
Data wydania: 31 października 1996
Theatre of Pain to klasyczna, dwuwymiarowa bijatyka (w stylu Street Fighter II), wyprodukowana przez studio Mirage Technologies. Gracze mogą wcielić się w postaci historyczne oraz bohaterów rzymskiej mitologii i toczyć pojedynki na starożytnych arenach.
Theatre of Pain jest kolejną po Rise of the Robots zręcznościową bijatyką, stworzoną przez studio Mirage Technologies. Tym razem deweloperzy zdecydowali się zafundować graczom swoistą podróż w czasie, proponując bijatykę z udziałem historycznych oraz mitycznych postaci rodem ze starożytnego Rzymu.
Gra oferuje dwa tryby zabawy – przeciw komputerowej sztucznej inteligencji lub żywemu przeciwnikowi. Do dyspozycji graczy oddano 8 grywalnych postaci, wśród których pojawiają się m.in. Spartakus, Kaligula, Wulkan i Jowisz. W trakcie zabawy na wyższych poziomach trudności istnieje również możliwość odblokowania czterech dodatkowych bohaterów. Każdy z herosów włada innym orężem, a ponadto posiada indywidualny zestaw specjalnych ataków.
Mechanika rozgrywki w Theatre of Pain w dużym stopniu bazuje na rozwiązaniach znanych z Rise of Robots. W trakcie pojedynków wyprowadzić można sześć standardowych ataków (w tym trzy rodzaje kopnięć). Udane połączenie ciosów w kombinacje pozwala doładować pasek energii, który po całkowitym napełnieniu umożliwia zastosowanie specjalnego, wyjątkowo silnego ataku.
Oprawa wizualna zastosowana w Theatre of Pain stanowi połączenie elementów grafiki 2 i 3D. W odróżnieniu np. od serii Mortal Kombat, twórcy gry zdecydowali się na mało realistyczne modele postaci (z groteskową muskulaturą) oraz odpowiednio stonowaną dozę przemocy na ekranie.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Mirage Technologies
Wydawca: GT Interactive
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne: