
Data wydania: 7 marca 2006
Shadow Hearts: From the New World to już trzecia z kolei gra z serii Shadow Hearts. Ten japoński RPG został wyprodukowany przez firmę Nautilus, odpowiedzialną również za dwa poprzednie tytuły.
GRYOnline
Gracze
Shadow Hearts: From the New World to już trzecia z kolei gra z serii Shadow Hearts. Ten japoński RPG został wyprodukowany przez firmę Nautilus, odpowiedzialną również za dwa poprzednie tytuły.
Grę rozpoczynamy jako szesnastoletni detektyw Johnny Garland, który stracił ojca, siostrę oraz pamięć w wypadku. Teraz prowadzi prywatne biuro detektywistyczne w Nowym Jorku. Pewnego dnia dostaje zlecenie (od dziwnie wyglądającej osoby) odnalezienia podejrzanego, który uciekł z więzienia. Po tym wydarzeniu od razu wkraczamy do gry i wyruszamy „powęszyć” na ulicach Nowego Jorku. Nasze początkowe poszukiwania opierają się głównie na wypytywaniu napotkanych osób i udzielaniu odpowiedzi z kilku możliwych do wyboru linii dialogowych. W Shadow Hearts: From the New World to właśnie rozmowy i eksploracja zajmują nam mnóstwo czasu, jednak oprócz tego przychodzi nam bardzo dużo walczyć. Pojedynki odbywają się w systemie turowym, aczkolwiek refleks i zręczność jest również niezwykle ważna.
Pierwszym krokiem podczas walki jest wybranie odpowiedniego ataku. Następnie pojawia nam się koło nazwane przez autorów „pierścieniem osądu”. Na nim z kolei znajduje się poruszająca się wskazówka oraz kilka wielobarwnych pól. Naciśnięcie klawisza w momencie, gdy wskaźnik znajduje się dokładnie na kolorowym segmencie, powoduje perfekcyjne wykonanie ataku. Im dalej jednak od zaznaczonego pola przyciśniemy guzik, tym ruch jest gorszej jakości. Tym sposobem walki są bardzo dobrym połączeniem strategii oraz zręczności, urozmaicającym rozgrywkę.
Nasza drużyna, z którą brniemy po trupach coraz silniejszych rywali składa się z czterech członków. Oprócz głównego bohatera (Johnny) znajdują się tam również: Shania - kobiecy łowca nagród, Natan - rodowity Amerykanin, ekspert w gun-fu oraz Frank - kolorowo ubrany ninja z wschodnioeuropejskim akcentem. Każdy z nich posiada wyjątkowe umiejętności (np. Shania potrafi przemieniać się w potężne duchy) oraz styl walki. Jednak w miarę postępów w grze możemy dowolnie rozwijać wybrane przez nas zdolności.
Autor opisu gry: Anna Gidyńska
Platformy:
PlayStation 2Angielskie napisy i dialogi
Producent: Nautilus
Wydawca: XSEED Games
Recenzja GRYOnline
Na ukończenie Shadow Hearts: From the New World potrzeba około czterdziestu godzin. Sporo, ale skłamałbym, gdybym stwierdził, że zabawa jest tak fantastyczna i wciągająca, że nawet nie zauważycie, jak ten czas zleci.
Miłośnicy gier z gatunku jRPG z pewnością z radością powitają nowinę o tym, że trzecia część cyklu Shadow Hearts, zatytułowana From the New World, trafi niedługo do Europy. Stanie się tak dzięki zabiegom firmy Ghostlight, która wykupiła licencję na wydanie produkcji na naszym kontynencie.
gry
Artur Falkowski
4 kwietnia 2007 14:11
Do tej pory wiedzieliśmy, że najnowsza odsłona cyklu Shadow Hearts (zatytułowana From the New World) zadebiutuje na rynku w marcu bieżącego roku. Dzięki opublikowanemu wczoraj oficjalnemu oświadczeniu prasowemu firmy XSEED Games poznaliśmy dokładną datę premiery tego programu.
gry
Krystian Smoszna
7 lutego 2006 09:45
Wymagania sprzętowe gry Shadow Hearts: From the New World:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci 8 MB
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 29 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Bartłomiej Kossakowski
Recenzent GRYOnline.pl
2007.09.20
Na ukończenie Shadow Hearts: From the New World potrzeba około czterdziestu godzin. Sporo, ale skłamałbym, gdybym stwierdził, że zabawa jest tak fantastyczna i wciągająca, że nawet nie zauważycie, jak ten czas zleci.
game _hunter
Ekspert
2019.12.21
Shadow Hearts 2: Covenant pokazał jak powinno robić się sequel. W stosunku do pierwszej części poprawiono wszystko i wydano świetną grę, w której do niewielu rzeczy można było się przyczepić. From The New World natomiast, jest idealnym przykładem jak powinno wyglądać zwieńczenie trylogii, dzieło przełomowe i najlepsze, swoisty Magnum Opus coś jak Mass Effect 3, Crash Bandicoot 3 lub GTA 3. Gry z numerem trzecim, które swoim wykonaniem przebiły poprzednie części.Zalety w stosunku do Shadow Hearts 2:+ mapa (główna wada Covenant, została wyeliminowana. Prosta, przejrzysta mapa z zaznaczonymi najważniejszymi punktami. Po naciśnięciu R1 od razu pojawia się na ekranie i nie trzeba jej szukać w menu lub ekwipunku jak w wielu innych grach)+ fabuła (tak wielu ciekawych indywidualnych wątków nie było jeszcze w SH. Częste zwroty akcji, niespodziewane wydarzenia i sporo aktywności pobocznych)+ postacie (każda z 7 grywalnych postaci reprezentuje inny styl walki, charakter i swoją własną historię . Postacie są charyzmatyczne i szybko przypadają do gustu)+ humor (bardzo specyficzne poczucie humoru przypadło mi do gustu. Przezabawne dialogi, kuriozalne wręcz sytuacje i wygląd niektórych postaci to razem z systemem walki największe atuty From The New World)+ stellar charts (element RPG dodany w FTNW sprawdza się znakomicie. Trzeba chwli czasu, aby zrozumieć zasadę działania tych gwiazdozbiorów, ale dzięki opcji HELP w menu, bez problemu można ogarnąć temat)+ 30-40h grania na 1 DVD (FTNW nie jest tak długa jak Covenant, ale upchnięcie całości na jednym krążku DVD to nie lada wyczyn)+ naprawione dialogi (napisy, w końcu zgadzają się z dialogami bohaterów)Podsumowując, nie widzę większych wad w tej produkcji. Gdyby soundtrack był lepszy to gra pewnie otrzymała by ocenę 10/10.