Data wydania: 22 października 2021
Sword and Fairy 7 to RPG akcji zainspirowane chińskim folklorem. To pierwsza odsłona cyklu oferująca zręcznościowy system walki. Gra stawia na dynamiczne potyczki, w których możemy swobodnie przełączać się między dwiema postaciami.
Sword and Fairy 7 to RPG akcji stanowiące kolejną odsłonę popularnego cyklu The Legend of Sword and Fairy, znanego również pod tytułem Chinese Paladin. Tę część, jak i wszystkie poprzednie, opracowało chińskie studio Softstar.
Akcja gry osadzona jest w świecie fantasy wzorowanym na mitologii Państwa Środka. Fabuła obraca się wokół przygód młodej ludzkiej wojowniczki imieniem Yue Qingshu oraz pomniejszego bóstwa znanego jako Xiu Wu. Bohaterowie muszą połączyć siły, gdyż tylko wspólnie mają szansę pokonać boginię demonów Kuiyu oraz jej armie.
Gra stanowi duże odstępstwo od tradycji cyklu. Poprzednie odsłony były klasycznymi RPG-ami, w których dowodziliśmy całą drużyną w trybie turowym lub (w niektórych częściach) opcjonalnie wydawaliśmy im rozkazy w czasie rzeczywistym. Natomiast Sword and Fairy 7 to RPG akcji, z mocno zręcznościowym systemem walki. Gracz kontroluje tylko jedną postać i musi samodzielnie wykonywać ataki oraz uniki.
W bitwach Yue Qingshu oraz Xiu Wu zawsze walczą ramię w ramię. Dziewczyna i bóstwo mają odmienne style walki oraz zdolności specjalne. Możemy swobodnie przełączać się między nimi, a wówczas drugą postacią steruje sztuczna inteligencja.
Poza walką w Sword and Fairy 7 zajmujemy się wypełnianiem zadań, rozwijaniem bohaterów oraz eksploracją. Zabawę uatrakcyjnia możliwość rozgrywania partyjek gier karcianych oraz hodowania małych duszków, które za przysmaki odwdzięczają się pomocą w różnych wyzwaniach.
Tytuł posiada wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza.
Sword and Fairy 7 wykorzystuje silnik Unreal Engine 4 i oferuje miłą dla oka trójwymiarową oprawę graficzną.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 22 października 2021
PlayStation 5 4 sierpnia 2022
Xbox One 3 listopada 2022
Xbox Series X/S 3 listopada 2022
PlayStation 4 4 sierpnia 2022
Producent: Softstar Entertainment
Wydawca: Softstar Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
2GRY
Microsoft ogłosił listę gier, które w tym miesiącu trafią do usługi Xbox Game Pass. Na pierwszy ogień idzie prawdziwa perełka, czyli GTA V od Rockstar Games.
gry
Kamil Kleszyk
5 lipca 2023
Popularne pliki do pobrania do gry Sword and Fairy: Together Forever.
Wymagania sprzętowe gry Sword and Fairy: Together Forever:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 / AMD Ryzen 5, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 lub lepsza, 85 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 / AMD Ryzen 5, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2060 Super lub lepsza, 85 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Szugob
Ekspert
2023.08.16
Nieoszlifowany diament. Ma wady (pacing i nierówności w zestrojeniu narracji z rozgrywką, skoki trudności, bieganina po lokacjach przy questach pobocznych). Choć nie sprawdza się jako RPG, tak jako akcja i przygoda w stylu xianxia zyskuje w oczach. Emocjonalnie przeżywałem dolę bohaterów (zwłaszcza samotność głównej bohaterki), zaś fabuła utrzymana w tonie high fantasy, odpowiednio wzbogacona chińską mitologią (taoizm, inne widzenie nieba i świata demonów), z czasem zaczyna rezonować. Największą zaletą gry są drobne, subtelne nitki humanizmu - współczucia i zrozumienia wobec innych.
mistrzunio1990 Legionista
Chiński action RPG wyprodukowany przez studio Softstar Entertainment opowiada historię Yue Qingshu - młodej kapłanki z Zakonu Mingshu. Podczas ucieczki przed jedną z Podstępnych Bestii spotyka na swojej drodze wojownika o imieniu Xiu Wu pochodzącego z świata Bóstw.
Fabuła jest bardzo mocnym atutem tej gry, początkowo rozwija się dość powoli (typowo dla gier z gatunku jRPG) z czasem nabierając tempa i dodając kilka dobrych zwrotów akcji. Równie dobrze wypadają napotkane postacie oraz towarzysze naszej podróży : młody lekarz i alchemik Sang Yo (kapitalna historia postaci) oraz akolitka z żeńskiego zakonu Bai Moqing.
Sam dźwięk nie jest jakiś wybitny w grze, czuć tu pójście na łatwiznę (odgłosy kroków są praktycznie takie same cały czas, nie ważne czy idziemy po śniegu czy po marmurowej posadzce), za to ścieżka dźwiękowa i soundtrack prezentuje się naprawdę wybornie. Znajdziemy tu mnóstwo pięknych utworów oraz motywów. Ba...nawet twórcy udostępnili nam w grze możliwość odtworzenia i ponownego wysłuchania wszystkich motywów jakie udało nam się usłyszeć podczas rozgrywki z menu Encyklopedii.
Walka jest ok. Nie jest ani za trudna ani zbyt wymagająca a przynajmniej na podstawowym poziomie trudności. (edytowane)
[22:00]
Grafika w grze to prawdziwe cudo i arcydzieło. Ilość szczegółów i detali jest wręcz przytłaczająca i widać olbrzymią pracę jak została wykonana przez chińskich programistów - modele postaci to absolutny majstersztyk, nie ważne czy to główna bohaterka czy jakiś podrzędny kupiec zachęcający nas do sprawdzenia jego towaru. Podobnie dopieszczono krainy, miasta oraz lokacje jakie przyjdzie nam zwiedzić. Dla kontrastu za to kuleje animacja postaci podczas swobodnego ruchu. O ile w walce wszystko super wygląda, czuć płynność to w trakcie eksploracji zalatuje konkretnym drewnem.
Gra również wspiera technikę Nvidia DLSS oraz aż 5 efektów Ray Traycingu (cienie, odbicia, okluzja otoczenia, globalne oświetlenie oraz po raz pierwszy użyte w grach kaustykę wody). Wszystko to wygląda fenomenalnie ale ma jedną wadę...zarzyna każdą istniejąco konfigurację sprzętową bez litości :D.
Co mi nie pasuje: liczne problemy techinczne...gra potrzebuje przynajmniej dwóch dużych patchów aby wyeliminować różne drobne błędy. Dodatkowo grając z włączonym RT gra mi się dwa razy wysypała co jest dla mnie nieakceptowalne (nawet Cyberpunk nie wysypał mi się ani razu!). Doczepić się muszę również do niewidzialnych ścian które czasami złośliwie blokują nam drogę, bo twórcy nie przewidzieli, że akurat będziemy chcieli tamtędy przechodzić. No...i uważam, że jak na RPG gra jest troszkę za krótka. Całość z zadaniami pobocznymi zajęła mi tylko 34 godziny. Nie jest to jakiś rewelacyjny wynik, ale gra ma mieć duże wsparcie po premierowe oraz kilka DLC fabularnych.
Podsumowując:
Grywalność : 8,5/10
Fabuła : 9/10
Dźwięk i muzyka : 8/10
Grafika : 11/10
Końcowa ocena : 8/10 (jak połatają)
Dlaczego tak a nie inaczej? Bugi i stan techniczny. Nie ma nic gorszego i bardziej irytującego gdy gra Ci się wywali oraz napotykasz widoczne gołym okiem błędy, które choć nie uniemożliwiają rozgrywki to są jednak widoczne. Po załataniu tytuł jak najbardziej polecam.
diaboł Generał
Wczoraj kupiłem gierkę bo chciałem coś co pokaże moc mojej karty :) i się zawiodłem bo wyszło że moja karta (3070) jest za słaba na tą grę :D 100minut ustawiania i grzebania w plikach aby było i płynnie i ładnie.
Cytując kolegę z pierwszego posta: "Gra również wspiera technikę Nvidia DLSS oraz aż 5 efektów Ray Traycingu (cienie, odbicia, okluzja otoczenia, globalne oświetlenie oraz po raz pierwszy użyte w grach kaustykę wody). Wszystko to wygląda fenomenalnie ale ma jedną wadę...zarzyna każdą istniejąco konfigurację sprzętową bez litości :D."
Niestety aby grać na maxa i w miarę utrzymać 60 klatek trzeba mieć włączone DLSS choć spadki nadal są, nie bardzo przepadam za tym DLSS bo tworzy poświaty i artefakty ale można to wygładzić odpalając TAA.
Brzydki jest pop-up obiektów, nie ważne jakie są ustawienia, jest bliski i bardzo widoczny. Nie da go się zniwelować nawet grzebiąc w ustawieniach.
W grze na pewno brakuje dubbingu angielskiego bo nie da się czytać i grać :) także nawet nie wiem o co tam chodzi.
Yuri Lowell Konsul
Dodam jeszcze, że niektóre dialogi znikają zbyt szybko i jeśli się nie zdążyło przeczytać, nie wiadomo co dalej. Małym plusikiem jest możliwość zwiększenia czcionki. Gram na Xbox One.