
Data wydania: 2026 Data estymowana
Gra akcji TPP ze scenami walki, których nie powstydziłaby się filmowa seria John Wick. Bohaterką gry Spine jest zbuntowana Redline, a filarem rozgrywki są pojedynki utrzymane w estetyce gun fu, podczas których korzystamy z pięści, broni palnej oraz wszystkiego, co mamy pod ręką.
Spine jest dynamiczną grą akcji z pogranicza strzelanek i beat’em upów, wyraźnie zainspirowaną przez kino akcji z Hongkongu oraz wzorowane na nim, amerykańskie produkcje, na czele z serią John Wick. Tytuł został opracowany przez studio Nekki, mające w swoim portfolio serie Vector oraz Shadow Fight.
Spine zabiera nas w podróż do cyberpunkowego świata, a dokładnie – do miasta, z którego zaawansowana Sztuczna Inteligencja, zwana Tensor AI, rzekomo miała uczynić istny raj na Ziemi. Jak się jednak okazuje, miejsce, które z zewnątrz może prezentować się niczym utopia, gnije od środka, rozdarte konfliktami toczonymi przez potężne frakcje. W trakcie rozgrywki wcielamy się w Redline, czyli zbuntowaną artystkę uliczną, która trafia w sam środek toczonej na ulicach wojny, próbując stawić czoła opresyjnemu systemowi. Protagonistka nie jest skazana na samotną przeprawę, bowiem nieodzowną pomoc stanowi dla niej samoświadomy implant bojowy, czyli tytułowy Spine.
W Spine akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Przygoda wiedzie nas przez różnorodne lokacje – od ulic miasta, po wnętrza budynków. W jej trakcie możemy zwiedzić zarówno miejsca i obiekty będące wizytówką futurystycznej metropolii, jak i jej brudne zakamarki.
Filarem rozgrywki są widowiskowe starcia z przeciwnikami, których eliminujemy w stylu, jakiego nie powstydziłyby się filmy utrzymane w estetyce gun fu. Redline walczy w zwarciu, niczym John Wick robiąc użytek nie tylko z własnych pięści oraz nóg, lecz również z broni palnej, jak pistolety czy strzelby (które często wyrywa przeciwnikom). W sytuacjach podbramkowych protagonistka korzysta natomiast z przedmiotów, jakie ma pod ręką. Na placu boju musimy być w ciągłym ruchu, by unikać wrogich ciosów i ostrzału prowadzonego przez nieprzyjaciół, a także wyprowadzać celne ataki oraz zabójcze kontry. Nad choreografią walk oraz pracą kamery w ich trakcie czuwali specjaliści od kina akcji, dzięki czemu każdy pojedynek prezentuje się nad wyraz efektownie.
Spine działa w oparciu o technologię Unreal Engine 5 i może pochwalić się oprawą graficzną najwyższej jakości. Podobać się mogą zarówno modele postaci, tekstury oraz oświetlenie, jak i animacje postaci, na czele z główną bohaterką, której styl walki przypomina istny taniec śmierci.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PlayStation 5Angielskie napisy i dialogi
Xbox Series X/SAngielskie napisy i dialogi
Switch 2Angielskie napisy i dialogi
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Spine:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-6400 2.7 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-8700 3.2 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 10.