Wyszukiwarka gier
The House of Tesla

The House of Tesla

PC
po premierze

Data wydania: 23 września 2025

Przygodowe, FPP, Science fiction, Elementy logiczne, Indie, Singleplayer

Gra przygodowa FPP przywodząca na myśl m.in. serię Myst, opracowana przez autorów The House of Da Vinci. W The House of Tesla jako Nikola Tesla odwiedzamy tajemniczą placówkę Wardenclyffe i rozwiązujemy zagadki, stopniowo dowiadując się coraz więcej o tym miejscu.

5.7

Steam

OCEŃ
Oceny

Zespół Blue Brain Games specjalizuje się w tworzeniu gier przygodowych, które mogą budzić skojarzenia między innymi z serią Myst. Po opracowaniu czterech projektów spod szyldu The House of Da Vinci, deweloperzy ze Słowacji postanowili pozwolić nam na odwiedzenie siedziby innego wielkiego wizjonera. Tak narodziła się opisywana tutaj gra The House of Tesla.

Gameplay

W The House of Tesla wydarzenia oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP).

Badanie tajemnic Wardenclyffe

Podczas rozgrywki wcielamy się w samego Nikolę Teslę. W skórze tego wynalazcy odkrywamy tajemnice opuszczonego Wardenclyffe. Mowa o eksperymentalnej stacji jego autorstwa, docelowo mającej demonstrować światu możliwość bezprzewodowego przesyłania energii oraz stanowić centrum futurystycznej metropolii.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy

Producent: Blue Brain Games

Wydawca: Blue Brain Games

Ograniczenia wiekowe: bez ograniczeń

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry The House of Tesla:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5, 16 GB RAM, karta graficzna 4 GB GeForce GTX 970, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

5.7

Ocena STEAM

"Mieszane"

Średnia z 385 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

5.7

Mieszane (385)

[title]

Główne zalety gry

  • Wizualizacje i atmosfera: Wiele osób chwaliło grafikę, szczegółowo opisując otoczenie i ogólną estetykę, co tworzyło immersyjne doświadczenie. Atmosfera gry i projekt dźwięku również otrzymały pozytywne uwagi.
  • Różnorodność zagadek: Niektórzy użytkownicy docenili różnorodność i złożoność zagadek, zauważając, że stanowiły one dobre wyzwanie i wymagały kreatywnego myślenia.
  • Interesująca fabuła: Kilku graczy uznało narrację za interesującą i doceniło kontekst historyczny związany z Nikolasem Teslą, a niektórzy wyrazili ekscytację na myśl o potencjalnych kontynuacjach.
  • Interaktywność: Wysoki poziom interakcji z obiektami oraz immersyjne mechaniki rozgrywki zostały podkreślone jako mocne strony.
  • Satysfakcjonujące momenty: Kilku graczy cieszyło się z satysfakcji z rozwiązania niektórych zagadek, opisując momenty osiągnięcia, gdy udało im się rozwiązać trudne zadania.

Główne wady gry

  • Problemy z projektowaniem zagadek: Znaczna liczba recenzji zwróciła uwagę, że wiele zagadek było albo mylących, źle zaprojektowanych, albo brakowało im logicznych rozwiązań. Gracze często czuli, że musieli stosować siłę, aby znaleźć rozwiązania, zamiast rozwiązywać je intuicyjnie.
  • Niedziałające sterowanie: Użytkownicy zgłaszali problemy z kontrolą ruchu i interakcji, opisując je jako nieodpowiadające lub zbyt wrażliwe, co wpływało negatywnie na doświadczenie rozgrywki.
  • Brak klarowności: Wiele osób wyraziło frustrację z powodu niejasnych celów oraz trudności w odróżnieniu obiektów interaktywnych od nieinteraktywnych, co prowadziło do nużącej rozgrywki.
  • Problemy techniczne: W kilku recenzjach wspomniano o błędach i usterkach, w tym o problemach, które uniemożliwiały kontynuację gry i wymagały restartów oraz frustrujących resetów, co negatywnie wpływało na ogólne doświadczenie.
  • Niekonsekwentne wykorzystanie mechanik: Unikalne mechaniki, takie jak narzędzie elektromagnetyczne, często były zauważane jako niedostatecznie wykorzystywane i niekonsekwentne w całej grze, co prowadziło do zamieszania.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Ulepszony system wskazówek: Użytkownicy zasugerowali, że system wskazówek powinien dostarczać bardziej użytecznych wskazówek, a nie tylko wskazywać na oczywiste rozwiązania.
  • Lepsza integracja zagadek: Wiele osób uważało, że zagadki powinny być bardziej logicznie zintegrowane z fabułą i otoczeniem, aby wzbogacić doświadczenie narracyjne.
  • Zwiększona klarowność i informacja zwrotna: Gracze pragnęli jaśniejszych wskazówek dotyczących tego, co można interaktywować, oraz lepszej informacji zwrotnej na temat mechanik zagadek, aby zredukować frustrację.
  • Dopracowane mechaniki rozgrywki: Pojawiły się apele o bardziej precyzyjne sterowanie i płynniejsze mechaniki rozgrywki, aby poprawić ogólne doświadczenie użytkownika.
  • Bardziej angażująca narracja: Niektóre recenzje wskazywały, że fabuła mogłaby skorzystać na bardziej angażującym i mniej skomplikowanym przekazie, a także lepszym rozwoju postaci i płynności narracji.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż "Dom Tesli" ma swoje mocne strony, szczególnie w zakresie wizualizacji i atmosfery, wydaje się, że ma braki w projektowaniu zagadek i mechanikach rozgrywki, co prowadzi do mieszanych reakcji ze strony graczy.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl