
Data wydania: Anulowana
Until I'm Gone to udostępnia za darmo gra przygodowa z interfejsem point'n'click wyprodukowana przez czeskie studio Faraway. Gracze kierują poczynaniami bohatera, który na skutek śnieżnej zamieci zmuszony zostaje przenocować w hotelu na odludziu. Twórcy inspirowali się filmem "Lśnienie", starając się stworzyć w pełnej zagadek grze nastrój grozy, którą podkreśla skomponowana przez Rafała Kuczyńskiego ścieżka dźwiękowa.
Until I’m Gone to gra przygodowa stworzona przez czeski zespół developerski Faraway Studios i udostępniona dla zainteresowanych do pobrania z sieci zupełnie za darmo. Historia opowiedziana w programie zaczyna się zgoła niepozornie: jest zima, zbliża się Boże Narodzenie, a Nathan, główny bohater, w którego rolę wcielamy się my, gracze, zamierza spędzić święta w ciszy i spokoju wraz ze swoją żoną i dziećmi. Niestety, owa rodzinna sielanka zostaje przerwana przez niespodziewany telefon od… kochanki Nathana, która żąda, aby ten spotkał się z nią natychmiast. Nasz bohater próbuje odmówić, jednak jego „pani na boku” grozi mu, że powie o wszystkim jego żonie. Nie mając zatem innego wyboru, Nathan wyrusza na spotkanie z kochanką. Tym sposobem trafia do położonej w górach, małej, i wydawałoby się, że cichej i spokojnej wioski. W tutejszym hotelu czeka już na niego kochanka. Ich spotkanie kończy się kłótnią, po której bohater postanawia bezzwłocznie wsiąść do samochodu i wrócić do domu, do żony, jednak rozpoczynająca się zamieć śnieżna skutecznie niweczy jego plan. Nathan postanawia przeczekać zamieć i przenocować w hotelu. I w tym momencie sprawy zaczynają się mocno komplikować…
Jako główną inspirację przy tworzeniu omawianego programu twórcy wymieniają Lśnienie Stephena Kinga (przeniesione na wielki ekran przez Stanleya Kubricka), dzięki czemu Until I’m Gone oferuje nam połączenie typowo przygodówkowych działań (rozwiązywania zagadek, łamigłówek, eksplorowania poszczególnych lokacji i prowadzenia rozmów z napotkanymi postaciami) z iście horrorowym i thrillerowym klimatem.
Omawiana produkcja została wyposażona w klasyczny interfejs point & click, a poczynania naszego bohatera obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Graficznie gra jest symbiozą dwuwymiarowych, prerenderowanych teł z trójwymiarowymi postaciami. A całość zmagań Nathana w tajemniczej wiosce dopełniono muzyką stworzoną przez polskiego kompozytora Rafała Kuczyńskiego.
Autor opisu gry: Karolina Talaga
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Faraway Studios
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Ponad dwa lata minęły od momentu, kiedy na naszych łamach ukazała się wiadomość, że firma Faraway Studios pracuje nad klasyczną przygodówką Until I’m Gone. Przez cały ten czas autorzy produktu nie dzielili się ze światem materiałami na temat swego dzieła. Ostatnio jednak przypomnieli o sobie, publikując w sieci garść nowych faktów dotyczących ich projektu, a także przyprawiając je kilkoma nieujawn
gry
Marek Grochowski
28 stycznia 2008 15:43