Trials of Ascension to kolejna z wielu propozycji spod znaku MMORPG. Tym razem autorzy zaoferowali nam świat oparty w dużej mierze na fantastyce i religii, wybieranej wedle uznania gracza. Świat, w którym życie i śmierć znacznie się do siebie zbliżyły.
Z 18 dostępnych ras (wśród nich: Centaury, Smoki, Elfy, Krasnoludy, Gargulce, Gnomy, Ludzie, Minotaury, Orki) gracz może wybrać odpowiednią dla siebie. Każda posiada specyficzne cechy (oczywiście poza wyglądem zewnętrznym), odróżniające ją od reszty. Np. człowiek ma zwiększone umiejętności walki i potrafi szybciej się uczyć, podczas gdy smok zieje ogniem, a krasnolud lepiej widzi w nocy. Do tego dochodzi aż 10 religii, z których należy wybrać odpowiednią dla siebie. Będzie to miało ogromny wpływ na zachowanie i potrzeby kierowanego przez gracza osobnika.
Siłę i możliwości bohatera przemierzającego grę opisują jego umiejętności. Trials of Ascension operuje na dostępnych umiejętnościach w taki sposób, że wybranie jednej może automatycznie zablokować drugą. Dlatego gracz przed dokonaniem wyboru musi się dobrze zastanowić nad obraną drogą rozwoju. Poza droga siłową, jest dostępna również i magiczna. Ta jednak wymaga sporych pokładów ćwiczeń i zagłębiania się w sztukę ujarzmienia tajemnych mocy, toteż nie wszyscy będą w stanie stać się pełnoprawnymi magami.
W świecie TerVarus nawet złoto straciło na wartości, dlatego surowce same w sobie spadają na dalszy plan. Główną siła przetargową są przedmioty potrzebne do przetrwania, a handel odbywa się na zasadzie wymiany towarów.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
nero22 Legionista
Jak narazie dużym plusem jest ilość ras... czekam na więcej informacji :)