Data wydania: 6 lutego 2004
Piąta odsłona słynnej już serii futurystycznych symulatorów kosmicznych „Battlecruiser” o, jak to ujmują twórcy, „iście epickich rozmiarach”. W stosunku do poprzednich edycji idea gry uległa pewnym zmianom – do produkcji będącej czystą gwiezdną symulacją o ogromnym rozmachu (co reprezentowały poprzednie części) dodano sporą ilość elementów dynamicznej akcji.
Gracze
Piąta odsłona słynnej już serii futurystycznych symulatorów kosmicznych „Battlecruiser” o, jak to ujmują twórcy, „iście epickich rozmiarach”. W stosunku do poprzednich edycji idea gry uległa pewnym zmianom – do produkcji będącej czystą gwiezdną symulacją o ogromnym rozmachu (co reprezentowały poprzednie części) dodano sporą ilość elementów dynamicznej akcji. W Universal Combat grający ma całkowitą dowolność w wyborze swej roli w grze, może udać się w każde miejsce wszechświata i robić co zechce, tj. dowodzić ogromnymi statkami kosmicznymi (każdy z pełną załogą, począwszy od podrzędnych członków załogi, aż do oficerów), pilotować małe wahadłowce, czy też niczym w grze akcji/FPP dowodzić plutonem kosmicznych marines w czasie ataku na wrogą bazę.
W tej odsłonie jeszcze bardziej udoskonalono wszystkie możliwe aspekty rozgrywki. Powiększono i tak już ogromny świat gry, zastosowano nowy engine graficzny oparty na technologii pixel-vertex shaded (wykorzystanie możliwości pakietu DirectX 9), użyto nowy silnik planetarny odpowiedzialny za przedstawienie różnorodnych ekosystemów planet oraz nowy system animacji postaci. Znacznym udoskonaleniom poddano też komputerowe A.I., system odpowiedzialny za symulację warunków i oddziaływań fizycznych (zarówno potężne siły orbitalne jak i te działające na powierzchni planet na pojazdy czy ludzi), interfejs użytkownika i system sterowania. Poprawiono też szereg innych części składowych progamu, które wpływają na jego atrakcyjność.
Universal Combat poza rozgrywką dla pojedynczego gracza pozwala też na grę wieloosobową do 64 osób równocześnie w sieci lokalnej i w Internecie. Twórcy umożliwili grę wieloosobową w kilku różnych trybach, m.in.: deathmatch, conquest i co-op.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Po raz kolejny twórcy z 3000 AD postanowili zrobić niespodziankę fanom swoich produkcji. Korzystając z okazji, że wygasł okres umowy z wydawcą, firmą Dreamcatcher, na rozpowszechnianie gry Universal Combat, udostępnili ten tytuł za darmo.
gry
Artur Falkowski
3 stycznia 2008
Jeszcze w tym miesiącu fani wieloletniej serii Battlecruiser/Universal Combat mieszkający w Ameryce Północnej, będą mogli nabyć edycję kolekcjonerską za jedyne 39,95 $ USD (ok. 120zł). Reszta świata będzie musiała obejść się smakiem lub poczekać do końca roku, kiedy to tytuł trafi do sieciowych systemów dystrybucji umożliwiających graczowi ściągnięcie gry na swój komputer po uiszczeniu odpowiedniej opłaty.
gry
Bartosz Sidzina
14 marca 2007
Już w najbliższy poniedziałek, Derek Smart, "ojciec" znakomitych serii symulatorów kosmicznych Battlecruiser czy Universal Combat, oficjalnie poinformuje o nowej grze, którą zajmie się firma 3000AD. Będzie ona nosić nazwę Galactic Command i podejmie tematykę ... kosmiczną. Tym razem jednak otrzymamy grę akcji podobną do serii Freespace.
gry
Maciej Myrcha
2 grudnia 2006
Firma 3000 AD ujawniła szczegółowe daty wprowadzenia do sprzedaży w Sieci dwóch nowych pozycji ze swojego katalogu wydawniczego. Mowa tutaj o Universal Combat: A World Apart - dodatku do znanej gwiezdnej symulacji i gry akcji/FPP zarazem (będzie dostępny od 1 sierpnia), a także o Universal Combat Gold - rozszerzonej edycji wspomnianej produkcji (debiut nastąpi 1 września).
gry
Krzysztof Bartnik
28 lipca 2005
Założona w 1992 roku i kierowana przez weterana (16 lat w branży) przemysłu komputerowego Dereka Smarta, firma 3000AD Inc jest prywatną i niezależną wytwórnią gier na platformę PC. Właśnie ujawniono trzy tytuły nad jakimi wspomniany team programistów obecnie pracuje: Universal Combat Gold (lipiec 2005), Universal Combat Online (wrzesień 2006) i Battlecruiser Next Gen (listopad 2007).
gry
Daniel Sodkiewicz
25 maja 2005
Mam doskonałą wiadomość dla fanów symulatorów kosmicznych, a szczególnie tych, którzy darzą sympatią serię Battlecruiser. Otóż gra Battlecruiser Millennium została udostępniona do pobrania zupełnie za darmo.
gry
Maciej Myrcha
22 maja 2005
Derek Smart, głównodowodzący firmą 3000AD, wystosował oficjalne oświadczenie, w którym ogłosił, że jego najnowszy produkt o nazwie Universal Combat: A World Apart uzyskał „złoty” status i powędrował do tłoczni.
gry
Krystian Smoszna
18 kwietnia 2005
W lutym przyszłego roku minie dokładnie rok od momentu, w którym gra Universal Combat zadebiutowała na rynku elektronicznej rozrywki. Od tamtej pory jesteśmy świadkami prawdziwie emocjonującego spektaklu, którego istotą jest nieustanna zmiana planów odnośnie przyszłości tego programu. Tym razem firma 3000AD postanowiła anulować jeden dodatek do Universal Combat i rozpocząć pracę nad drugim.
gry
Krystian Smoszna
19 listopada 2004
Silnik, który napędzać będzie grę Universal Combat: Hold The Line zostanie również wykorzystany przy innej produkcji zatytułowanej Universal Combat: Hostile Intent, poinformowała firma 3000 AD. Według twórców, rozgrywka skupiać się będzie głównie na walce a akcja zostanie osadzona w znacznie mniejszej galaktyce niż ma to miejsce w Universal Combat.
gry
Maciej Myrcha
5 października 2004
Istniejąca już czternaście lat firma 3000AD, w branży elektronicznej rozrywki jest znana głównie dzięki serii Battlecruiser. W lutym bieżącego roku, developerzy postanowili zafundować nam zupełnie nowy produkt (a właściwie nowy tylko z nazwy) – Universal Combat. Co prawda, pojawiły się w nim elementy charakterystyczne dla gier FPS a także inne, mniejsze usprawnienia, ale nadal trzon rozgrywki stanowił niezwykle rozbudowany, kosmiczny symulator, znany z kolejnych odsłon serii Battlecruiser. Spotykając się z falą krytyki pod swoim adresem, włodarze firmy postanowili więc raz na zawsze zakończyć przygodę z Universal Combat, wydając wcześniej jego jedyny, oficjalny dodatek.
gry
Krystian Smoszna
9 lipca 2004
Popularne pliki do pobrania do gry Universal Combat.
Wymagania sprzętowe gry Universal Combat:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.7 GHz, 256MB RAM, 64MB akcelerator 3D zgodny z DX 9.0, 1GB HDD.
Lista dodatków do gry Universal Combat:
Dodatek
15 lipca 2005
Symulacje
Universal Combat: A World Apart to dodatek do znanej gwiezdnej symulacji i gry akcji/FPP zarazem Universal Combat, należącej do cyklu Battlecruiser.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 44 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Zingus123 Senator
na złą nie wygląda zagram i dopiero dam pełną opinię