Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS2
Okładka Ultimate Ninja 4: Naruto Shippuden (PS2)

Ultimate Ninja 4: Naruto Shippuden PS2

Czwarta pełnoprawna odsłona popularnego cyklu bijatyk studia Cyberconnect 2, osadzonych w uniwersum znanej serii mangi i anime autorstwa Masashiego Kishimoto.

Akcji | seriale animowane | ninja | manga i anime | Naruto | tytuły ekskluzywne PlayStation

Sony PlayStation 2
Okładka Ultimate Ninja 4: Naruto Shippuden (PS2)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PS2:

5kwietnia2007

Ultimate Ninja 4: Naruto Shippuden to gra oparta na popularnej serii anime o przygodach tytułowego Naruto. Dzieło zostało stworzone przez studio Cyberconnect2, które w przeszłości opracowało już kilka tytułów na kanwie tego uniwersum (wszystkie odsłony Naruto: Ultimate Ninja). Ultimate Ninja 4: Naruto Shippuden jest pierwszym tytułem bazującym na jednym z późniejszych sezonów serialu, czyli Naruto: Shippuden.

Fabuła gry opowiada o wydarzeniach rozpoczynających się dwa i pół roku po opuszczeniu wioski Konoha (znanej także jako Hidden Leaf Village) przez Naruto, w celu podjęcia trudnego i wymagającego treningu pod czujnym okiem mistrza Jiraiya. Po raz pierwszy możemy wziąć udział w tej nowej, niezwykłej historii. Naruto wraca do wioski by uratować swojego rywala Sasuke z rąk złego Orochimaru i spotkać starych przyjaciół. Okazuje się jednak, że czeka go także starcie z tajemniczą organizacją Akatsuki, która rośnie w siłę i zagraża całej okolicy.

Tytuł oferuje kilka unikalnych trybów zabawy, dostarczających doświadczeń pozwalających graczom wczuć się w rolę prawdziwych adeptów sztuki ninja. Nową formą rozgrywki jest Master Mode, łączący elementy RPG z akcją. Poznamy w nim powyższą historię powrotu głównego bohatera do wioski po wieloletnim, wyczerpującym treningu.

Podczas zwiedzania poszczególnych lokacji możemy zbierać specjalne przedmioty, odblokowujące postacie dla kolejnego trybu – Free Battle. Skupia się on na charakterystycznych dla serii pojedynkach jeden na jednego, które możemy toczyć przeciwko sztucznej inteligencji lub innym graczom. W trybie Hero Mode możemy natomiast poznać historię Naruto, począwszy od rozpoczęcia całej serii.

W grze pojawia się wiele postaci znanych z poprzednich odsłon serii. Większość z nich powraca jednak w nieco odmienionej wersji. Wśród znanych z wcześniejszych sezonów serialu twarzy pojawią się: Gaara, Kakashi i Sakura. Miłym urozmaiceniem jest natomiast pokaźna reprezentacja niespotykanych wcześniej w grach o Naruto bohaterów. Obecni są więc między innymi: Deidara, Sasori i Chiyo. Łącznie otrzymujemy aż 52 unikalnych wojowników oraz wojowniczek do wyboru.

Gra wiernie odtwarza charakterystyczną stylistykę serialu. Całość została wykonana więc w komiksowej, kolorowej oprawie. Na uwagę zasługują szczególnie bardzo dynamiczne walki, pełne widowiskowych ataków i ciosów specjalnych oraz świetnie zrealizowana animacja postaci.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   wspólny ekran     Liczba graczy: 1-2  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.42 / 10 na podstawie 346 ocen czytelników.

Gry podobne do Ultimate Ninja 4: Naruto Shippuden

Klasyfikacja PEGI Ultimate Ninja 4: Naruto Shippuden

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Ultimate Ninja 4: Naruto Shippuden

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci 8 MB

Ultimate Ninja 4: Naruto Shippuden - recenzja gry

Recenzja 4 maja 2009, 14:01

W Master Mode kierujemy Naruto w środowisku 3D. Gadamy z postaciami, wykonujemy dla nich główne lub poboczne misje – wszystko w formie dość prostego RPG. Od czasu do czasu też walczymy. Walka w Master Mode jest zupełnie inna od tej z Free Battle. Walczymy we wszystkich trzech wymiarach i w sumie to... nie musimy robić nic, oprócz wciskania kółka. Naprawdę, większość walk przechodzi się beż żadnych problemów, męcząc ten jeden przycisk na padzie. Nawet strzałki kierunkowe czy analogi są zbędne. Od czasu do czasu można rzucić shirukenem (kwadrat), tylko nie wiem po co, ewentualnie użyć specjalnej umiejętności (aktywowane zasadniczo trójkątem). Tłuczemy zatem kółko, a Naruto lata wokół wrogów, dwoi się i troi (a nawet „czworzy”!) – i to dosłownie, szpanuje kombosami i generalnie wymiata. Gdyby wszystko w życiu miało takie przełożenie…