Data wydania: 8 października 2015
Konwersja pecetowej strzelanki FPP Sublevel Zero na konsolę PlayStation 4, wzbogacona o dodatkową zawartość i oferująca ładniejszą grafikę. Podobnie jak pierwowzór, Sublevel Zero Redux przygotowało studio Sigtrap Games. W grze trafiamy do podziemnego kompleksu pozbawionego grawitacji, zbudowanego przez zaawansowaną obcą cywilizację.
Gracze
Steam
W październiku 2015 roku na komputerach osobistych ukazała się gra Sublevel Zero – strzelanka FPP zainspirowana cyklem Descent. Sublevel Zero Redux to ulepszona wersja pierwowzoru, oferująca nieco więcej zawartości, a także dostosowana do konsolowych padów. W gruncie rzeczy to jednak praktycznie identyczna produkcja, za którą odpowiada ten sam deweloper – studio Sigtrap Games.
Warto zaznaczyć, że Sublevel Zero Redux automatycznie zastąpiło Sublevel Zero we wszystkich sklepach oferujących ten tytuł. Ponadto podstawowa gra otrzymała automatyczny update do edycji Redux.
W grze naszym zadaniem jest eksplorowanie podziemnej instalacji, we wnętrzu której brakuje grawitacji. Miejsce to zbudowała, a potem porzuciła zaawansowana obca cywilizacja. Korytarze oraz pomieszczenia kryją liczne cenne technologie i to ich gromadzenie jest naszym najważniejszym zadaniem, zaraz po przetrwaniu. Jednocześnie upływ czasu sprawił, że struktura nie jest szczególnie stabilna i szybko zaczyna rozpadać się na naszych oczach, utrudniając tym samym realizowanie zadań.
Główną inspiracją autorów była seria Descent oraz gra Forsaken. Oznacza to, że Sublevel Zero Redux oferuje pełną swobodę ruchu w trzech wymiarach, a poziomy zostały skonstruowane w sposób, który sprawia, że określenia takie jak „sufit” czy „podłoga” stają się bezużyteczne, a walka jest dzięki temu ciekawsza i bardziej wymagająca.
Twórcy nie ograniczyli się jednak tylko do odtworzenia rozwiązań swoich poprzedników, zaś klasyczne strzelankowe mechanizmy wzbogacili elementami zainspirowanymi gatunkiem roguelike. Przede wszystkim mapy generowane są losowo, choć jednocześnie odpowiedzialny za to algorytm dba o zachowanie odpowiednio zakręconej architektury poziomów. Ponadto w grze nie znajdziemy opcji zapisania stanu gry, a każda śmierć jest ostateczna i wymusza rozpoczęcie zabawy od nowa. Dodatkową atrakcją jest system rzemiosła. Podczas rozgrywki możemy gromadzić obiekty oraz surowce, a następnie za ich pomocą konstruować nowe typy uzbrojenia, części ulepszające osiągi statku oraz inne przydatne przedmioty.
Sublevel Zero Redux stanowią rozwinięcie pomysłów z darmowej produkcji opracowanej w ciągu trzech dni na potrzeby konkursu Ludum Dare 29. Komercyjna kontynuacja jest oczywiście znacznie ładniejsza i bardziej rozbudowana.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 8 października 2015
Xbox One 22 lutego 2017
PlayStation 4 7 marca 2017
Producent: Sigtrap Games
Wydawca: Mastertronic
Gry podobne:
Dziś piszemy o powrocie do świata żywych studia Avalanche Software, konsolowej wersji Redux gry Sublevel Zero oraz dodaniu do Astroneer funkcji cross-play dla PC i XOne. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Kamil Zwijacz
25 stycznia 2017 15:33
Studio Sigtrap Games zapowiedziało projekt Sublevel Zero. Będzie to gra akcji, która połączy mechanizmy strzelankowe znane z serii Descent z elementami roguelike.
gry
Adrian Werner
28 lutego 2015 14:49
Wymagania sprzętowe gry Sublevel Zero Redux:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza, 200 MB, Windows XP/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 11 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 436 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.