaś pełni rolę informacyjną - znajdziemy na nim wizerunki i statystyki naszych bohaterów, mapę lokacji itp. W porównaniu do swojego poprzednika, Legacy został rozszerzony o nowe rodzaje lochów i przeciwników - ponad 190 nowych rodzajów potworów, z czego niektóre z nich można spotkać dopiero przy kolejnym przechodzeniu gry. Autorzy wprowadzili do systemu również kilka poprawek, jak np. usprawnione drzewko menu czy funkcja auto-walk, w której komputer kontroluje ruchy bohaterów do czasu natknięcia się na zdarzenie podczas eksploracji, jakim może być walka z przeciwnikiem, znalezienie przedmiotu lub odkrycie interaktywnego elementu w postaci np. dźwigni.
Styl graficzny nie różni się prawie niczym od swoich japońskich poprzedników z przenośnej konsoli Nintendo - gra prezentuje trójwymiarowe lokacje, które obserwujemy z widoku z pierwszej osoby. Barwne i szczegółowe ilustracje przeciwników, przypominające klasyczne, zachodnie RPG-i kontrastują z mangowymi postaciami naszej drużyny, a także z tymi, które przyjdzie nam spotkać na naszej drodze.
Autor opisu gry: Pakulski Lucjan
Platformy:
Nintendo DSJapońska wersja językowa
Producent: Suzak
Wydawca: Genterprise
Ograniczenia wiekowe: 12+