Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Ultima III: Exodus (PC)

Ultima III: Exodus PC

Ostatni rozdział Ery Ciemności Sosarii kończy walka z Exodusem, dzieckiem czarnoksiężnika Mondaina i Minax, które w głębinach Wielkiego Oceanu czeka na sprzyjający moment do rozpoczęcia ataku.

RPG | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Ultima III: Exodus (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

15czerwca1983

Trzecia część legendarnej serii Ultima, zatytułowana Exodus stała się prawdziwym przełomem nie tylko w obrębie gatunku, ale również w całym przemyśle gier komputerowych. Było to spowodowane wprowadzeniem rewolucyjnego jak na owe czasy sterowania czteroosobową drużyną (dotychczas sterowaliśmy pojedynczym bohaterem). Dzięki tej innowacji łucznik Iolo oraz bard Dupree na długi okres czasu nieodłącznymi towarzyszami Avatara.

Fabuła gry toczy się po wydarzeniach, które miały miejsce w poprzednich częściach gry. Tym razem okazało się, że czarnoksiężnik Mondain i jego uczennica Minax uknuli spisek, mający zapewnić im nieśmiertelność. W tajemnicy pozostawili na świecie swego potomka znanego jako Exodus, który dorastał w głębinach Wielkiego Oceanu.

Gracz, wspomagany przez tajemniczego Timelorda, musi odkryć niecne plany Exodusa przemierzając duży świat. Pokonanie Exodusa kończy Cykl Przeznaczenia rozpoczęty przez Mondaina, a wraz z nim Era Ciemności wkracza w Epokę Oświecenia. W Sosarii zapanował pokój i poczucie bezpieczeństwa, co zjednoczyło miasta w jeden naród Britannię.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.9 / 10 na podstawie 33 ocen czytelników.

Wymagania wiekowe Ultima III: Exodus

16+

Wymagania sprzętowe Ultima III: Exodus

PC Windows

Rekomendowane: PC XT, 1MB RAM

Głęboko pod ziemią - komputerowe dungeon crawlery lat 80tych i 90tych
Głęboko pod ziemią - komputerowe dungeon crawlery lat 80tych i 90tych

wiadomość5 maja 2012

Klasyczne dungeon crawlery z widokiem z pierwszej osoby skradły kawał życia niejednemu z nas. Łażenie po piwnicach, lochach, katakumbach, jaskiniach i innych miejscach pełnych skarbów oraz niebezpieczeństw tworzono jednak na tyle oryginalnie i na tyle różnorodnie, że wciągało na długie godziny. Zamierzchłe czasy Amigi, Atari, C64 i wczesnego PC nie są jednak wcale aż tak zamierzchłe – bo moda powraca, bo stare gry gatunku wciąż dają radę, bo można coraz łatwiej je dostać. Bo po prostu dobrze się w nie gra.

Twórca serii Ultima pracuje nad nowymi grami

wiadomość15 marca 2011

Richard Garriott stworzył przed laty kultową, aczkolwiek nieco zapomnianą serię Ultima. W ostatnim czasie producent wyraźnie zwolnił tempo, ale nie zrezygnował z pracy w branży. Studio Portalarium założone przez Garriotta pracuje nad dwoma grami społecznościowymi. Ciekawe jest to, że w jednej z nich pojawi się słynne alterego twórcy, czyli Lord British.